💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиці додавання й віднімання числа 7. Складання задач за коротким записом. Залежність між сумою і доданками

Урок 19

Тема. Таблиці додавання й віднімання числа 7. Складання задач за коротким записом. Залежність між сумою і доданками

Мета: опрацювати таблиці додавання й віднімання числа 7; пояснити залежність між сумою і доданком; вправляти учнів у розв’язанні задач з абстрактними даними.

Обладнання: предметні малюнки, схеми задач, таблиця додавання й віднімання числа 7, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

1) Діти зачитують питання, складене до задачі № 139. Називають розв’язання задачі.

2) — Яка довжина синього відрізка?

— А червоного?

— На скільки сантиметрів відрізок червоного кольору менше, ніж відрізок синього кольору?

2. Робота за картками

Картка 1

Обчислити.

5 + 4 + 3 =

11 – 2 – 4 =

12 – 3 – 5 =

8 + 1 + 6 =

15 – 6 – 3 =

6 + 2 + 6 =

Картка 2

Обчислити.

11 – 6 – 2 =

11 – 5 + 2 =

12 – 6 + 1 =

3 + 8 + 1 =

4 + 4 + 4 =

13 – 6 – 6 =

3. Усні обчислення

1) Виконання завдання № 146.

13 11 12 14 15

–6

7 4 5 9 8

+7

2) Допоможи Їжачку назбирати яблук.

4. Перевірка роботи за картками

II. Р обота над новим матеріалом

1. Підготовчі вправи

Повторення складу числа 7.

Заповнити таблицю.

7

1 3 5

2 6 4

2. Гра «Дзеркало»

На дошці — запис прикладів, збоку — «дзеркало». Учні по черзі виходять до дошки і записують приклади, які «відбилися» у «дзеркалі».

Учні доходять висновку, що достатньо обчислити суму одного прикладу з кожної пари, результат другого буде таким самим.

3. Пояснення нового матеріалу

— Які результати можемо знайти при додаванні числа 7 способом переставляння доданків? (4 + 7, 5 + 7, 6 + 7)

Далі діти знаходять суму, застосовуючи спосіб додавання числа частинами.

7 + 7 = 7 + 3 + 4 = 10 + 4 + 14

8 + 7 = 8 + 2 + 5 = 10 + 5 = 15

9 + 7 = 9 + 1 + 6 = 10 + 6 = 16

Бесіда про різні способи віднімання числа 7.

а) 16 – 7 = 16 – 6 – 1 = 10 – 1 = 9

б) 16 – 7 = ; 10 – 7 = 3; 3 + 6 = 9

в) 16 — це 9 і 7, отже, 16 – 7 = 9

4. Первинне закріплення

Усне виконання № 141.

5. Самостійна робота (№ 142)

6. Перевірка виконаної роботи

7. Фізкультхвилинка

III. Р озвиток математичних умінь

1. Робота над задачами

1) Задача з логічним навантаженням.

Летіли гуси, а назустріч їм — гусак. «Добрий день, десять гусей!» — мовив він.

«Ні, нас не десять. Якби ти був з нами та ще двоє гусей, тоді було б десять»,— відповіли гуси. Скільки летіло гусей?

2) Самостійна робота за варіантами (№ 143).

1 варіант складає задачу за першою схемою;

2 варіант складає задачу за другою схемою.

3) Перевірка виконаної роботи.

2. Виконання завдання № 144

— Як називаються числа при додаванні?

— Розгляньте приклади.

? + 6 = 9

— Як знайти невідомий перший доданок? (Від суми відняти другий доданок.)

3 + ? = 8

— Як знайти невідомий другий доданок? (Треба від суми відняти перший доданок.)

— Який висновок можна зробити?

3. Усне виконання завдання № 145

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

С. 29 № 147, № 148.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (19.11.2013)
Переглядів: 2584 | Рейтинг: 0.0/0
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Поведінка в незнайомих місцях
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]