«Золотаосінь»

УРОК КРАСИ

(ІНТЕГРОВАНИЙ)

Тема. «Золотаосінь»

Мета: формувати уміння спостерігати природні явища, відчувати красу навколишнього світу; вчити висловлювати почуття захоплення цією красою за допомогою слова, фарб і гармонійних звуків.

Обладнання: 1) малюнки осінніх дерев; 2) оформлення класної дошки:

І дошка. Тема. Осіння краса.

1. Читаємо виразно: діалог Увага!

— досить голосно; монолог 1. Слухаю.

— чітко пахощі 2. Думаю.

— дотримуємось пауз, горобина 3. Відпові-

— логічних наголосів, восени даю досить

— передаємо почуття, різнобарвні голосно.

відношення автора до подій багряний

Т. Г. Шевченко червоні

В. Сосюра кетяги

М. Рильський

Олена Пчілка

В. Симоненко

Н. Забіла

М. Познанська

II дошка

1. Виставка дитячих малюнків «Осінні барви».

2. Аркуш паперу для виконання малюнку.

3) на столі, на підвіконні букети осінніх листочків, кетягів горобини, калини;

4) переносна дошка:

— бачити, милуватись, любити, цінувати все красиве;

— уміти сказати, намалювати, заспівати, затанцювати — передати свої почуття милування Божою красою.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Як ви думаєте, для чого ми, три вчителі (образотворчого мистецтва, музики і читання) задумали цей урок провести? Для того щоб ви вчились (читають з переносної дошки).

Звучить пісня «Лелеки» П. Дворського.

II. Основний зміст роботи

1. Учнівські доповіді. Краса осені.

Учні II групи, які вели спостереження за погодою,  природою, доповідають про цікавинки, які вони побачили в природі, виступає прогностик.

2. Загадки про осінь.

3. Інсценівка.

Стукіт у двері. До класу заходить дівчинка-старшокласниця в осінньому одязі з кошиком яблук, груш.

— Хто я? У садках, гаях блукаю

Жовті шати одягаю.

Золотисту стелю постіль,

Жду сестрицю білу в гості.

— Так, я Осінь. А ось і два брати Вересень і Жовтень (два хлопчики-другокласники в шапочках: Вересень, Жовтень).

Вересень

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

Цілі гори натрусив

І вантажить гарбузи

На машини і вози...

Йде до гаю, де гриби

Виростають щодоби.

На чолі іскриться піт —

Сто турбот і сто робіт.

Жовтень

Подивись: на видноколі

Мов змінилися ліси.

Хто це їх у жовтий колір

Так барвисто прикрасив?

Ось край річки — жовті клени

І берези золоті,

Ялинки лише зелені

Залишились в самоті.

І пишаються дерева

Золотим своїм вбранням.

Це якийсь маляр, напевно,

Догодити хоче нам.

А маляр цей — місяць Жовтень.

Осінь: Вересень! Роздай дарунки Осені дітям, нехай смакують.

4. Слово вчителя.

Осіння краса! Люди милуються нею, душа наповнюється прекрасним почуттям любові, радості. І так хочеться це почуття всім подарувати; допоможе це зробити Слово, але слово — найкраще, най дзвінкіше, наймиліше. Всі люди це вміють? Ні, не всі. Бог наділив цим даром особливих людей — поетів, письменників. Сьогодні будемо читати вірші про осінню красу цих українських поетів..., які мають Божий дар не тільки бачити красу, а й розповідати нам про неї.

(Звучить музика Чайковського «Бремена года».)

Два учні читають вірш В. Сосюри «Любіть Україну».

Вчитель музики

— Красу можна передати за допомогою гармонії звуків. Уявіть: світить сонечко, подув вітерець і з дерева летять барвисті листочки. Красиво? Уявіть, що ви осінні листочки (діти під музику роблять плавні рухи).

(Пісня «Скворушка» співають всі.)

Класний керівник

Знову покличемо Слово, щоб передати красу.

Учні читають вірші М. Рильського, М. Познанської, Т. Шевченка.

— Візьміть листочок в руки, уявіть себе листочком і складіть казочку про те, що може трапитись з листочком у цю осінню днину. (3-4 учні розповідають казочки).

Вчитель малювання

А тепер передамо красу осіннього листочка за допомогою фарб. Уважно розгляньте листочки; які кольори ви бачите? Намалюйте їх.

— Перед вами картина Левітана «Золота осінь».

Які кольори переважають? Намалюйте етюд до цієї картини.

Діти малюють під музику П. Чайковського.

Виставка малюнків.

III. Підсумок уроку

Смакування осінніми дарами.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (24.10.2013)
Переглядів: 1902 | Рейтинг: 0.0/0
Урок малювання
Аплікація з паперу «курчатко»
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]