УРОК 21 Тема: Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунтМета: формувати у дітей поняття «ґрунт». Розвивати знання про значення ґрунту в житті людини, рослин, тварин. Виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: малюнки тварин, які живуть у землі, склянка з водою, металевий лист, сухий спирт, скло, сухий ґрунт, таблиця ґрунту, сигнальні та розрізні картки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Дзвоник продзвенів, Покликав всіх нас на Урок, Працювати нам пора, Добувать нові знання. 2. Гра «Слово». Зима біла, та не їсть снігу, а все (Сіно) Зима без снігу — літо без (Хліба) Як у травні дощ надворі, то восени у коморі (Хліб) — Іди, де чорно! — Ні, піду, де вчора. (Дощик). Як вересніє, то сіє. (Дощик). Плаче жовтень холодними (Сльозами). 3. Гра «Склади зі складів речення»: ДА ВО ПО ВСІМ ТРІБ НА (Вода потрібна всім.) — Чому вода потрібна всім? — Кому це всім? — Які три стани води ви знаєте? 4. Проблемний вступ до уроку. Розгадування ребуса. (ҐРУНТ) — Що у світі найбагатше? (Земля) — Куди людина саджає квітку, щоб вона росла, цвіла, приносила радість? (У ґрунт) — Куди людина кидає зерно, щоб виросла пшениця? (У ґрунт). II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності 1. Повідомлення теми та завдань уроку. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про ґрунт. Ви дізнаєтесь, яке значення має він для всього живого, а саме, для людини, тварин, рослин. 2. Розповідь вчителя. Ґрунт — це верхній шар землі, на якому ростуть рослини. Ґрунт дуже важливий для рослин, як і тепло сонця. Крім того, ґрунт утримує воду, він є основним джерелом поживних речовин, необхідних для росту рослин. 3. Діти розглядають таблицю, де схематично намальований розріз ґрунту. — Який верхній шар ґрунту? (Найтемніиіий). А темний він тому, що відмерлі рослини, опале листя перегнивають. Цьому допомагає повітря, вода і тварини, які живуть у землі. Таким чином, утворюється перегній, він надає верхньому шару, самому м'якому, пухкому, багатому речовинами, темний колір. — Згадайте, перед тим, як посадити якісь рослини, що спочатку роблять ваші батьки? (Копають) — А на полях, що роблять? (Орють) — Як ви гадаєте, навіщо спушують землю? (Рослини краще ростуть ) Фізкультхвилинка Раз! Два! Всі присіли, Потім в гору полетіли. Три! Чотири! Нахилились, Із струмочка гарно вмились. П'ять! Шість! Всі веселі Кружимось на каруселі. Сім! Вісім! В поїзд сіли, Ніжками затупотіли. Дев'ять! Десять! Відпочили І за парти дружно сіли. 4. Робота з підручником, с. 64. Опрацьовування статті «Ґрунт». III. Формування вмінь та навичок 1. Читання оповідання. Поле і луки З давніх-давен живуть поруч поле і луки. З ранньої весни до пізньої осені на поле приходить людина. Оре землю, сіє, знищує бур'яни, збирає урожай, знов оре... Вона радіє, що на полі вродить колосиста пшениця. А на луках трава росте. Весною цвітуть квіти, літають бджоли. Пасуться корови і вівці. Зеленіють луки від весни до осені. Якось поле й питається луків: — Скажіть, будь ласка, чого це так: ніхто вас не оре й не засіває, а зеленієте від весни до осені? Луки й кажуть: — Нас напуває весняна вода. Вода дає нам силу. Поле каже: — А я зеленію, бо засіває мене праця людська. (В. Сухомлинський) — Як ви гадаєте, на луках буде рости пшениця? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2380 | |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Робочий стіл. Піктограми |
Українська народна казка «Колосок» |
Листівка для Елзіка |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Всього коментарів: 0 | |