Урок 20 Тема. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Робота над загадкою Буває хмаркою вона, Пушинкою буває, Бува, як скло, Крихка й тверда — Звичайна, підкажіть,... (вода). — Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як економно використовувати воду вдома. III. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над загадками • У неї ллється, з неї ллється, Сама по землі плентається. (Річка) • Не кінь, а біжить, Не ліс, а шумить. (Річка) 2 Робота в групах Діти обговорюють, звідки потрапляє вода у квартири. — Який шлях долає вода, перш ніж потрапити в наші будинки? 3 Бесіда — Чи можна уявити собі життя без води? Чому? Світ неживої природи 85 — Як людина використовує воду? — Яку воду ви використовуєте для купання, прання, миття посуду? (Гарячу) — Як ви вважаєте, чи багато енергії потрібно для очищення і нагрівання води? — Дійсно, щоб очистити і нагріти воду, витрачають величезну кількість енергії. 4 Розповідь учителя — Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо: • на миття рук (не закриваючи кран) — 6 -8 л; • чищення зубів — 6 -8 л; • обполіскування унітазів — 15 літрів (за одне змивання); • душ — 15-20 л на хвилину; • прання — 130-150 л (за 1 прання); • прийняття ванни — 150 л. Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду. Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду! Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування. 5 Вивчення правил економії води • Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою. • Замінити прийом ванни душем. • Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно. • Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою. • Прати білизну при повному завантаженні машини. • За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають. • На дачі поставити бочку для водостічної води. • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Коли я вмиваюся» (за принципом «Світлофор») — Коли я вмиваюся і чищу зуби: • я розмірковую лише про свої проблеми; • я захоплююся водою — це дивна речовина; • я витрачатиму стільки води, скільки побажаю; • економити воду безглуздо, адже батьки за неї платять; • я закриваю кран на якийсь час, поки чищу зуби; • проблема води — це проблема дорослих, нехай вони її розв'язують; • я погано закручую крани, а коли з них усе ж продовжує крапати вода, кличу дорослих і прошу полагодити кран; • води на Землі багато, можна не турбуватися, чистої води завжди на всіх вистачить. 2 Гра «Слова про воду» Призначають «Фею Води». У неї в руках — чашка з водою. «Фея Води» обходить дітей і бризкає на них зі своєї чашки. Той, на кого потрапили краплі води, повинен промовити певне слово, що у нього асоціюється з водою (наприклад: водопровідник, умивання, душ, напій тощо). — Чи доводилося вашій сім'ї звертатися за допомогою до водопровідника? Чим він вам зарадив? — Як ви вважаєте, що трапилося б у місті, якби на тиждень у ньому відключили гарячу і холодну воду? — Які робочі інструменти допомагають водопровідникові працювати? — Як ви гадаєте, якою людиною повинен бути кваліфікований водопровідник? Що він повинен уміти робити? 3 Аналіз ситуації — А тепер послухайте один запис. — Привіт, Федю! Привіт, Дмитрику! Ви що такі веселі? — Так, ми зараз чудово грали. Набрали повну ванну води і пускали кораблики, а потім пішли на вулицю. — Кран закрили? — Навіщо? Води і так багато. Нехай тече, потім закриємо. — Діти, як би ви оцінили поведінку хлопців? Добре вони вчинили? (Ні! Воду потрібно берегти. Вони могли б затопити сусідів, які живуть поверхом нижче.) V. Підсумок уроку — Яке значення має вода в нашому житті? — Як слід ставитися до води? — Що на уроці було цікавим? — Запам'ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров'я і здоров'я нашої планети. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 13340 | |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Підсумковий урок за І семестр |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |