Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Урок 59

Тема. Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт

Мета: ознайомити учнів з будовою насінини, формувати уміння висі-вати насіння у закритий ґрунт; виховувати інтерес до праці сільськогосподарських робітників.

Обладнання: ящички із землею, пророщене насіння ячменю і гороху, ві-дерце з водою і лійка, дерев’яна паличка-глибиномір для ямок.

ХІД УРОК

І. Організація класу

Організація фронтальної роботи з учнями перед керівництвом учителя.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель розповідає уривки з казок.

Якось пішла жінка до річки прати. Коли це котиться горошина по до-розі. Жінка взяла горошину і з’їла. Згодом народився у неї син. Назвали його

Котигорошком. Росте й росте той син.

Прийшла жінка додому, посадила зернятко ячменю, а воно раптом — раз — і виросло у велику прекрасну квітку, зовсім, як тюльпан, тільки пе-люстки всі стулені, ніби пальці в кулачку.

— Ой, яка гарна квітка! — сказала жінка і поцілувала чудові червоно-жовті пелюстки. І як тільки вона їх поцілувала, квітка вмить розкрилась.

У самій чашечці на зеленому стільчику сиділа дівчинка, зовсім крихітна, і така вона була ніжна і гарненька, і ростом всього лише дюйм, що її так і називали — Дюймовочка.

— Як ви думаєте, хто подарував силу Котигорошку?

— Які пригоди трапились з Дюймовочкою і Котигорошком?

ІІІ. Формування нових знань і умінь

Розглядаються ілюстрації, які наочно відображають будову насінин яч-меню і гороху. Вони складаються із зародка і сім’ядоль. У пророслої насі-нини із зародка розвиваються корінь, стебло. Сім’ядолі розходяться, і між ними можна помітити крихітну брунечку, з якої поступово виростає нова рослинка гороху чи ячменю.

Щоб усі рослини виросли гарними і привабливими, треба вміло їх посіяти у ящичках чи у вазонах. Учитель демонструє висівання насінини у закритий ґрунт. Зазначається глибина ямок, виконується замовляння на врожай.

Учитель звертається до землі, сонця, води з проханням:

Щедра земле,

Сонечко миле,

Дайте рослинці силу!

Щедра земле,

Сестрице водо,

Дайтерослинці вроду!

Замовляння учні вивчають напам’ять.

IV. Підготовка робочих місць

Перед кожним учнем — коробочка із пророщеним насінням. У центрі стола — ящичок із землею. Зліва — лійка, справа — відерце з водою, палич-ка-глибиномір для ямок.

V. Планування трудових дій

1. Визначити місце висівання насінинок у ящичку для кожного члена ланки.

2. По черзі зробити ямки паличкою-глибиноміром.

3. Узяти пальчиками насінинку, щоб не пошкодити паростка, і проказати замовляння.

4. Посадити зернятко у першу ямку.

5. Посадити інші зернятка і загорнути землею.

6. Полити висіяне насіння.

7. Перенесення ящичків на підвіконня.

8. Прибирання робочого місця.

VI. Практична робота

Учні працюють мікрогрупами під керівництвом ланкових. Учитель контролює культуру праці, послідовність трудових дій. Проводить остаточний інструктаж.

VII. Підсумок уроку

Складання казки «День народження Дюймовочки і Котигорошка».

— Перетворив Змій злими чарами Котигорошка на горошину, а Дюймовоч-ку — на ячмінне зернятко. Ми відшукали цілющу воду, покропили нею вату, по-клали вату на блюдце, а на ваті розмістили зачаровані зернятка гороху та ячме-ню. Поставили ми блюдце на вікно та й стали щодня прохати:

Сонця промені ясні,

Котигорошка поверніть!

Сонця промені ясні

Дюймовочку поверніть!

Коли зернятка проросли, ми їх посадили в землю. А тепер будемо споді-ватися, що незабаром з’являться у наших ящичках проти сонця справжнісінь-кий богатир Котигорошко і ніжна, лагідна Дюймовочка.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 1770 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Конструювання із сірникових коробок. Човник
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені
Дикорослі рослини рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]