Урок № 7 Тема: Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. Осінній акваріум.Мета: ознайомлювати учнів з основними правилами заповнення площини силуетними зображеннями; продовжувати формувати первинні навички роботи в техніці аплікації; ознайомлювати з техніками аплікації з природних матеріалів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. Обладнання: простий олівець; гумка; засушені листя і трави; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь: 1. Бесіда за запитаннями – Який вид образотворчого мистецтва має справу з лініями та силуетами? – Ви вже знаєте, що графіка — це невибагливе мистецтво, якщо ми маємо на увазі малюнок. Але малюнок — це не завжди мистецтво. – Людей, які малюють, можна побачити не лише в майстерні Художника. Люди малюють у будь-якій обстановці, на будь-якій поверхні, будь-якими матеріалами. Малюють на уроках, на тротуарах, на піску, вологій землі... Малюють дорослі й діти, малюють для справи і просто так... Малювати можна не лише на будь-чому, але і чим завгодно — цвяхом, паличкою, пальцем на піску. – Які засоби виразності дарує нам графіка? – Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, створюючи лінійне зображення? – Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями? III. Пояснення нового матеріалу: 1. Пояснення вчителя – Якщо прикласти руку до яскраво освітленої шибки або розглядати її проти світла, то видно темний силует руки. – Слово «силует» з’явилося майже 300 років тому. Це прізвище француза, який вирізав різні фігурки з паперу і дарував їх знайомим. Силуети всім подобалися, тому що у такий спосіб можна було робити портрети людей у профіль (нібито дивлячись на них збоку, коли видно обриси — ніс і підборіддя). Ці портрети були значно дешевшими, ніж намальовані фарбами, виготовляли їх швидше. Після винаходу фотографії про силуети майже забули. Лише поодинокі художники робили їх для прикрашання книг і власного задоволення. – Проте силуетні зображення можна створювати не лише за допомогою графічних матеріалів. їх можна вирізувати з кольорового паперу, як ми це робили на попередньому уроці. Можна заповнювати контур дрібними природними (насіння, пісок) або штучними матеріалами (бісер). А можна створювати силуетні зображення за допомогою висушеного різнокольорового листя. – Але перш ніж розпочати роботу, разом заплющимо очі та вирушимо в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини. – У воді мешкають істоти, які дуже відрізняються від нас. Вони мають пласку форму, гладенькі округлі контури, прикрашені лускою. Це риби. Природа вигадала стільки риб різної форми та розміру, що вчені і досі не змогли їх усіх побачити та описати. Можливо і саме ви вигадаєте глибоководні апарати, та зможуть опуститися на самісіньке дно океанів. А поки що уявімо тих неймовірних морських істот, що ми могли б їх побачити на великій глибині. IV. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Пояснення до творчого завдання: – Сьогодні ми працюватимемо із засушеними листочками дерев і травами, які ви приготували вдома. – Згадайте: перед тим, як покласти листочки під прес, ви ретельно розгладжували їх, щоб не викривити форму рослин. Висохле листя — готовий матеріал для нашого уроку. Воно легко лягає на площину, що відповідає головній умові будь-якого декоративного зображення. – Для виконання роботи ми скористаємося технікою аплікації. Вона зручна тим, що природні або вирізані з паперу форми можна пересувати, додавати до них нові, прибирати зайві. Це полегшує . пошук різних варіантів композиції. – Наклеювати елементи потрібно лише тоді, коли кожен елемент займе своє місце і композиція цілком відповідатиме задуму. 2. Індивідуальна робота за творчим завданням: Використовуючи засушене листя і трави, виконайте компози-цію «Осінній акваріум». (Учитель звертає увагу учнів на те, що елементи мають бути схожими на природні форми не лише за силуетом, але й за кольором.) V. Підбиття підсумків 1. Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? – Кому подаруєте свій малюнок. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3201 | |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Всього коментарів: 0 | |