Урок 13 Тема. Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур Мета: ознайомити із графічними зображеннями як основою графічної грамоти; дати відомості про креслення; ознайомити з лініями, що застосовуються під час виконання креслення; навчити розмічати та розрізняти геометричні фігури; розвивати мислення, пам’ять, увагу, зір; виховувати охайність. Обладнання: демонстраційний матеріал; таблиця «Лінії та їх графічне зображення»; зразки креслення; набір геометричних фігур; для індивідуального користування — лінійка, олівець, ножиці, альбомний папір, гумка; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Ми ознайомимось із графічною грамотою. Навчимося виконувати розмітку за допомогою лінійки та олівця, конструювати вироби із геометричних фігур. ІІ . Робота над темою уроку Учитель демонструє дітям різновиди графічних зображень. — Це є креслення. Що ж воно таке креслення? Креслення складають за допомогою певних ліній, кожна з яких має своє призначення. (Учні працюють із таблицею «Лінії та їх призначення».) • Товста суцільна лінія позначає на кресленні контури предметів, лінії відрізування та прорізування. • Штрихпунктирна з двома точками — лінія згинання матеріалу. • Тонка суцільна зі стрілочками — розміри предметів або деталей. — Для виконання креслення користуються спеціальними інструментами. Відгадайте загадки. • У носатого Івана Одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить І по ньому носом водить. Нестрижений, нечесаний, Гострим носом затесаний. (Олівець) • Щоб дві точки рівненько з’єднати, Треба завжди її мати. (Лінійка) • Маленька, білень, по полю гасає Проріхи-огріхи мерщій витирає. (Гумка) Учитель показує інструменти — лінійку, олівець, гумку. — А зараз ми виконаємо вправу із розмічанням прямокутника під лінійку. Робота з підручником (С. 38). Вимірювання і розмічання за допомогою лінійки та косинця. (Спочатку учні роздивляються, як робиться розмітка прямокутника за допомогою лінійки, а потім — за допомогою косинця.) Учитель зачитує послідовність вимірювання і розмічення (Посібник, С. 101). ІV. Інструктаж Під час виготовлення виробів із геометричних фігур необхідно дотримуватися певної послідовності. Робота з посібником (С. 39, № 37). 1) Розріжте чотири розмічених прямокутники. 2) Перший та другий прямокутники поділіть однією лінією на два квадрати. Один із квадратів поділіть на два трикутники. Розріжте. 3) Третій прямокутник поділіть на чотири менших прямокутники. Розріжте. 4) Четвертий прямокутник поділіть на вісім квадратів. Розріжте. 5) Кружечки зробіть з маленького ґудзика (обведіть олівцем). Учитель нагадує правила безпечної праці під час користування ножицями. V. Практична робота 1. Розрізнення геометричних фігур. Гра «Назвіть фігуру» Учитель показує геометричну фігуру, діти називають її. 2. Учні починають виконання практичної роботи: вирізують, складають, розрізують. Учитель стежить за правильністю виконання операції складання, різання. Фізкультхвилинка Хто це, хто це так втомився І на парту похилився? Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки А тоді — чотири скоки. Учні продовжують роботу: складають із виготовлених геометричних фігур вантажні та легкові машини (робота у парі). 3. — А тепер ми з вами повторимо правила дорожнього руху. (Виходять Незнайко, Світлофор, Айболить, Петрик-хлопчик.) Н е з н а й к о Велике місто — просто горе, Я розгубився ой і ай! Не знаю знаків світлофора — Ледь не потрапив під трамвай! Автомобілі та трамваї Туди-сюди вправно снують. Я впав у розпач і не знаю, То де ж дорогу перетнуть? С в і т л о ф о р Що це стоїть на вулиці, Високе та тривке? Червоно, жовто, зелено Моргає на всі боки? Це — світлофор, наш добрий друг. Він про безпеку дбає. Погляне пильно навкруги, Пускає чи спиняє. Червоне світло — зупинися І на всі боки подивися. Жовте світло всіх попереджає, До уваги діток закликає. Зелене світло — шлях відкрито, Дорогу переходьте, діти. На кожній парті — світлофорчики. (Рис. 15) Розфарбуйте очка світлофорчикам. Рис. 15 А й б о л и т ь Руху правила — єдині. Знать їх добре всі повинні! Я прийшов до вас у гості Показати вам хлопчину… І повірте, це не просто — Накладати гіпс та шину. Х л о п ч и к Пустував я на дорозі, Не дивився геть довкола, І тепер ніяк не можу Я відвідувати школу. А й б о л и т ь Якщо правила не вчить — Чекає небезпека. Вас машина зіб’є вмить Та, що мчить здалека. Правил дорожнього руху багато. Знати їх необхідно дівчаткам і хлопчикам. Учитель повторює правила дорожнього руху. VІ. Підсумок уроку — Які інструменти ми використовували сьогодні на уроці? — Що таке креслення? — Які геометричні фігури ми отримали? У вас вийшли гарні легкові та вантажні автомобілі. Вдома потренуйтеся складати з геометричних фігур інші предмети. VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести альбомний папір, олівець, косинець, ножиці, гумку. | |
| |
Переглядів: 5360 | |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Правила користування громадським транспортом |
Ліплення з пластиліну звірят |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Всього коментарів: 0 | |