Урок 19 Тема. Таблиці додавання й віднімання числа 7. Складання задач за коротким записом. Залежність між сумою і доданкамиМета: опрацювати таблиці додавання й віднімання числа 7; пояснити залежність між сумою і доданком; вправляти учнів у розв’язанні задач з абстрактними даними. Обладнання: предметні малюнки, схеми задач, таблиця додавання й віднімання числа 7, картки для індивідуальної роботи. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Діти зачитують питання, складене до задачі № 139. Називають розв’язання задачі. 2) — Яка довжина синього відрізка? — А червоного? — На скільки сантиметрів відрізок червоного кольору менше, ніж відрізок синього кольору? 2. Робота за картками Картка 1 Обчислити. 5 + 4 + 3 = 11 – 2 – 4 = 12 – 3 – 5 = 8 + 1 + 6 = 15 – 6 – 3 = 6 + 2 + 6 = Картка 2 Обчислити. 11 – 6 – 2 = 11 – 5 + 2 = 12 – 6 + 1 = 3 + 8 + 1 = 4 + 4 + 4 = 13 – 6 – 6 = 3. Усні обчислення 1) Виконання завдання № 146. 13 11 12 14 15 –6 7 4 5 9 8 +7 2) Допоможи Їжачку назбирати яблук. 4. Перевірка роботи за картками II. Р обота над новим матеріалом 1. Підготовчі вправи Повторення складу числа 7. Заповнити таблицю. 7 1 3 5 2 6 4 2. Гра «Дзеркало» На дошці — запис прикладів, збоку — «дзеркало». Учні по черзі виходять до дошки і записують приклади, які «відбилися» у «дзеркалі». Учні доходять висновку, що достатньо обчислити суму одного прикладу з кожної пари, результат другого буде таким самим. 3. Пояснення нового матеріалу — Які результати можемо знайти при додаванні числа 7 способом переставляння доданків? (4 + 7, 5 + 7, 6 + 7) Далі діти знаходять суму, застосовуючи спосіб додавання числа частинами. 7 + 7 = 7 + 3 + 4 = 10 + 4 + 14 8 + 7 = 8 + 2 + 5 = 10 + 5 = 15 9 + 7 = 9 + 1 + 6 = 10 + 6 = 16 Бесіда про різні способи віднімання числа 7. а) 16 – 7 = 16 – 6 – 1 = 10 – 1 = 9 б) 16 – 7 = ; 10 – 7 = 3; 3 + 6 = 9 в) 16 — це 9 і 7, отже, 16 – 7 = 9 4. Первинне закріплення Усне виконання № 141. 5. Самостійна робота (№ 142) 6. Перевірка виконаної роботи 7. Фізкультхвилинка III. Р озвиток математичних умінь 1. Робота над задачами 1) Задача з логічним навантаженням. Летіли гуси, а назустріч їм — гусак. «Добрий день, десять гусей!» — мовив він. «Ні, нас не десять. Якби ти був з нами та ще двоє гусей, тоді було б десять»,— відповіли гуси. Скільки летіло гусей? 2) Самостійна робота за варіантами (№ 143). 1 варіант складає задачу за першою схемою; 2 варіант складає задачу за другою схемою. 3) Перевірка виконаної роботи. 2. Виконання завдання № 144 — Як називаються числа при додаванні? — Розгляньте приклади. ? + 6 = 9 — Як знайти невідомий перший доданок? (Від суми відняти другий доданок.) 3 + ? = 8 — Як знайти невідомий другий доданок? (Треба від суми відняти перший доданок.) — Який висновок можна зробити? 3. Усне виконання завдання № 145 IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 29 № 147, № 148. | |
| |
Переглядів: 2584 | |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Поведінка в незнайомих місцях |
Всього коментарів: 0 | |