УРОК 26 Тема. Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у театрі»Мета: 1. Дати поняття про синтетичне мистецтво, ознайомити учнів із видами театру й визначити специфіку кожного, показати роль образного середовища у створенні спектаклю, розширити знання про професію художника. 2. Розвивати творче мислення, емоційно-естетичне ставлення до витворів мистецтва. 3. Виховувати почуття прекрасного, любов до театру. Обладнання: матеріали: фарби, фломастери, кольорові олівці, ручки (на вибір учнів), альбом із шаблонами (с. 47); музичний ряд: фонограми фрагментів з дитячих казок, спектаклів, музика з опери, балету, мюзиклу (репертуар дитячих спектаклів або відеозапис яскравих фрагментів). Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таким видом мистецтва, що являє собою синтез декількох його видів. Це театральне мистецтво. — Пригадайте, з якими видами мистецтва ви вже знайомі. — У всіх видів образотворчого мистецтва є своя художня мова. Назвіть образотворчі засоби кожного з них. III. Оголошення теми уроку Сьогодні ми ознайомимося з театральним мистецтвом і виконаємо роботу «Художник у театрі». IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Театр — один із найдавніших видів видовищного мистецтва, його історія налічує більше двох із половиною тисяч років. Як і будь-який інший вид мистецтва (музика, живопис, література), театр має свої особливі ознаки. Це мистецтво синтетичне: спектакль складається з тексту п’єси, роботи режисера, актора, художника й композитора. Театр — мистецтво колективне. Спектакль — це результат діяльності не лише тих, хто з’являється на сцені, але й тих, хто шиє костюми, майструє предмети реквізиту, установлює світло, зустрічає глядачів. Недарма існує визначення «працівники театрального цеху». Спектакль — це і творчість, і виробництво. Існує кілька видів театру. Найпоширеніший і найпопулярніший з них — драматичний театр. Його головний виражальний засіб — слово. Зміст того, що відбувається на сцені, розкривається за допомогою слів, з яких складається текст (прозовий або віршований). Ще один вид театру — опера. Головне в опері — музика. Щоб розповісти про свої почуття, актори співають. Такий спектакль вимагає особливої майстерності від виконавців: вони повинні не лише вміти співати, але й мати акторські здібності. У балеті події та взаємини передаються через рух і танець, які артисти виконують під музику. Окрім названих, виникли такі види театрального мистецтва, як оперета й мюзикл, де поєднані всі форми драматичного театру, балету й опери, побутовий танець. Оперета й мюзикл — популярні жанри театрального мистецтва. Сюжет, як правило, простий, а мелодії найчастіше стають шлягерами. Давайте розглянемо роботу художника в театрі. Пролунав третій дзвінок, зал повільно поринає в темряву, відкривається завіса — і перед очима глядачів постає картина: старий парк, дерев’яна альтанка, у центрі лавка, крізь дерева видно ставок і чисте блакитне небо. Цей майже реальний світ придумав художник, він виконав декорації. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.) Художник у театрі не тільки створює декорації, але й придумує костюми. Костюм є важливим елементом у створенні художнього образу спектаклю. Не випадково костюм — частина, нерозривно пов’язана з характером персонажа, епохою, специфікою дії, через нього передається певний час і місце дії (згадаємо, як змінюються костюми Попелюшки). Художник по костюмах має не просто створювати костюми, але й уявляти, як вони будуть скроєні та зшиті. За його замовленням також виготовляють взуття, прикраси. Коли спектакль готовий, необхідно проінформувати глядачів про майбутню прем’єру. Для цього готується інформаційно-рекламний плакат, який називається афішею. Афіша має не тільки дати інформацію глядачеві, але й, насамперед, зацікавити його, привернути до себе увагу. Уміло й оригінально виконані афіші викликають бажання побувати там, куди вони запрошують. Афіша може бути не тільки текстовою, бажано ще й зображення. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.) З усього сказаного ми бачимо, наскільки великою є роль художника в театрі, як багато в нього цікавої творчої роботи. V. Практична робота Слово вчителя. А зараз кожен із вас обере той вид діяльності художника в театрі, який вам найбільше подобається. Можливо, ви вже відвідували якісь спектаклі, балети. Пригадайте, що на вас справило враження. Чи була помітна робота художника? На уроці ви можете працювати в одному з напрямків: — бути творцями декорацій, які ми бачимо на сцені; — уявити себе художниками по костюмах; — уявити себе виготовлювачами афіш, з яких ми довідаємося про майбутній спектакль. Роботу можна виконувати в будь-якій техніці. VI. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт, оцінка діяльності учнів. Завдання на наступний урок: принести аркуш паперу, кольоровий папір, клей, ножиці. | |
| |
Переглядів: 3632 | |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |