Урок № 23
Тема: «Фантастичні герої, виліплені з пластиліну».Мета: ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність. Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, стеки, пластилінТип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організаційна частина. II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні ми будемо виготовляти із пластиліну фантастичного героя. ІІІ. Засвоєння нових знань: 1. Вступна бесіда. – Діти, погляньте, будь ласка, ось на цей малюнок, який приніс Олівець. – Що на ньому зображено? (Лялька) Опишіть її зовнішній вигляд. Скажіть, якого кольору у неї волосся та очі. – У що одягнена лялька? Якого кольору у неї плаття? – Отже, на малюнку ми бачимо ляльку лише спереду. Чому ми не можемо бачити, яка лялька збоку або ззаду? Як ви думаєте, що потрібно зробити для того, щоб побачити ляльку з різних боків? – Правильно, її можна зліпити з пластиліну і розглянути з усіх боків. – Отже, не тільки ляльку, але й інші вироби можна зліпити з пластиліну чи глини або вирізати з дерева. – Пригадайте казку, у якій із деревинки вирізали маленького довгоносого хлопчика. 2. Словникова робота. – Скульптура (лат. sculptura, від sculpo — вирізаю, висікаю) — вид образо-творчого мистецтва, характерною особливістю якого є форма, об’єм. Лю-дей, які виробляють скульптури, називають скульпторами. Матеріалом для скульптури може бути метал, глина, каміння, дерево, гіпс та ін. 3. Продовження бесіди. – Основний інструмент в роботі скульптора — рука, яка має бути чутливою, як у піаніста, і міцною, як у каменяра! Адже скульптор робить скульптуру не тільки з м’яких матеріалів — пластиліну чи глини, а й із твердих — граніту та мармуру, а ще з дерева та металу. – Тож без серйозних робочих інструментів — таких, як молоток, зубило, різець, ніж, тощо — скульптору не обійтись. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати, скульптор зазвичай малює майбутню скульптуру олівцем на папері, а пензлем і фарбами іноді підфарбовує готову роботу. 4. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних скульптур. 5. Продовження бесіди. – А зараз ви станете маленькими скульпторами-початківцями. Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, кого ми ліпитимемо на уроці. 6. Відгадування загадок. – Що це за будинок Ходить без доріжки, Схожий він на колобок, А під дахом — ріжки? (Равлик) Хто повільно так повзе — На собі свій дім везе? (Равлик) 7. Прослуховування вірменської казки (переклад Є. Українця) «Равлик». 8. Продовження бесіди. – Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою тваринкою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми враженнями.) 9. Перегляд демонстраційного матеріалу. 10. Послідовне виконання виробу вчителем. – Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити. Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно до спіралі. Трохи притискайте та примазуйте кільця джгутиків одне до одного. – Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у середині джгутика буде дротинка. Це допоможе равлику міцно з’єднатися із своїм будиночком. У цьому місці, де він виповзає з домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротинки. – Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками. IV. Практична діяльність учнів V. Закріплення вивченого матеріалу • Як називаються об’ємні вироби, зліплені із пластиліну, глини тощо? • Як називають тих людей, які ці вироби роблять? • Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах? VI. Підсумок уроку 1. Перегляд і демонстрування дитячих виробів. 2. Підсумкова бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому ви навчилися? Кого ви хотіли б навчити виготовляти фантастичного равлика. | |
| |
Переглядів: 4089 | |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Всього коментарів: 0 | |