УРОК 30 Тема. Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або героїв мультфільмів), їх ставлення до здоров’яМета: вчити розпізнавати людей, дбайливих і байдужих до свого здоров’я; виховувати прагнення дбати про власне здоров’я на прикладах героїв творів для дітей. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Почуття. Емоції». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Напевно, усім вам хочеться, щоб кожен ваш день минав весело, цікаво й успішно. Як це зробити? (Міркування учнів.) 2. Робота за підручником (С. 81) Читання вірша Анатолія Костецького «Як зробити день веселим». — З ким треба вранці привітатися? — Що необхідно зробити для себе? Що потрібно сказати татові і мамі? Кому треба усміхнутися? — Яким тоді буде ваш день? Чому? 3. Робота в зошиті (С. 51) № 1. Напевно, ви потрапляли у ситуації, коли хтось або щось зіпсувало вам настрій. Розгляньте малюнки. Що може зіпсувати настрій? (Страх, коли запізнився у школу; не можеш виконати домашнє завдання, ображають товариші, хтось на тебе кричить, лається, непосильна справа, хтось зіпсував твою роботу) Загадка Б’ють мене старі й малі, І в повітрі, й на землі, Та від того не вмираю, Тільки весело стрибаю. (М’яч) — Як ви гадаєте, чому настрій м’ячика не псується? — Давайте згадаємо казки, оповідання, мультфільми, в яких герої по-різному ставляться до свого здоров’я і здоров’я тих, хто знаходиться поруч. Поміркуємо, чому з одних героїв слід брати приклад, а інші викликають огиду, незадоволення і заслуговують на осуд. 4. Читання й обговорення оповідання М. Носова «Вітя Малєєв у школі та вдома» «Найголовніше, — подумав я, — це режим. Спати лягатиму раніше. Вставати теж буду раніше і повторювати перед школою уроки. Після школи буду грати півтори години у футбол, а потім на свіжу голову робитиму уроки”. Отож, я подумав і пішов грати у футбол перед тим, як робити уроки. Я твердо вирішив грати не більше півтори години, від сили — дві, але як тільки потрапив на футбольне поле, у мене все з голови вилетіло, і я отямився, коли вже настав вечір. Уроки знову почав робити пізно, коли голова вже погано міркувала, і дав сам собі обіцянку, що наступного дня не буду так довго грати. Але наступного дня повторилася та сама історія. Поки ми грали, я увесь час думав: «Ось заб’ємо ще один гол, і я піду додому». Але чомусь так виходило, що як тільки ми забивали гол, я вирішував, що піду додому, коли ми ще один гол заб’ємо. Так і тяглося до самого вечора. Тоді я сказав собі: «Стоп! У мене щось не виходить!» І почав думати, чому ж у мене так виходить. От я думав, думав, і нарешті мені стало зрозуміло, що в мене зовсім немає волі. Тобто в мене воля є, тільки вона не сильна, а зовсім слабенька. Якщо мені треба що-не-будь робити, то я ніяк не можу змусити себе це робити, а якщо мені не треба чого-небудь робити, то я ніяк не можу змусити себе цього не робити. От, наприклад, якщо я почну читати яку-небудь цікаву книжку, то читаю і читаю, і ніяк не можу відірватися. Мені, наприклад, треба робити уроки або час вже лягати спати, а я усе читаю... І ось те саме з цим футболом. Не вистачає в мене сили волі скінчити вчасно гру, та й годі! Коли я все це обміркував, то навіть сам здивувався. Я уявляв, що я — людина з дуже сильною волею і твердим характером, а виявилося, що я — людина безвольна, слабохарактерна. Я вирішив, що мені потрібно розвивати силу волі. Що необхідно робити для цього? Для цього я буду робити не те, що хочеться, а те, чого зовсім не хочеться. Не хочеться вранці робити зарядку — а я буду робити. Хочеться йти грати у футбол — а я не піду. Хочеться почитати цікаву книжку — а я не читатиму. Вирішив почати відразу, з цього ж дня... Вранці я встав — мені дуже не хотілося робити зарядку, — але я все-таки зробив, потім пішов під кран обливатися холодною водою, тому що обливатися мені теж не хотілося. Потім поснідав і пішов у школу. Цього дня я вирішив у футбол не грати, а просто відпочити годинки півтори і тоді вже взятися за уроки. І от після обіду я зібрався відпочивати. Але як відпочивати? Адже просто так відпочивати не будеш. Відпочинок — це гра або яке-небудь цікаве заняття. «Чим же зайнятися? — думаю я. — У що пограти?» Потім думаю: «Підуно пограю з хлопцями у футбол». Не встиг я це подумати, як ноги самі винесли мене на вулицю. Йду я по вулиці і раптом думаю: «Стоп! Що ж це я роблю? Якщо мені хочеться грати у футбол, то не потрібно цього робити. Хіба так виховують сильну волю?» Я відразу хотів повернутися назад, але подумав: «Піду і подивлюся, як хлопці грають, а сам грати не буду». Прийшов, дивлюся, а там уже гра в самому розпалі. Шишкін побачив мене, кричить: «Де ж ти ходиш? Нам уже десять голів забили! Скоріше виручай!» І отут уже й сам не помітив, як вплутався в гру. Додому знову повернувся пізно і думаю: «Ох, безвольна я людина! Зранку так добре почав, а потім через цей футбол усе зіпсував!» — Яким був Вітя? — Чи подобається вам його поведінка? — Що з того, що робить Вітя, не шкодить його здоров’ю, а що — допомагає його зміцнити? — Яка у Віті сила волі? — Що ви порадите Віті? 5. Фізкультхвилинка Ідуть купатись каченята, А назустріч — гусенята, Ґелґотять, вклоняються -Ніби всі вітаються. 6. Складання розповідей за ілюстраціями до українських народних казок «Котигорошко», «Кирило Кожум’яка» Обговорення героїв казок за планом: 1) Чи подобається тобі цей герой? Чому? 2) Як ставиться герой до власного здоров’я? Наведи приклади. 3) Як герой ставиться до оточуючих людей, до праці? Наведи приклади. 4) Що допомогло герою стати сильним, сміливим і веселим? Наведи приклади. 5) Які риси цього героя ви хотіли б запозичити? 7. Розучування вправ для виправлення постави за підручником (С. 92-93) 8. Робота з прислів’ям Гостре словечко коле сердечко. — Як ви розумієте зміст цього прислів’я? Наведіть приклади прислів’їв про добрі слова. 9. Підсумок уроку — Кого з героїв ви хотіли б наслідувати? — Кого з героїв ви не хотіли б наслідувати? Чому? — Наведіть приклади, хто із ваших знайомих схожий на якогось літературного героя. — Наведіть приклади, коли ви буваєте схожими на якогось літературного героя. — Як слід дбати про своє здоров’я? — Як ви дбаєте про своє здоров’я? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1815 | |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Закріплення навичок роботи з мишею |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Всього коментарів: 0 | |