УРОК 8 Тема. Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»Мета: 1. Закріпити знання про лінію горизонту як поділ простору на землю й небо, ознайомити зі способами передавання простору за принципами: ближче—нижче, ближче—більше; далі—вище, далі—менше. 2. Удосконалювати навички й уміння в передаванні простору, розвивати спостережливість. 3. Виховувати бажання бачити прекрасне в навколишньому світі. Обладнання: матеріали: кольорові олівці або фломастери, аркуш білого паперу, три квадрати світлого тону й три квадрати інших кольорів розміром 7 × 7, 4 × 4, 2 × 2 см, ножиці, клей, альбом із шаблонами (с. 14—15); зоровий ряд: репродукції: В. Ван Гог «Човни на пляжі в Сен-Марі-де-ла Мар». Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Яка лінія на малюнку допомагає нам визначити, де небо, а де земля? — Що ми можемо зобразити над цією лінією у верхній частині малюнка? — Що зображують під цією лінією? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Художник повинен уміти правдиво відображати навколишній світ. Одні предмети розташовані близько, інші — на відстані один від одного. Як же художникові вдається передати це у своїх картинах? IV. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми довідаємося про закони, які нам допоможуть зобразити пейзаж. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя з елементами бесіди. Давайте розглянемо картину Вінсента Ван Гога «Човни на пляжі в Сен-Марі-де-ла Мар». — Де розташована лінія, яка відокремлює небо від землі? — А чи можете ви сказати, які човни розташовані ближче, а які далі? Човни, які далеко, — майже на цій лінії, а човни, які ближче, — нижче цієї самої лінії. Маємо одне з перших правил: те, що ближче, — нижче, те, що далі, — вище. А тепер давайте подивимося на розмір близько розташованих і віддалених човнів та порівняємо їх. Друге правило: те, що ближче,— більше, те, що далі,— менше. Художники в процесі роботи над картиною ділять її на передній і задній плани. На передньому плані зображуються предмети, які розташовані близько, тому вони зображуються великими, нібито наближаючись до нас. На задньому плані — усе те, що знаходиться вдалині. Ці предмети зображуються набагато дрібнішими. Але є й третє правило: принцип загороджування, коли один предмет частково закриває інший і дає можливість зрозуміти, який предмет розташований ближче. (Це явище можна продемонструвати, викликавши двох учнів до дошки, або на прикладі якихнебудь предметів.) VI. Практична робота 1. Виконання тренувальних вправ. Для того щоб перейти до виконання основної роботи, закріпимо отримані знання такими вправами: 1) Яка геометрична фігура віддалена від глядача? Яка геометрична фігура розташована найближче до глядача? 2) Запишіть цифрами фігури в порядку від найвіддаленішої до найближчої. 3) Яка фігура розташована далі від усіх? 2. Виконання композиції «Різнобарвні будинки». Етапи виконання роботи. Перед вами три квадрати різного розміру: великий, середній та маленький — це наші будинки. Щоб зробити їм дахи, візьміть інші квадрати таких самих розмірів і розріжте по діагоналі. А тепер, враховуючи всі правила, виберіть потрібний розмір будинку та правильно розташуйте його на малюнку. 1) Наклейте будинки на основу. 2) Будинки доповніть деталями (вікна, двері, димар, паркан). 3) Розфарбуйте дерева, небо, траву, озеро тощо. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків, демонстрація виконаних робіт. Завдання на наступний урок: принести фарби, пензлі, папір. | |
| |
Переглядів: 2186 | |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Комахи |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Всього коментарів: 0 | |