Урок 6 Тема. Усі професії потрібніМета: формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, пра-целюбство. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Професії. Спорт». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Тепло чи холодно надворі? — Яке небо? — Чи є дощ? 2. Робота за підручником (С. 22). Учитель читає текст у підручнику, пропонує учням розглянути малюнки і дати відповіді на запитання. — Людей яких професій зображено? — Як ви здогадалися? — Що ви знаєте про ці професії? 3. Творче завдання «Дари професій». Діти отримують картки з різними словами (це можуть бути предметні малюнки, наприклад: будинок, меблі, одяг, взуття, книга, молоко, пісня, танець, обручка, іграшка тощо). Кожен учень називає професії, завдяки яким люди можуть користуватися тими або іншими предметами, які зображені на картці. Наприклад: молоко люди мають завдяки твариннику, ветеринару, доярці, продавцю тощо. Якщо хтось із дітей не може назвати декілька професій, то йому допомагають всі інші. Це завдання допоможе розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них. Висновок. Нас оточує багато речей, що є необхідними для навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ — результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей. 4. Робота у групах. Учні складають колективну розповідь про одну з професій. Фізкультхвилинка Хочу я здоровим бути, Закалятись хочу я. Тож гімнастику робити Треба разом — ти і я! З фізкультурою ми дружим, Різні вправи любим дуже! Раз, два, три, чотири, п’ять — Будем зараз присідать. 5. Робота за підручником (С. 23). Учитель читає загадку, учні відгадують, розглядають малюнки, називають професії людей. — Які ще професії ви знаєте? Учитель. Професія — це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям. 6. Робота в парах. Учні розповідають про професії батьків за планом: • де працюють батьки; • хто вони за професією; • чим корисна їхня праця для людей. Формуванню уявлення учнів про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей сприятиме завдання додому: малюнок «Дерево сімейних професій». Попросіть дітей згадати, ким працюють або працювали різні члени їхньої сім’ї, а потім (вдома) намалювати чарівне дерево сімейних професій, кожна гілка якого — певна професія. 7. Підсумок уроку. — Де і ким працюють ваші батьки? — Хто вони за фахом? — Хто хотів би обрати професію своїх батьків? — Що для цього потрібно? — Назви яких професій вам відомі? — З якими професіями ми познайомилися на уроці? — Яку користь дає кожна з цих професій? — Люди яких професій дбають про вас? — Хто будує школу? — Хто друкує книжку? — Хто лікує хворих? — Хто вчить дітей? — Як потрібно ставитись до результатів праці людей різних професій? — Які загадки про професії ви запам’ятали? — Які прислів’я про працю ви запам’ятали? На уроці можна також використати такі завдання. • Щоб розкрити зміст і значення праці людей різних професій, зв’язки між працею людей і ставленням до них, проведіть гру «Кращий директор цирку». Попросіть дітей подумати, якими якостями повинен володіти хороший директор цирку. Всі відповіді дітей записати на дошці. Потім діти по групах або індивідуально відповідають на питання, як вчинить хороший директор цирку, якщо: • у його в цирку почнеться епідемія якої-небудь хвороби тварин; • із цирку піде клоун; • під час вистави у гімнаста розболиться зуб; • глядачам не сподобається вистава; • під час вистави в цирку трапиться пожежа; • артисти цирку посваряться; • цирк зачиниться на ремонт. Наприклад: якщо в цирку почнеться епідемія якої-небудь хвороби тварин, хороший директор запросить кращих ветеринарів, поліпшить харчування тварин, дасть їм вихідні дні тощо. Після цього діти малюють, як директор цирку вчинив би в тій або іншій ситуації. З малюнків дітей робиться виставка «Кращий директор цирку». • Хвилинка-веселинка. ПЛУТАНИНА Геть усе, усе на світі Переплутав хлопчик Вітя. Каже: «Діти вчаться в полі, А комбайн працює в школі, Всіх людей стрижуть в лікарні, А лікують в перукарні. Ми книжки берем в аптеці, Ліки — у бібліотеці». От який Вітько дивак! Ти ж бо знаєш — це не так! Діти, звісно, вчаться в... (школі), А комбайн працює в... (полі), Ми лікуємось в... (лікарні), А стрижемось в... (перукарні), Ліки беремо в... (аптеці), А книжки — в... (бібліотеці). • Гра «Доповніть словечко». ФАХИ НА ВСІ СМАКИ ... (Будівельник) новий дім Збудував на радість всім. .(Ветеринар) тварин лікує — За здоров’ям їх слідкує. Все знає. (географ) про кулю земну, Про гір висоту та морів глибину! . (Диригент) керує хором, Нам співати з ним Не сором! . (Електрику!) Електропраску Відремонтуйте нам, будь ласка! . (Кухар) запрошує Всіх на обід. Страви смачні — Пообідати слід! . (Лікар) уважно оглянув дитину Каже: «Потрібні тобі вітаміни!» . (Тренер) спортсменів тренує сумлінно, Про олімпійську турбується зміну! . (Перукар) чаклує в перукарні — Зачіски всім робить дуже гарні! . (Токар) виточив із сталі Всі потрібні нам деталі! . (Футболіст) Штрафний пробив — У ворота м’яч влетів! Крутиться коло Гончарне невпинно. Зробить... (гончар) Гарний глечик із глини! (К. Чурюмов. «Малятам про фахи») • Робота з українськими народними прислів’ями про працю. Праця людину годує, а лінь марнує. Що посієш, те й пожнеш. Маленька бджілка, а й та працює. Землю прикрашає сонце, а людину — праця. Дерево міцне корінням, а людина — трудовим горінням. Роботящі руки гори вернуть. Без діла сидіти — можна одуріти. Без діла слабіє сила. Без труда нема плода. Була б лише охота — наладиться кожна робота. Добрий початок — половина діла. • Вставте пропущені слова. 1 ) — навчає і виховує учнів. 2 )______________________— лікує хворих. 3 )______________________— перевозить пасажирів. 4 )______________________— веде телепередачі. 5 )______________________— готує їжу. (Диктор, лікар, водій, кухар, учитель) • Вставте пропущені слова. 1 ) — вирощують хліб. 2 )______________________— роблять наші вулиці чистими. 3 )______________________— сім раз відміряє, а раз відрізає. 4 )______________________— шиє і ремонтує взуття. 5 )______________________— висаджує і доглядає квіти. (Двірники, квітникарка, хлібороби, чоботар, кравець) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2595 | |
Знайомтесь — клавіатура |
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |