Урок 31 Тема. Едуард Шим «Скільки живе бджола», «Смужки і плямки» Мета: формувати в учнів уявлення про особистість видатного російського письменника Едуарда Шима; вдосконалювати вміння виділяти у творі головну думку, характеризувати дійових осіб; розвивати навички виразного читання, вміння обґрунтовувати свою думку, усвідомлювати доцільність і мудрість світу природи, правильну поведінку людини у взаєминах з природою; виховувати любов до природи. Обладнання: портрет Е. Шима; малюнок бджоли; кошик з речами; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Емоційне налаштування на урок Пролунав уже дзвінок — Починається урок. Тож і ми часу не гаймо І у подорож рушаймо. II. Актуалізація опорних знань Учень Розпочинаймо подорож у казку Дотепну для всіх нас підказку. Хай герої її завітають до нас, З нетерпінням чекає наш клас. Учениця Казок чимало є на світі І веселих, і сумних. Хіба зможемо прожити Ми без них? Казка стукає у двері, тож запросимо її! Учні Казко, казко, завітай! Нас гарненько привітай! Заходить Казка. Казка. Запрошую вас у подорож до прекрасного світу казок. » Вікторина — Чи добре ви знаєте казки? Завдання. Назвати автора і назви казок, яким належать ці уривки. 1) «...Я зараджу твоїй біді, сказала фея. — Але пам’ятай: додому мусиш повернутися до півночі, бо рівно опівночі скінчаться мої чари». (Шарль Перро «Попелюшка») 2) «...Як же зраділи гноми! Вони радісно кричали, стрибали, співали й танцювали». (Брати Грімм «Білосніжка та сім гномів») 3) «.. .Ох, дуже погано! — сказала принцеса. — Я майже всю ніч не заплющила очей. І що це потрапило мені в ліжко! Я лежала на чомусь твердому...» (Г. К.Андерсен «Принцеса на горошині») 4) «...— Тоді не за своє діло не берися! — сердито сказала щука і зникла в темній глибині» (Е. Шим «Лебідь,рак і щука») Заходить Червона Шапочка із корзиною в руках. — Чи здогадалися, хто я? — У моєму кошику речі. З якої вони казки? (Робота в зошиті) • Ключ — «Золотий ключик». • Ковбаса — «Три бажання». • Три горішки — «Три горішки для Попелюшки». • Булава—«Кирило Кожум’яка». • Дзеркало — «Білосніжка та сім гномів». • Лук і стріла — «Царівна жаба». • Черевичок—«Попелюшка». • Качина пір’їна — «Кривенька качечка», • Мед — ??? Проблемне запитання: — То з якої казочки мед? III. Оголошення теми і мети уроку — Де ж береться мед? (Відповіді учнів.) — Сьогодні ми опрацюємо казки Едуарда Шима «Скільки живе бджола?», «Смужки й Плямки», приділимо увагу вдосконаленню навичок виразного читання, навчимося читати за особами, переказувати, характеризувати дійових осіб, визначати головну думку казки. Побуваємо в чудовій країні — Росії, що межує з Україною. (Демонстрування на мапі.) 1 Розповідь учителя про автора й твори Едуарда Шима З’являється Бджілка і запрошує до себе на гостину на запашні луки. 2 Виразне читання казки вчителем 3 Словникова робота. Робота в зошиті В’юнко — міняючи напрям руху. Читання слів швидко і правильно: бджілка, кульбаба, шерстинка, обтріпалися, повитиралися, усього-на-всього. 4 Читання твору учнями, його аналіз. Робота в зошиті — Від чийого імені йде оповідь у казці? — За ким спостерігав автор? — З яких рослин Бджілка збирала мед? — Чому бджоли живуть недовго? 5 Складання опису бджоли (за малюнком). Робота в зошиті 6 Вибіркове читання — Як бджоли збирають пилок з квітів? — Чому бджіл не можна займати і не варто їх боятися? — Скільки живе бджола? ►► Фізкультхвилинка 7 Читання за особами 8 Складання розповіді за малюнком 9 Переказ казки — Що ви дізналися про бджолу з цього твору? 10 Творче завдання — Як ви ставитеся до цих комах? — Яку користь приносять бджоли, крім меду? 11 Робота над прислів'ями. Робота в зошиті — Які українські прислів’я про бджіл ви знаєте? 12 Гра «Хто швидше?» Позмагаймось, хто швидше знайде абзац зі словами: • не зачепить; • повитиралися; • доля. — Знайдіть речення за поданими початком, закінченням, серединою: • Я туди...; • ...не побачить; • ... давай по ній кружляти. IV. Узагальнення й систематизація знань. Робота в зошиті — Як звати головного героя твору? — Чи викликав він у вас симпатію? — Чи хотілося вам допомогти бджілці? — Яка головна думка твору? V. Підсумок уроку — Пропоную вам, діти, звернутися до шкільної бібліотеки, взяти книжку Е. Шима «Лісові розмови» і прочитати її. | |
| |
Переглядів: 1868 | |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |