💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця віднімання числа 2. Складання і розв'язування задач на одну дію

УРОК 76

Тема: Таблиця віднімання числа 2. Складання і розв'язування задач на одну дію

Мета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння розв'язувати задачі на одну дію; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Усна лічба

1 2 3 4 5 6 7 8 9

+ 2

 2 Математичний диктант

 • 8 зменшити на 3 і до результату додати 2.

 • Різницю чисел 18 і 10 збільшити на 2.

 • Суму чисел 9 і 2 зменшити на 10.

 • Перший доданок — 2, другий доданок — 2, третій доданок — 2. Чому дорівнює сума?

 3 Порівняння виразу і числа

10 □ 7 + 2 5+ 2 □ 4 11 □ 9 + 2

9 + 1 □ 116+ 2 □ 12 15□ 16 - 1

 4 Повторення складу чисел 2; 3; 4

2 = □ + □3= □ + □ 4 =□ + □

III. Повідомлення мети й задач уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 2 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі й приклади.

 IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 2. Зменшуване — це числа від 3 до 11. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 2.

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклад, який ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 2)

3 -= 1

4 -= 2

5 -= 3

6 -= 4

7 -2 = 5

8 -= 6

9 -= 7

10 - = 8

11 - =

 2 Первинне закріплення

— Як знайти різницю 11 - 2 = | ?

 1 1

 3 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю віднімання числа 2.

— Прочитайте таблицю віднімання числа 2, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці й прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

КАЧЕНЯТА

Раз-два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають.

П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — обтрусились І за парти опустились.

V. Розвиток математичних знань

 1 Робота над задачею

Бабуся спекла 11 ватрушок, а булочок — на 2 менше. Скільки булочок спекла бабуся?

— Скільки ватрушок спекла бабуся?

— Що відомо про булочки?

— Як дізнатися, скільки булочок спекла бабуся?

11 - 2 = 9 (б.)

— Яку дію використали? Чому?

 2 Письмове розв'язання прикладів

Перший стовпчик — з коментуванням, другий і третій — самостійно.

 • Ліворуч від квадрата знаходиться трикутник, а праворуч від квадрата — круг. Де знаходиться квадрат? Виконайте малюнок.

 • Дівчата Катруся, Галинка та Оля заховали ведмедика, зайчика та слоника. Катруся не ховала зайчика, Оля не ховала ані зайчика, ані ведмедика. Хто яку іграшку заховав?

● Фізкультхвилинка

Ми писали, ми трудились, (Стискання пальців рук.)

Наші пальчики втомились, (Струшування кистями рук.)

А щоб гарно написати,(Колові рухи кистями обох рук.)

Треба пальці розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Будем знову ми писать.

Відпочивши дружно,

Приступив до праці клас.

 4 Робота з геометричним матеріалом

— Накресліть перший відрізок завдовжки 11 см.

— Накресліть другий відрізок, на 2 см коротший.

— Як знайти довжину другого відрізка?

11 - 2 = 9 (см)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Прочитайте хором лише відповіді таблиці віднімання числа 2.

— Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко.

— Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку.

3 + 5 + 2 = 10 + 1 - 2 = 5 + 4 + 2 =

15 - 10 - 5 = 17 - 7 - 1 =

7 + 3 + 6 =

9 - 3 - 3 =

11 - 1 - 2 = 19 - 10 - 9 =



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1680 | Рейтинг: 0.0/0
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Весняні свята. Великдень
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]