Урок 14 Тема. СонцеМета: Формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; вчити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв’язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Я і Україна. Природознавство». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Які число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? 2. Відгадування загадок. • Вдень у небі гуляє, А ввечері на землю сідає. (Сонце) • Постійного місця не має, День і ніч бродить, Весь світ обходить. (Сонце) • Гарне, добре, на всіх дивиться, А людям на себе дивитися не дозволяє. (Сонце) 3. Гра «Дари сонця». На дошці намалювати велике сонечко. Діти повинні перерахувати, що сонечко дарує землі. Наприклад: тепло, світло, енергію, життя, красу, можливість зростання. Все перераховане дітьми підписати на промінцях сонця. Учитель читає текст у підручнику (С. 48) для того, щоб допомогти учням відповісти. — Що трапилося б, якби раптом зникло сонце? — А що трапилось би із живою природою? — В яку пору доби сонце гріє найбільше? — Чому вранці та ввечері воно дає мало тепла? — Чи видно сонце, коли небо затягнуте хмарами? — Чому хмарного дня прохолодніше? Учні складають речення за малюнками вгорі (С. 48) і роблять висновок про те, що Сонце потрібне всьому живому. Щоб спонукати учнів до спостережень, запропонуйте розглянути малюнки внизу (С. 48). — Яка пора доби зображена на кожному з малюнків? — Чому ви таки вважаєте? — Як високо перебуває сонце над землею протягом дня? — Чому влітку вранці та ввечері прохолодніше, а в полудень — спе-котно? 4. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 38, завдання 1). 1) Учні складають речення за малюнком і розповідають, чому всі люблять сонечко. — Як ми лагідно звертаємося до сонця? 2) Вивчення закличок до сонечка, вміщених у підручнику (С. 49). — Про що просять сонечко? — Чому чекають сонця квіти і діти? 3) Відгадування загадок. — Із чим порівнюють сонце? Чому? — А місяць? Фізкультхвилинка СОНЕЧКО Прилетіло сонечко (поставити руки на парту долонями від себе, загинати по черзі пальчики) На мою долонечку — (показати долоні, потягнути) Крильця червоненькі, (повторити перші рухи) Цяточки чорненькі. (Натиснути кожним пальчиком на парту.) По всіх пальчиках ходило, («походити» пальчиками по парті) З мізинчика полетіло. (Показати мізинчики і зробити рух вгору.) 5. Гра «Сонце заходить — усе оживає. Сонце заходить — усе завмирає». Учитель читає у підручнику, про що можна дізнатися, спостерігаючи за сонцем, і додає: можна дізнатися, чому розтає бурулька, відлітають та прилітають птахи, прокидається від сплячки їжак, буває осінь, зима, весна, літо. 6. Підсумок уроку. — Що таке Сонце? — Далеко чи близько воно від нас? — Що дає людині сонце? — Чи однаково світить і гріє сонце у різні частини доби? — У різні пори року? — Кому, крім людей, ще потрібно сонце? — Чи потрібне сонце рослинам? — Які загадки ви запам’ятали? — Які заклички вивчили? На уроці можна також використати такі завдання. • Вірш Анатолія Костецького «Сонечкова мама», вміщений у додатках до підручника (С. 103). — Що сказано про сонечко у вірші? — Де спить сонечко? — Хто радіє сонечку? — Як автор ставиться до сонечка? — Що про це свідчить? • Гра «Хрестики-нулики». □ Вранці і ввечері сонце знаходиться низько над землею і дає мало тепла. □ Сонце завжди гріє однаково. □ Хмари затримують тепло сонячних променів. □ Без тепла проростає насіння, квітують рослини, достигають плоди. □ У полудень сонце піднімається високо і дає більше тепла. □ Сонце потрібно всьому живому. • Напиши відповіді на запитання. 1. Коли доба коротша — взимку чи улітку?______________________________ 2. Якщо небо закрито хмарами, чи є за ними сонце?_____________________ 3. Якщо небо закрито хмарами, чи світить воно?________________________ 4. Що дає Землі світло і тепло?_______________________________________ 5. Коли сонце дужче гріє — опівдні, вранці чи ввечері?________________ 6. Поясни вислів: «Сонце світить, сонце сяє — вся природа воскресає». • Загадки. 1) В небі я труджуся, Знає мене кожен. Я на всіх дивлюся, На мене ж — не можна. (Сонце) 2) Всі його люблять, Всі на нього чекають, А хто подивиться — Кожен скривиться. (Сонце) 3) Гріє, гріє, припікає, Всіх у воду заганяє. (Сонце) • Правила засмагання на сонці. Правило 1. Не перегрівайся! Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин. Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня. Правило 4. Захищай голову від сонячних променів. Учитель (підсумовує). Життя на Землі без Сонця неможливе: якщо перестане світити Сонце, то зелені рослини загинуть, бо вони не можуть жити без тепла і світла; тваринам і людям нічим буде живитись. Все живе замерзне від нестерпної холоднечі. Проте цього не станеться, тому що Сонце — зірка, яка випромінює у простір силу-силенну тепла і світла. Його поперечник у 109 разів більший від поперечника Землі, але на небі ми бачимо Сонце маленьким, оскільки відстань до нього від Землі — 150 млн км. Температура сонячної поверхні — 6000 градусів, а біля центру — 15 млн градусів. Вчені підрахували, що Сонце світитиме ще мільярди років. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1678 | |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Ліплення з пластиліну звірят |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Бджілка мала, та й та працює |
Всього коментарів: 0 | |