💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Утворення і назви чисел від 90 до 100. Складання виразів на дві дії за текстовою умовою

УРОК 108

Тема: Утворення і назви чисел від 90 до 100. Складання виразів на дві дії за текстовою умовою

Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел від 89 до 100; вправляти в лічбі в межах 100; формувати вміння складати вирази на дві дії; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного, етичні навички.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Пролунав дзвінок,

 Починається УРОК.

 Працюватиме старанно,

 Щоб почути у кінці,

 Що у нашім першім класі Діти — просто молодці!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

 1) гра «футбол»

Напрямок удару м’яча зашифрований прикладом. Спосіб розв’язання кожного прикладу можна відшукати на числових воротах. Слід правильно загнати м’яч у числові ворота, показати шлях його руху, з’єднати лінією приклад з тією парою числових воріт, на яких записано прийом розв’язання прикладу, а потім гнати м’яч до третіх числових воріт, де записана відповідь прикладу.

Учні по черзі виходять до дошки і заганяють м’яч у числові ворота, сполучають приклад з парою чисел, у яких наданий склад другого доданку, одне з яких доповнює перший доданок до «чудового числа» 10, а потім ведуть лінію до відповіді прикладу, записаної на третіх числових воротах. У грі бере участь одночасно весь клас за допомогою сигнальних карток.

 2) Віршовані задачі.

 • Три коти у холодочку Сірих мишок їли,

 Проти кожного кота Два коти сиділи.

 Це задача, а не сміх,

 Полічіть котів усіх. (3)

 • 18 зерняток мишка знайшла

 9 зерняток мишка кротові віддала,

 А ті, що залишилися, в комірці закрила І чіпати мишенятам вона заборонила.

 Мишенята лише в шпарку дивляться на них, Рахують і сперечаються: ну скільки ж їх? (9)

 3) гра «Учителі — учні».

— Сьогодні ми попрацюємо незвично. Кожен з вас зможе побути й учителем, й учнем. Хочете спробувати? Працювати ми будемо в парах змінного складу.

Перш ніж працювати в парах, нам доведеться домовитися про правила, яких ми повинні дотримуватися під час гри, оскільки говорити будуть усі одночасно. Як нам треба працювати?

 • Бути доброзичливими.

 • Слухати команду учителя.

 • Пересуватися тільки по команді.

 • Говорити пошепки.

 • Слухати і перевіряти партнера.

Учитель пропонує учням утворити два кола. Внутрішнє коло — вчителі, зовнішнє — учні.

За командою «Обговорюємо» всі «учні» читають приклад і розв’язують його. Всі команди учителя супроводжуються оплес-ком. «Учителі» перевіряють і піднімають угору руки — знак готовності пари, якщо завдання виконане правильно. Друга команда — «Перехід ходу», потім — команда «Обговорюємо», і робота триває за карткою нового «вчителя». Так триває до тих пір, поки кожен не повернеться до початкового партнера.

«Учителі» з «учнями» міняються місцями, звучить команда «Перехід ходу» і т. д. Наприкінці гри діти висловлюють свої зауваження, побажання на адресу своїх товаришів.

Картки з прикладами

12 - 2 - 4 5 + 8 - 6

18 - 8 - 1 6 + 6 - 8

 7 + 8 - 10 (12 - 4) + 8

11 - (3 + 5)

 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

 — Продовжте ряд чисел.

 2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

1) Назвати всі числа від 78 до 88.

2) Назвати число, що складається з...

 5 дес. 4 од. 8 дес. 4 од.

 7 дес. 6 од. 6 дес. 3 од.

 6 дес. 9 од.

 7 дес. 2 од.

 2 Пояснення нового матеріалу

Учитель пояснює, як з 89 утворити 90.

— Як утворити числа 91, 92, 93?

Роботу над утворенням числа 100 можна розпочати із загадки про цибулю: «Сидить дід, в сто шуб одягнений, хто його роздягає, той сльози проливає». Число 100 часто використовується в розмові, коли хочуть підкреслити, що чогось багато. Наприклад, сто доріг, сто шляхів, сто разів говориться, сто слів на хвилину і так далі.

Потім, використовуючи пучки-десятки паличок, прилічують по десятку, поки не отримають 10 десятків. Ще раз треба повторити, що 10 десятків утворюють 1 сотню. Можна записати: 1 сотня = 10 десятків. Далі розв’язують 1 десяток і, прилічуючи до 90 по 1, отримують 100 паличок (запис: 1 сотня = 100 одиниць). У записі числа 100 нулі показують, що немає окремих одиниць і окремих десятків, а цифра 1 показує, що в числі 1 сотня.

 3 Первинне закріплення

1) Назвати всі числа від 86 до 96.

2) Назвати всі числа від 89 до 100.

● Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити,

Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити.

Раз — підняли руки вгору. Два — схилились всі додолу. Руки в боки!

Повернулись, нахилились І вправо, і вліво —

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахились, повернись,

До товариша всміхнись.

IV. Розвиток математичних знань

 1 Складання й обчислення виразів на дві дії

1) 19 зменшити на різницю чисел 15 і 4.

2) 7 збільшити на суму чисел 8 і 2.

 2 Самостійна робота

10 - (4 + 2) = 7+ (9 - 6) =

(7 + 2) - 6 =(2 + 8) - 5 =

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв'язування логічних завдань

 • В одній вазі 10 яблук, а в іншій вазі 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)

 • На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4)

 • У Петрика було 7 грн, а у Михайлика 5 грн. Петрик купив олівець. Скільки коштує олівець, якщо у хлопчиків грошей залишилося порівну? (2 грн)

 • У Кості і Сергійка порівну марок. Скільки марок Костя віддав Сер-гійкові, якщо у нього стало на 6 марок менше, ніж у Сергія? (3)

 • У Люсі 3 цукерки, у Валі стільки ж. Люся віддала Валі 1 цукерку. На скільки цукерок стало більше у Валі? (На 2)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що на уроці було найцікавішим?

— Що на уроці було найважчим?

— Перед вами — драбинка. На якій сходинці знань, на вашу думку, ви зараз знаходитеся?

______________________І Хочу знати більше

Добре,

 __________________________ але можу краще

 Поки що зазнаю труднощів

Діти прикріплюють прапорці на вибраній ними сходинці.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2778 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Робота з картоном. Настінні сувеніри
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]