УРОК 76 Тема: Таблиця віднімання числа 2. Складання і розв'язування задач на одну діюМета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння розв'язувати задачі на одну дію; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1 2 3 4 5 6 7 8 9 + 2 2 Математичний диктант • 8 зменшити на 3 і до результату додати 2. • Різницю чисел 18 і 10 збільшити на 2. • Суму чисел 9 і 2 зменшити на 10. • Перший доданок — 2, другий доданок — 2, третій доданок — 2. Чому дорівнює сума? 3 Порівняння виразу і числа 10 □ 7 + 2 5+ 2 □ 4 11 □ 9 + 2 9 + 1 □ 116+ 2 □ 12 15□ 16 - 1 4 Повторення складу чисел 2; 3; 4 2 = □ + □3= □ + □ 4 =□ + □ III. Повідомлення мети й задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 2 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі й приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 2. Зменшуване — це числа від 3 до 11. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 2. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклад, який ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 2) 3 -= 1 4 -= 2 5 -= 3 6 -= 4 7 -2 = 5 8 -= 6 9 -= 7 10 - = 8 11 - = 2 Первинне закріплення — Як знайти різницю 11 - 2 = | ? 1 1 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 2. — Прочитайте таблицю віднімання числа 2, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці й прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка КАЧЕНЯТА Раз-два — всі пірнають, Три, чотири — виринають. П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили. Дев’ять, десять — обтрусились І за парти опустились. V. Розвиток математичних знань 1 Робота над задачею Бабуся спекла 11 ватрушок, а булочок — на 2 менше. Скільки булочок спекла бабуся? — Скільки ватрушок спекла бабуся? — Що відомо про булочки? — Як дізнатися, скільки булочок спекла бабуся? 11 - 2 = 9 (б.) — Яку дію використали? Чому? 2 Письмове розв'язання прикладів Перший стовпчик — з коментуванням, другий і третій — самостійно. • Ліворуч від квадрата знаходиться трикутник, а праворуч від квадрата — круг. Де знаходиться квадрат? Виконайте малюнок. • Дівчата Катруся, Галинка та Оля заховали ведмедика, зайчика та слоника. Катруся не ховала зайчика, Оля не ховала ані зайчика, ані ведмедика. Хто яку іграшку заховав? ● Фізкультхвилинка Ми писали, ми трудились, (Стискання пальців рук.) Наші пальчики втомились, (Струшування кистями рук.) А щоб гарно написати,(Колові рухи кистями обох рук.) Треба пальці розім’яти. Раз, два, три, чотири, п’ять — Будем знову ми писать. Відпочивши дружно, Приступив до праці клас. 4 Робота з геометричним матеріалом — Накресліть перший відрізок завдовжки 11 см. — Накресліть другий відрізок, на 2 см коротший. — Як знайти довжину другого відрізка? 11 - 2 = 9 (см) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Прочитайте хором лише відповіді таблиці віднімання числа 2. — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко. — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку. 3 + 5 + 2 = 10 + 1 - 2 = 5 + 4 + 2 = 15 - 10 - 5 = 17 - 7 - 1 = 7 + 3 + 6 = 9 - 3 - 3 = 11 - 1 - 2 = 19 - 10 - 9 = Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1680 | |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
Весняні свята. Великдень |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Всього коментарів: 0 | |