УРОК 23 Тема: Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел у межах 9. Складання прикладів на додаванняМета: продовжити формування в учнів поняття числа; вправляти в утворенні чисел натурального ряду; учити писати цифру 9; порівнювати числа в межах 9, вимірювати довжину відрізків; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати акуратність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвінко пролунав дзвінок — Починаємо урок. Слухаємо, вивчаємо, Ні хвилини не гаємо! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Лічба предметів від 1 до 8; від 8 до 1 2 Математичний диктант • Запишіть число, попереднє до числа 7. • Запишіть число, наступне до числа 4. • Запишіть число, яке стоїть після числа 7. • Запишіть число, яке стоїть перед числом 3. • Запишіть число, яке стоїть між числами 4 і 6. • Запишіть сусідів числа 7. • Запишіть відповіді до прикладів: 6 + 1; 2 + 1; 7 + 1. 3 Порівняння чисел Поставте знаки «>», «<», « = ». 4 + 1 □ 5 2+ 1 □ 4 2- 1 □ 2 5 - 1 □ 36 - 2 □ 4 3 + 1 □ 2 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Підготовча робота — Послухайте загадку. Про яку цифру йдеться? Цифра дев’ять чи дев’ятка — Наче в цирку акробатка, Сторчака як перевернуся, Зразу шісткою обернуся. — Яке число ми будемо сьогодні вивчати? 2 Гра «Чарівні кружечки» — Покладіть 8 кружечків. — Що слід зробити, щоб кружечків стало 9? 3 Робота із числовим рядом — На якому місці стоїть число 9? — Яке число стоїть перед 9? — Яке число більше — 8 або 9? — На скільки більше? 4 Робота в парах 1 варіант. Викладіть 9 квадратів. 2 варіант. Викладіть 8 трикутників. — Що слід зробити, щоб предметів у групах стало порівну? — Порадьтеся, виконайте завдання. — Що означає порівну? ● Фізкультхвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Нумо, дружно присідати, Сонечко розвеселяти! Встали, сіли, встали, сіли. Бачте, як розвеселили! Стало й сонце танцювати — Нас до кола закликати. Нумо, разом! Нумо — всі! Потанцюймо по росі. 5 Ознайомлення з рукописною цифрою 9 • Пояснення й показ учителем на дошці. Звернути увагу дітей, що цифра 9 пишеться без відриву руки. • Написання в зошиті. Шість і дев’ять — близнюки, В різні боки дивляться. Дев’ять знизу хвостик носить, Шість — нагору закидає. 6 Робота з набірним полотном — Скільки метеликів на квітці ліворуч? праворуч? Як одержали число 9? 7 Порівняння чисел у межах 9 — Запишіть числові нерівності в зошиті. 9 > 69 > 3 6 < 93 < 9 ● Пальчикова гімнастика Діти ритмічно згинають і розгинають пальці, промовляють за вчителем слова: Пальці в піжмурки гуляли І голівоньки ховали. Ось так, ось так — Всі голівоньки ховали. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Порівняння довжини відрізків на око — Скільки всього відрізків? — Який відрізок найкоротший? — Який найдовший? — Які відрізки однакові завдовжки? — Перевірте за допомогою лінійки. 2 Гра «Знайди зайвий предмет» Учитель показує навчальне приладдя та одну іграшку. — Який предмет зайвий? Чому? — Яка загальна кількість решти предметів? 3 Весела лічба • Сидять рибаки, стережуть поплавці. Рибак Андрій спіймав трьох окунів. Рибак Матвій чотирьох сомів, А рибак Василь двох йоржів зловив. Скільки риби хлопчаки наловили із ріки? • Сім осінніх листочків Василько зібрав. Два листочка Петрусь йому дав. Скажіть, скільки всього Осінніх листочків у Василька було? • Дві качечки летять над нами, Дві інших за хмарками, 5 качечок за річкою сіли. Скільки всіх качечок ви полічили? 4 Гра «Чарівні віконечка» — Вставте необхідні числа та математичні знаки, щоб рівність була правильною. 7 □ □ = 9 5 □ □ = 7 3 □ □ = 6 8 □ □ = 9 V. Підсумок уроку. Рефлексія — Ми рахували? — Ми писали? — Яку цифру й число вивчали? — Оцініть свою роботу в зошиті сонечком. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5654 | |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’яза... |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Повторення вивченого. Доповнення задачі. Порівняння іменованих чисел |
Всього коментарів: 0 | |