УРОК 108 Тема: Утворення і назви чисел від 90 до 100. Складання виразів на дві дії за текстовою умовоюМета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел від 89 до 100; вправляти в лічбі в межах 100; формувати вміння складати вирази на дві дії; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного, етичні навички. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, Починається УРОК. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти — просто молодці! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1) гра «футбол» Напрямок удару м’яча зашифрований прикладом. Спосіб розв’язання кожного прикладу можна відшукати на числових воротах. Слід правильно загнати м’яч у числові ворота, показати шлях його руху, з’єднати лінією приклад з тією парою числових воріт, на яких записано прийом розв’язання прикладу, а потім гнати м’яч до третіх числових воріт, де записана відповідь прикладу. Учні по черзі виходять до дошки і заганяють м’яч у числові ворота, сполучають приклад з парою чисел, у яких наданий склад другого доданку, одне з яких доповнює перший доданок до «чудового числа» 10, а потім ведуть лінію до відповіді прикладу, записаної на третіх числових воротах. У грі бере участь одночасно весь клас за допомогою сигнальних карток. 2) Віршовані задачі. • Три коти у холодочку Сірих мишок їли, Проти кожного кота Два коти сиділи. Це задача, а не сміх, Полічіть котів усіх. (3) • 18 зерняток мишка знайшла 9 зерняток мишка кротові віддала, А ті, що залишилися, в комірці закрила І чіпати мишенятам вона заборонила. Мишенята лише в шпарку дивляться на них, Рахують і сперечаються: ну скільки ж їх? (9) 3) гра «Учителі — учні». — Сьогодні ми попрацюємо незвично. Кожен з вас зможе побути й учителем, й учнем. Хочете спробувати? Працювати ми будемо в парах змінного складу. Перш ніж працювати в парах, нам доведеться домовитися про правила, яких ми повинні дотримуватися під час гри, оскільки говорити будуть усі одночасно. Як нам треба працювати? • Бути доброзичливими. • Слухати команду учителя. • Пересуватися тільки по команді. • Говорити пошепки. • Слухати і перевіряти партнера. Учитель пропонує учням утворити два кола. Внутрішнє коло — вчителі, зовнішнє — учні. За командою «Обговорюємо» всі «учні» читають приклад і розв’язують його. Всі команди учителя супроводжуються оплес-ком. «Учителі» перевіряють і піднімають угору руки — знак готовності пари, якщо завдання виконане правильно. Друга команда — «Перехід ходу», потім — команда «Обговорюємо», і робота триває за карткою нового «вчителя». Так триває до тих пір, поки кожен не повернеться до початкового партнера. «Учителі» з «учнями» міняються місцями, звучить команда «Перехід ходу» і т. д. Наприкінці гри діти висловлюють свої зауваження, побажання на адресу своїх товаришів. Картки з прикладами 12 - 2 - 4 5 + 8 - 6 18 - 8 - 1 6 + 6 - 8 7 + 8 - 10 (12 - 4) + 8 11 - (3 + 5) 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Продовжте ряд чисел. 2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?. III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота 1) Назвати всі числа від 78 до 88. 2) Назвати число, що складається з... 5 дес. 4 од. 8 дес. 4 од. 7 дес. 6 од. 6 дес. 3 од. 6 дес. 9 од. 7 дес. 2 од. 2 Пояснення нового матеріалу Учитель пояснює, як з 89 утворити 90. — Як утворити числа 91, 92, 93? Роботу над утворенням числа 100 можна розпочати із загадки про цибулю: «Сидить дід, в сто шуб одягнений, хто його роздягає, той сльози проливає». Число 100 часто використовується в розмові, коли хочуть підкреслити, що чогось багато. Наприклад, сто доріг, сто шляхів, сто разів говориться, сто слів на хвилину і так далі. Потім, використовуючи пучки-десятки паличок, прилічують по десятку, поки не отримають 10 десятків. Ще раз треба повторити, що 10 десятків утворюють 1 сотню. Можна записати: 1 сотня = 10 десятків. Далі розв’язують 1 десяток і, прилічуючи до 90 по 1, отримують 100 паличок (запис: 1 сотня = 100 одиниць). У записі числа 100 нулі показують, що немає окремих одиниць і окремих десятків, а цифра 1 показує, що в числі 1 сотня. 3 Первинне закріплення 1) Назвати всі числа від 86 до 96. 2) Назвати всі числа від 89 до 100. ● Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити, Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити. Раз — підняли руки вгору. Два — схилились всі додолу. Руки в боки! Повернулись, нахилились І вправо, і вліво — Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири! Набираємося сили. Нахились, повернись, До товариша всміхнись. IV. Розвиток математичних знань 1 Складання й обчислення виразів на дві дії 1) 19 зменшити на різницю чисел 15 і 4. 2) 7 збільшити на суму чисел 8 і 2. 2 Самостійна робота 10 - (4 + 2) = 7+ (9 - 6) = (7 + 2) - 6 =(2 + 8) - 5 = 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування логічних завдань • В одній вазі 10 яблук, а в іншій вазі 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2) • На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4) • У Петрика було 7 грн, а у Михайлика 5 грн. Петрик купив олівець. Скільки коштує олівець, якщо у хлопчиків грошей залишилося порівну? (2 грн) • У Кості і Сергійка порівну марок. Скільки марок Костя віддав Сер-гійкові, якщо у нього стало на 6 марок менше, ніж у Сергія? (3) • У Люсі 3 цукерки, у Валі стільки ж. Люся віддала Валі 1 цукерку. На скільки цукерок стало більше у Валі? (На 2) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що на уроці було найцікавішим? — Що на уроці було найважчим? — Перед вами — драбинка. На якій сходинці знань, на вашу думку, ви зараз знаходитеся? ______________________І Хочу знати більше Добре, __________________________ але можу краще Поки що зазнаю труднощів Діти прикріплюють прапорці на вибраній ними сходинці. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2778 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Всього коментарів: 0 | |