УРОК 128 Тема: Квадрат. Периметр квадрата. Застосування різних способів знаходження суми двоцифрових чиселМета: навчити розрізняти квадрат за істотними ознаками; узагальнити і систематизувати уміння учнів розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки знаходження суми двоцифрових чисел; закріпити вміння складати і розв'язувати задачі за малюнками; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати і порівнювати, робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати культуру розумової праці. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення і закріплення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1)Розв’яжіть магічний квадрат. 16 2 8 14 14 24 42 і>о 00 2) назвіть сусідів числа. □; 59; □ □; 11; □□; 75; □ □; 30; □ 3) Знайдіть «зайве» число. 4; 13; 22; 35; 40. 4) Порівняйте, якщо це можливо. 23 кг О 5 кг68 см О 89 см 18 л О 37 л 3 дм О 16 см 51 дм О 57 дм 7 м О 8 кг 2 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Знайдіть закономірність і назвіть пропущені числа. 4; 8; 12; □; □; □; □; 32; □; О — Представте будь-яке двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків. III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Подивіться на креслення. ♦ — які фігури ви бачите? — Скільки кутів у кожному чотирикутнику? — Знайдіть фігури, в яких усі кути прямі. — як вони називаються? — У яких з цих прямокутників однакові сторони? КВАДРАТ Хоч квадратом покрути, — В нього лиш прямі кути, Ще й однакові всі боки, Щоб ніхто не мав мороки. Л. Вознюк 2 Практична робота У кожного учня на парті — квадрат, учитель на дошці фіксує властивості квадрата. — Ви отримали квадрат. Розкажіть про нього. (У квадрата чотири вершини, чотири сторони, чотири кути.) За допомогою косинців або моделі прямого кута учні з’ясовують, що кути у квадрата прямі. — Що можна сказати про кути? (Вони прямі.) — Візьміть до рук лінійки, виміряйте сторони квадрата. (Усі сторони рівні.) — Скільки кутів і сторін у квадрата? (По чотири) — Як можна назвати квадрат по-іншому? (Чотирикутник) — Я розповім вам казку. Вона незвичайна, математична і називається «Родичі». Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма людьми, оскільки при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться, який у мене красивий вид: сторони мої всі рівні, кути усі прямі. Красивіше мене немає фігури на світі»! (Учитель показує малюнок.) — Назвіть цю фігуру, діти! (Квадрат) — Як ви дізналися? (Сторони рівні, кути прямі.) — Ходив Квадрат по світу, і стала обтяжувати його самотність: ні з ким поговорити, ні з ким потрудитися в хорошій і дружній компанії. Адже весело і легко буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати родичів... «Якщо зустріну родича, то відразу його впізнаю, — думав Квадрат, — адже він має бути схожий на мене». Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру. (Учитель показує прямокутник.) — Придивився Квадрат на неї і побачив щось знайоме. «Як тебе звуть»? — запитує. — Дізналися, діти? (Це прямокутник.) — Чому він так називається? (У нього всі кути прямі.) — У вас на партах лежать прямокутники. Перевірте, які у них кути. (Проводиться перевірка біля дошки і за партами.) — Давайте виміряємо довжину сторін. Що ви про них скажете? (Діти вимірюють довжини сторін прямокутників, роблять висновок: сторони, які лежать одна навпроти іншої, рівні.) Учитель на дошці фіксує властивості прямокутника. — Називаються ці сторони протилежними. Сформулюйте висновок про протилежні сторони прямокутника. (Протилежні сторони прямокутника рівні.) — У чому ж відмінність квадрата та прямокутника? (У квадрата всі сторони рівні, а у прямокутника — тільки протилежні.) — У прямокутника та сторона, яка довше, називається «довжина». Сторона, яка коротше, називається «ширина». Як визначити, де у квадрата довжина, а де — ширина? (У квадрата всі сторони однакові завдовжки.) — Накресліть прямокутник, довжина якого — 5 см, а ширина — 3 см. — Поміркуйте, чи можна з цього прямокутника отримати квадрат? (Узяти за сторону квадрата ширину або довжину прямокутника.) — Накресліть у зошиті квадрат будь-яким способом. — Хто накреслив квадрат зі стороною 3 см, хто — зі стороною 5 см? — А тепер послухайте продовження казки. Квадрат запитує у Прямокутника: — А ми не родичі з тобою? — Я б теж був радий дізнатися про це, — говорить Прямокутник. — Якщо у нас знайдеться чотири ознаки, за якими ми схожі, тоді ми з тобою близькі родичі й у нас може бути одне прізвище. — Давайте допоможемо фігурам знайти такі ознаки, узагальнимо отримані знання. (У фігур чотири кути, всі кути прямі, у них по чотири сторони, протилежні сторони рівні.) — А яке ж у них загальне прізвище? (Прямокутники) — Зраділи фігури, що знайшли один одного. Відпочивають разом, працюють. Одного разу гуляли на галявинці, і до них підійшла фігура, що мала такий вигляд. (Учитель показує чотирикутник.) — Увічливо привітавшись, говорить: «Довго я шукав представників нашого старовинного роду. Нарешті я знайшов своїх близьких родичів!» — А як же тебе звуть? — чотирикутник. — як же довести, що ми — твої родичі? — Ми маємо дві загальні ознаки. Вони були названі. А ви, діти, зможете їх назвати? (Чотири кути, чотири сторони) — Так зустрілися і жили однією дружною сім’єю три споріднені фігури, які називалися чотирикутники. Висновок. Квадрат — це прямокутник, у якого всі сторони — Побудуйте у зошиті квадрат зі стороною 4 см. Знайдіть його периметр. ● Гра «Істина — брехня» — Які твердження правильні? • Будь-який квадрат — це прямокутник. • Будь-який прямокутник — це квадрат. • Будь-який чотирикутник — це многокутник. (Правильні — перше і третє твердження,.) ● Фізкультхвилинка рівні. 3 Первинне закріплення БДЖІЛКИ Стали, дітки, у рядок, Всі підемо на лужок. На квітучому лужку Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу». Разом з ними політаєм, Покрутились вліво-вправо, Глянули, де кращі трави, Пошукали квіточок, Щоб зібрати з них медок. Політали, покрутились, Дуже бджілки натомились. Щоб набратись сили, Усі дружно сіли. Знов шукаєм квіточок, Щоб зібрать смачний медок. Назбирали? Ого-го! Всі до вулика бігом. Побували на лужку, Скуштували ми медку. Тепер стали у рядок, Вертаємось на УРОК (Ходьба.) (Імітація руху крил.) (Повороти тулуба.) (Нахили тулуба вперед.) (Присідання.) (Головою торкнутися колін.) (Біг на місці.) (Ходьба.) В. Чабан IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів з коментуванням 1)Розгляньте записи і порівняйте розв’язання. 43 + 55 40 + 50 = 90 43+ 50 = 93 3 + 5 = 893 + 5 = 98 90 + 8 = 98 63 + 3265+ 3065 + 3 2 Розв'язування задачі (за малюнком) У відрі 9 кг картоплі, у кошику — 5 кг, а у ящику — стільки, скільки у відрі та кошику разом. Скільки всього кілограмів картоплі? Учні складають задачу за малюнком, записують розв’язання з коментуванням. 3 Офтальмологічна пауза 4 Самостійна робота 1 варіант 14 + 1262 + 30 2 + 86 33 + 33 2 варіант 47 + 3262+ 3 20 + 7640+48 Перевірка. — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилки. V. Підбиття підсумків. Рефлексія Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2111 | |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Культурні рослини рідного краю |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |