УРОК 109 Тема: Лічба десятками. Утворення чисел з десятків та одиниць. Творча робота над задачеюМета: формувати в учнів уміння лічити десятками; утворювати числа з десятків і одиниць; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати прості і складені задачі; розвивати кмітливість, мислення дітей; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Щоб УРОК пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те, Про що мова зараз йде. II. Повторення вивченого матеріалу 2 Усна лічба — Яке сьогодні число? А яке число було вчора? позавчора? — Яке число буде завтра? післязавтра? — На кожному поверсі 4 квартири. Номер однієї з квартир на першому поверсі 38. Які номери квартир можуть бути ще на цьому поверсі? (Назвати декілька варіантів.) — Якщо 38 — це номер останньої квартири на першому поверсі, то на якому поверсі знаходиться квартира номер 45? — Дівчинка читає книгу на сторінці 50. Назвіть номери попередньої і наступної сторінок. 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Продовжте ряд чисел. 3; 4; 5; 11; 12; 13; 18; ?; ?. 4 Математичний диктант • Записати число, яке складається з 1 дес. 6 од.; (16) • число, в якому 2 од. 1 дес. (12) • у розряді десятків 1, у розряді одиниць 3; (13) • число, попереднє числу 16; (15) • число, в якому кількість одиниць 4, а десятків — на 3 менше; (14) • 2 десятки; (20) • найменше двоцифрове число; (10) • 3 послідовних числа, починаючи з найбільшого 19; (19; 18; 17) Самоперевірка. III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Коли предметів мало, то їх рахують по одному, коли предметів багато, їх групують при лічбі, наприклад, парами, п’ятірками, десятками. На столі має бути заздалегідь приготовлені 100 паличок і 10-12 резинок для зв’язування десятків. Учитель ставить питання: «Як швидше дізнатися, скільки на столі паличок?» — і, якщо не підкажуть діти, пропонує зібрати палички в пучки-десятки. Цю роботу виконують два-три учні, які відлічують по 10 паличок і зв’язують десятки за допомогою резинок. Потім учитель показує, а всі учні хором лічать десятками: 1 десяток, 2 десятки і так далі — до 10 десятків. 2 Пояснення нового матеріалу 1) Бесіда. — Десять — нова одиниця лічби. Що рахують десятками? (Яйця, ґудзики, овочі і т. ін). — Скільки десятків кісточок відкладено на рахівницях? (2) — Прилічуємо по 1 десятку і називаємо результат. (3 десятки, або 30; 4 десятки, або 40, і т. ін.) — Відлічуємо по 2 десятки і називаємо, скільки залишилося. (Залишилося 8 десятків, або 80; 6 десятків, або 60,..., 2 десятки, або 20, тепер не залишилося жодного десятка, або 0 десятків.) 2) Робота з демонстраційним матеріалом. Використовуючи різний демонстраційний матеріал для лічби (палички, олівці, кубики, ґудзики,різні предметні картинки), учитель вправляє дітей у лічбі десятків, порівнянні, складанні і відніманні десятків. Наприклад: — Скільки десятків ґудзиків на одному картоні? (Малюнок на дошці.) — А на двох, на трьох картонах? — Скільки це окремих ґудзиків? (20; 30) Учитель пропонує завдання. • Спочатку купили 3 десятки ґудзиків, а потім ще 2 десятки. Скільки всього десятків ґудзиків купили? Скільки це ґудзиків? • Було 5 десятків ґудзиків, 1 десяток пришили до наволочок. Скільки десятків ґудзиків залишилося? • Перший покупець купив 3 десятки ґудзиків, а другий — два. Хто купив ґудзиків більше і на скільки? 3)Практична робота з дидактичним матеріалом (смужки з кругами або палички). — Візьміть 2 десятки і ще 8 кружечків. Скільки всього кружечків узяли? — Додайте ще 1 десяток кружечків. Скільки стало кружечків? — Зобразіть смужками й окремими кружечками число 42 (51). — Візьміть декілька десятків кружечків і стільки ж окремих кружечків; скажіть, яке число ви зображували кружечками. 3 Первинне закріплення 1) Полічити десятками до 100. 2) Назвати число, у якому: 3 дес. 5 од.; 5 дес. 8 од.; 8 дес. 3 од.; 9 дес. 3) Назвати всі числа четвертого десятка. 4) Назвати всі числа першої сотні, у яких число одиниць 6. ● Фізкультхвилинка Раз — підняли руки вгору. Два — схилилися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. Раз, два, три, чотири — Треба знову прямо стати, П’ять, шість, сім, вісім — І спочатку починати. IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1) Творча робота над задачею. На дошці — малюнок: 2 гаманця, у першому 2 монети по 10 к. и 1 монета 5 к.; у другому — 3 монети по 10 к. и 1 монета 2 к. — Скільки всього копійок у кожному гаманці? 2) Розв’язування задачі. У перший день хлопчик прочитав 5 сторінок, у другий — на 2 сторінки більше. Третього дня він прочитав 6 сторінок. Скільки сторінок прочитав хлопчик за другий і третій день? На дошці записується коротка умова задачі. — Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі? Чому? — Як дізнатися, скільки сторінок прочитав хлопчик за другий день? Якою дією треба відповісти на питання задачі? Після запису розв’язання учні складають задачу, замінивши слово «більше» словом «менше». — чи змінився план розв’язування задачі? 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв'язування логічних завдань • Закреслити всі букви, що зустрічаються більше одного разу, а букви, що залишилися, з’єднати. Яке число вийде? ТРИ СІК М’ЯЧ МІРКА. (Тисяча) • Виберіть потрібний малюнок з шести пронумерованих. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чого навчалися на уроці? — Оцінить свою роботу смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4469 | |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Всього коментарів: 0 | |