Урок № 4 Тема. Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Святковий салют.Мета: продовжувати розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; закріплювати початкові навички роботи з лінією; навчати створювати (на елементарному рівні) виразний образ лінійними засобами; продовжувати формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, кольорові олівці або фломастери; простий олівець; гумка. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь: 1. Бесіда – Якими олівцями вам більше подобається малювати м’якими чи твердими? – Чому? – 3 якою метою люди придумали фломастер? – Чи може фломастер замінити олівець? – Чи любите ви малювати фломастерами? – У якому малюнку фломастер обов’язково стане в пригоді? – Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями? – Що можуть зображувати крапки? плями? лінії? – Якими бувають лінії? – Що можна зобразити за допомогою ліній? III. Закріплення вивченого матеріалу 1. Випереджальне завдання Учитель пропонує учням намалювати різні типи ліній: концентричні кола; пунктирні лінії з відрізками рівної довжини; пунктирні лінії з відрізками, що зменшуються та збільшуються завдовжки; промінці, що виходять з однієї точки; похилі лінії з нахилом ліворуч та праворуч. Учитель пропонує розглянути малюнки уважно та визначити, яке саме зображення вони могли б утворити. 2. Навчальна гра «Як олівець» Учні мають згадати, хто і що за формою нагадує олівець (дерево, телеграфний стовп, черв’як, жираф і т. ін.) і чому. Ті, хто знайшов найточніші порівняння, отримують кольоровий олівець або фломастер так, щоб решта учнів не бачила його кольору. Дітям необхідно уявити, що чарівник перетворив їх на олівці і фломастери відповідного кольору. Лише за допомогою міміки та жестів учням-«олівцям» потрібно показати, що вони зможуть намалювати для людей. Решта учнів має відгадати, що намалювали олівці та фломастери. 3. Робота над формуванням навичок і вмінь: Учні виконують у робочому зошиті навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки. – Кожна людина любить свята, а найкращою прикрасою свята є святковим салют. Спробуймо і ми намалювати святковий салют. – Як ви вважаєте, який папір краще згодиться для нашого малюнка: білій чи темний? Чому? (Учитель малює на дошці два прямокутники — вертикальний та горизонтальний. По низу аркуша ламаною лінією намальовані силуети будинків). – На якому з прямокутників наш малюнок буде виразнішим? Чому? – Для зображення салюту необхідно багато простору неба, тому ми обираємо вертикальний аркуш. (Учитель демонструє, як скомпонувати малюнок, щоб не залишалося порожнього місця, потім виконує роботу на дошці, {завершуючи її крок за кроком. – Слід звернути увагу учнів ;на зміну характеру ліній: плавні, уривчасті, колоподібні. За бажанням учні можуть додати пра- \Ц°рці та повітряні кульки.) 4. Індивідуальна робота за творчим завданням: Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. IV. Підбиття підсумків – Скільки в нас вийшло різних феєрверків! У кожного – свій характер, свій настрій. – Придумайте розповідь про свято намальоване вами. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3232 | |
Дикорослі та культурні рослини |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Свято, коли весело |
Доброта - це частина нас |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Всього коментарів: 0 | |