Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у театрі»

УРОК 26

Тема. Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у театрі»

Мета: 1. Дати поняття про синтетичне мистецтво, ознайомити учнів із видами театру й визначити специфіку кожного, показати роль образного середовища у створенні спектаклю, розширити знання про професію художника. 2. Розвивати творче мислення, емоційно-естетичне ставлення до витворів мистецтва. 3. Виховувати почуття прекрасного, любов до театру.

Обладнання: матеріали: фарби, фломастери, кольорові олівці, ручки (на вибір учнів), альбом із шаблонами (с. 47); музичний ряд: фонограми фрагментів з дитячих казок, спектаклів, музика з опери, балету, мюзиклу (репертуар дитячих спектаклів або відеозапис яскравих фрагментів).

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таким видом мистецтва, що являє собою синтез декількох його видів. Це театральне мистецтво.

— Пригадайте, з якими видами мистецтва ви вже знайомі.

— У всіх видів образотворчого мистецтва є своя художня мова.

Назвіть образотворчі засоби кожного з них.

III. Оголошення теми уроку

Сьогодні ми ознайомимося з театральним мистецтвом і виконаємо роботу «Художник у театрі».

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Театр — один із найдавніших видів видовищного мистецтва, його історія налічує більше двох із половиною тисяч років.

Як і будь-який інший вид мистецтва (музика, живопис, література), театр має свої особливі ознаки. Це мистецтво синтетичне: спектакль складається з тексту п’єси, роботи режисера, актора, художника й композитора. Театр — мистецтво колективне. Спектакль — це результат діяльності не лише тих, хто з’являється на сцені, але й тих, хто шиє костюми, майструє предмети реквізиту, установлює світло, зустрічає глядачів. Недарма існує визначення «працівники театрального цеху». Спектакль — це і творчість, і виробництво.

Існує кілька видів театру. Найпоширеніший і найпопулярніший з них — драматичний театр. Його головний виражальний засіб — слово. Зміст того, що відбувається на сцені, розкривається за допомогою слів, з яких складається текст (прозовий або віршований). Ще один вид театру — опера. Головне в опері — музика. Щоб розповісти про свої почуття, актори співають. Такий спектакль вимагає особливої майстерності від виконавців: вони повинні не лише вміти співати, але й мати акторські здібності. У балеті події та взаємини передаються через рух і танець, які артисти виконують під музику.

Окрім названих, виникли такі види театрального мистецтва, як оперета й мюзикл, де поєднані всі форми драматичного театру, балету й опери, побутовий танець. Оперета й мюзикл — популярні жанри театрального мистецтва. Сюжет, як правило, простий, а мелодії найчастіше стають шлягерами.

Давайте розглянемо роботу художника в театрі. Пролунав третій дзвінок, зал повільно поринає в темряву, відкривається завіса — і перед очима глядачів постає картина: старий парк, дерев’яна альтанка, у центрі лавка, крізь дерева видно ставок і чисте блакитне небо. Цей майже реальний світ придумав художник, він виконав декорації. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.)

Художник у театрі не тільки створює декорації, але й придумує костюми. Костюм є важливим елементом у створенні художнього образу спектаклю. Не випадково костюм — частина, нерозривно пов’язана з характером персонажа, епохою, специфікою дії, через нього передається певний час і місце дії (згадаємо, як змінюються костюми Попелюшки).

Художник по костюмах має не просто створювати костюми, але й уявляти, як вони будуть скроєні та зшиті. За його замовленням також виготовляють взуття, прикраси.

Коли спектакль готовий, необхідно проінформувати глядачів про майбутню прем’єру. Для цього готується інформаційно-рекламний плакат, який називається афішею. Афіша має не тільки дати інформацію глядачеві, але й, насамперед, зацікавити його, привернути до себе увагу. Уміло й оригінально виконані афіші викликають бажання побувати там, куди вони запрошують. Афіша може бути не тільки текстовою, бажано ще й зображення. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.)

З усього сказаного ми бачимо, наскільки великою є роль художника в театрі, як багато в нього цікавої творчої роботи.

V. Практична робота

Слово вчителя.

А зараз кожен із вас обере той вид діяльності художника в театрі, який вам найбільше подобається. Можливо, ви вже відвідували якісь спектаклі, балети. Пригадайте, що на вас справило враження. Чи була помітна робота художника?

На уроці ви можете працювати в одному з напрямків:

— бути творцями декорацій, які ми бачимо на сцені;

— уявити себе художниками по костюмах;

— уявити себе виготовлювачами афіш, з яких ми довідаємося про майбутній спектакль.

Роботу можна виконувати в будь-якій техніці.

VI. Завершення уроку

Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт, оцінка діяльності учнів.

Завдання на наступний урок: принести аркуш паперу, кольоровий папір, клей, ножиці.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 3589 | Рейтинг: 0.0/0
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо...
Народні промисли України
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Різноманітність рослин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]