Урок 25 Тема. Робота з папером. Писанка Мета: удосконалювати навички роботи з папером; вчити виготовляти писанки за допомогою кольорового паперу; розвивати художні почуття, образне мислення; виховувати повагу до традицій та національного свята — Великодня. Обладнання: демонстраційний матеріал — ситуативні малюнки святкування Великодня; предметні малюнки писанок; велика корзина з картону (для оформлення виставки з писанок); для індивідуального користування — альбомний аркуш, кольоровий папір, олівець, ножиці, шаблони, картки «Візерунки на писанках». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація знань учнів — Як називається свято перед Великоднем? — Що роблять на це свято? — Що ви запам’ятали із попереднього уроку? ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку — Сьогодні ми почнемо готуватися до Великодня, виготовимо з паперу такі писанки. Дещо дізнаємося нового про це свято. ІV. Робота над темою уроку — Після Благовіщення настає Страсний тиждень. Чистий четвер — це день весняного очищення. Існує повір’я, що в чистий четвер до схід сонця ворон носить з гнізда своїх дітей купати в річці. І хто скупається раніше від воронячих дітей, то буде здоровим протягом року. На Страсну п’ятницю можна пекти паски та саджати капусту. У Великодню суботу роблять крашанки, кольори яких мають своє символічне значення. (Демонстрація зразків.) Червоний — означає щастя; блакитний — здоров’я; жовтий — добробут; чорний — урожай; оранжевий — щедрість; фіолетовий — мудрість. Крашанка — це яйце, пофарбоване одним кольором без узорів. Писанка — це яйце з нанесеним на нього візерунком. 1 - й у ч е н ь Я — писанка-красуня, Вся в рисках і квітках. Красу митців несу я, Їх славлячи в віках. 2 - й у ч е н ь Мене кладуть на свято На пишному столі, Щоби моїм убранством Втішалися малі. 3 - й у ч е н ь Без мене наше свято Не буде тим, чим є, Бо писанка багато Всім радості дає! — Розмальовування писанок пов’язане зі святом Пасхи або Великоднем. Чому розмальовують саме яйце? Із сивої давнини слов’ян чарувала природа яйця — зародка життя. Яйце стало символом весняного пробудження: природа прокидається після зимового сну. Яйце — це символ сонця, а без сонця не може бути життя. 4 - й у ч е н ь Великдень всіх нас на гостини просить, Малює сонце — полотно небес. І крашанку, як усмішку, приносить: — Христос Воскрес! — Воістину Воскрес! — Чи знаєте ви, що означають візерунки на писанках? Розгляньте і запам’ятайте. (Рис. 42) Символ вічності, безкінечності Знак води Три стихії життя: вода, повітря, вогонь Чотири сторони світу Небесні світила Символи вічної краси Пташині крила Рис. 42 Учитель демонструє писанки. — Знайдіть символи на писанках. Розкажіть про них. (Рис. 43) V. Аналіз зразка виробу — Подивіться на писанки, що оздоблені кольоровим папером. Ці писанки зроблені із використанням рослинних елементів та геометричних візерунків. VІ. Інструктаж — Послідовність виготовлення писанки має бути такою. 1. Обведіть за шаблоном писанку. 2. Із кольорового паперу виріжте візерунки: рослинні елементи, геометричні фігури. 3. Наклейте на писанку. VІІ . Практична робота Учні виготовляють писанки. Учитель допомагає під час вирізування елементів. Фізкультхвилинка А тепер нам, діти, час Трохи відпочити, Тож хочу на зарядку Всіх вас запросити. Руки — вгору, руки — вниз І легесенько пригнись. На хвилинку зупинімось, Пострибали, пострибали. Всі присіли, знову встали. Час за парти всім сідати, Знову вчитись починати! VІІ . Підсумок уроку — Ой, які гарні писаночки вийшли! Вони будуть прикрасою святкового столу на Великдень. Учитель відбирає найкращі писанки у велику корзину. — А ще діти люблять гратися «навбитки». Щоб виграти яйце товариша, потрібно розбити його своїм. Зараз ми пограємо у гру «Котилася писанка». (Діти беруть дерев’яні писанки, котять їх, з’ясовують, чия доріжка була довшою.) ІХ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести сірникові коробки, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 6031 | |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Всього коментарів: 0 | |