УРОК 131 Тема: Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (закріплення). Задачі на дві дії, у яких потрібно результат першої дії порівняти з одним із даних задачіМета: закріпити знання загального випадку віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, у яких треба порівняти результат першої дії з одним з даних задачі; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку III. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — У деякому царстві, в Тридев’ятій державі жили-були Іван-Царевич і Василина Прекрасна. Одного разу Василина зникла, Іван-Царевич посумував, погорював і вирушив на пошуки. Але куди йти, де шукати? Хто викрав Василину? Ми дізнаємося це, виконавши 1-ше завдання. ● Завдання 1 — Знайдіть «зайве» число; розташуйте числа в порядку спадання. — Тепер перегорнемо картки. Що вийшло? 35; 73; 33; 13; 23. 73 35 33 23 13 Кощій — Іван-Царевич вирушив у дорогу. Але його вже очікує Змій Горинич, посланий Кощеєм. Хто битиметься зі Змієм? Треба перемогти всі три голови Змія! ● Завдання 2. Гра «Естафета» 38 + 2 65 + 528 + 2 46 - 4 87 - 339 - 6 46 + 4087 + 10 39 + 30 82 + 8 56 + 676 + 4 100 - 20 50 + 30 90 - 40 75 - 5 91 - 90 83 - 3 59 - 3036 - 249 - 3 59 - 3 36 - 20 49 - 30 — Поведе Івана-Царевича чарівний клубочок, але до нього можна дістатися лабіринтом чисел (у порядку зростання). ● Завдання 3. Гра «Лабіринт» ● Завдання 4 — Чарівний клубочок привів Івана-Царевича на роздоріжжя. На придорожньому камені — напис: «Правильна дорога — та, де відповідь не найбільша і не найменша». По якій дорозі йти Івану? 7 + 5 О і О * 9 ь. О і с 8 + 89 + 6 ● Завдання 5. Хвилинка каліграфії з логічним завданням — А на дорозі — числа, записані рядами. Знайдіть закономірність, продовжте ряди чисел. 20; 17; 14; □; □; □; □. 2; 4; 7; 11; □; □; □; О — Ви перемогли Змія Горинича! Він охороняв скриню, у якій зберігався меч для Івана-Царевича. Але скриня міцно замкнута трьома замками. А замки непрості — на кожному приклад. Що скажете? ● Завдання 6 — Замки відмикаються, якщо ми виправимо помилки, зробимо їх «невидимками». Стирати нічого не можна, можна дописувати числа і знаки дій. 46 = 50 28 + 1 = 3064 > 70 4 + 46 = 50 1 + 28 + 1 = 3064 > 70 - 7 (та ін. числа до 70) 46 = 50 - 4 28 + 1 = 30 - 1будь-яке число > 6 + 64 > 70 — Отже, меч у руках Івана, шлях в Царство Кощія вільний! ● Завдання 7. Пояснення розв'язання прикладу на віднімання 77 - 33 Замок Кощія знаходиться на величезній високій скелі. Допоможемо Івану-Царевичеві подолати скелю, розв’язавши приклад. ● Фізкультхвилинка Раз, два — руки в боки, Три, чотири — два підскоки, П’ять, шість — нахилились, Сім, вісім — розпрямились, Дев’ять, десять — всі присіли І за парти тихо сіли. IV. Розвиток математичних знань — Ну, ось і дісталися до замку Кощія. Він зустрів Івана-Царевича такими словами: «Якщо ти зміг до мене добратися, виконай мої завдання, і Василина — твоя! Якщо не виконаєш — голова з плечей! Ось перше завдання...». ● Завдання 1 Задача. У моєму саду росте чарівна яблуня із золотими і срібними яблуками. Золотих яблук було 12, срібних — 8. 9 яблук я зірвав. На скільки яблук менше зірвав, ніж росте? Запис короткої умови, аналіз задачі, складання графічної схеми. Було — 12 яблук і 8 яблук Зірвав — 9 яблук Коментоване розв’язування задачі. Перевірка, вписування чисел у схему. ● Завдання 2 У магазині було 75 кг сметани. Продали 45 кг. На скільки кілограмів менше сметани залишилось, ніж продали? На дошці — коротка умова задачі і неповне розв’язання. 1) 75 - 45 = 30 2) 45 - 30 = — Чи можна відповісти на питання задачі? — Що треба дізнатися спочатку? — Яку дію виконуватимемо? Чому? Учні закінчують розв’язання задачі і записують його у зошит. ● Завдання 3 Було Відремонтував Залишилося 68 стільців43 стільці ? — На скільки більше було стільців, ніж залишилося? Учні складають задачу за таблицею, складають план розв’язання задачі. Записують розв’язання на дошці і в зошитах. ● Завдання 4 Число збільшили на 32 і дістали 57. Яке число збільшили? Учні записують приклад з віконцем і розв’язують його. □ + 32 = 57 57 - 32 = 25 ● Завдання 5. Самостійна робота 1 варіант 55 + 4498 - 11 30 + 7065-32 2 варіант 38 - 8 18+ 11 86 - 32 65-45 Фронтальна перевірка 99 87 100 33 30 29 54 20 — У яких прикладах відповідь — кругле число? — У яких відповідях однакова кількість десятків і одиниць? ● Завдання 6. Логічне завдання — Скільки квартир під номерами від 1 до 100 мають у своєму номері цифру 7? (7; 17; 27; 37; 47; 57; 67; 70; 71; 72; 73; 74; 75; 76; 77; 78; 79; 87; 97 — 19 квартир.) на ? < ● Завдання 7. Логічне завдання «Ну, Іване, забирай Василину, — сказав Кощій. — Тільки спочатку здогадайся, де вона. У мене 4 вежі. Перша вежа порожня. Василина не в найвищій вежі. Де вона?» V. Підбиття підсумків. Рефлексія — які знання та вміння допомогли вам у пошуках Василини? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1785 | |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Аплікація із рослинних форм |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Всього коментарів: 0 | |