Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Урок № 23

Тема: «Фантастичні герої, виліплені з пластиліну».

Мета: ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність.

Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, стеки, пластилінТип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

       Сьогодні ми будемо виготовляти із пластиліну фантастичного героя.

ІІІ. Засвоєння нових знань:

1. Вступна бесіда.

       Діти, погляньте, будь ласка, ось на цей малюнок, який приніс Олівець.

       Що на ньому зображено? (Лялька) Опишіть її зовнішній вигляд. Скажіть, якого кольору у неї волосся та очі.

       У що одягнена лялька? Якого кольору у неї плаття?

       Отже, на малюнку ми бачимо ляльку лише спереду. Чому ми не можемо бачити, яка лялька збоку або ззаду? Як ви думаєте, що потрібно зробити для того, щоб побачити ляльку з різних боків?

       Правильно, її можна зліпити з пластиліну і розглянути з усіх боків.

       Отже, не тільки ляльку, але й інші вироби можна зліпити з пластиліну чи глини або вирізати з дерева.

       Пригадайте казку, у якій із деревинки вирізали маленького довгоносого хлопчика.

2. Словникова робота.

       Скульптура (лат. sculptura, від sculpo — вирізаю, висікаю) — вид образо-творчого мистецтва, характерною особливістю якого є форма, об’єм. Лю-дей, які виробляють скульптури, називають скульпторами. Матеріалом для скульптури може бути метал, глина, каміння, дерево, гіпс та ін.

3. Продовження бесіди.

       Основний інструмент в роботі скульптора — рука, яка має бути чутливою, як у піаніста, і міцною, як у каменяра! Адже скульптор робить скульптуру не тільки з м’яких матеріалів — пластиліну чи глини, а й із твердих — граніту та мармуру, а ще з дерева та металу.

       Тож без серйозних робочих інструментів — таких, як молоток, зубило, різець, ніж, тощо — скульптору не обійтись. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати, скульптор зазвичай малює майбутню скульптуру олівцем на папері, а пензлем і фарбами іноді підфарбовує готову роботу.

4. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних скульптур.

5. Продовження бесіди.

       А зараз ви станете маленькими скульпторами-початківцями. Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, кого ми ліпитимемо на уроці.

6. Відгадування загадок.

       Що це за будинок

Ходить без доріжки,

Схожий він на колобок,

А під дахом — ріжки? (Равлик)

Хто повільно так повзе —

На собі свій дім везе? (Равлик)

7. Прослуховування вірменської казки (переклад Є. Українця) «Равлик».

8. Продовження бесіди.

       Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою тваринкою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми враженнями.)

9. Перегляд демонстраційного матеріалу.

10. Послідовне виконання виробу вчителем.

       Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити. Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно до спіралі. Трохи притискайте та примазуйте кільця джгутиків одне до одного.

       Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у середині джгутика буде дротинка. Це допоможе равлику міцно з’єднатися із своїм будиночком. У цьому місці, де він виповзає з домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротинки.

       Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками.

IV. Практична діяльність учнів

V. Закріплення вивченого матеріалу

• Як називаються об’ємні вироби, зліплені із пластиліну, глини тощо?

• Як називають тих людей, які ці вироби роблять?

• Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах?

VI. Підсумок уроку

1.    Перегляд і демонстрування дитячих виробів.

2.    Підсумкова бесіда:

       Що нового ви дізналися на уроці?

       Чому ви навчилися?

Кого ви хотіли б навчити виготовляти фантастичного равлика.
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 3997 | Рейтинг: 0.0/0
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]