Урок 23 Тема. Задачі на дві дії. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й відніманняМета: розвивати в учнів уміння розв’язувати задачі на дві дії; закріплювати знання таблиць додавання й віднімання; розвивати мислення дітей, виховувати дружелюбність. Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи, схеми задач. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Один учень називає приклади з від’ємником 8. 2) Другий учень зачитує розв’язання задачі. 2. Усна лічба Естафета. Хто зі звірів прийде до фінішу першим. На дошці записані приклади за кількістю дітей на рядочку. За сигналом учителя учні виходять до дошки й розв’язують приклади. СТАРТ 11 – 2 …… 8 + 5 ФІНІШ Математичний диктант • 7 збільшити на 4; • від 14 відняти 8; • знайти суму чисел 2 і 9; • знайти різницю чисел 13 і 6; • суму чисел 2 і 7 збільшити на 3; • знайти різницю чисел 13 і 4; • перший доданок 6, другий доданок 5, знайти суму. II. Р обота над новим матеріалом 1. Підготовчі вправи Задача 1. В одній коробці лежало 4 олівці, а в другій — на 5 олівців більше. Скільки олівців лежало в другій коробці? Задача 2. У першій коробці лежало 4 олівці, а в другій — ? олівців. Скільки олівців лежало у двох коробках? Першу задачу діти розв’язують самостійно. — Прочитайте другу задачу. — Скільки олівців лежало у другій коробці, нам підказала відповідь першої задачі. (9 олівців) — Повторіть задачу з цим числом. Про що дізнаємося в другій задачі? — Якою дією будемо розв’язувати цю задачу? — То скільки олівців було у двох коробках? — Отже, друга задача є продовженням першої. 2. Ознайомлення зі складеною задачею (№ 164) Діти уважно читають умову задачі. — Про що йдеться у задачі? — Що в задачі відомо? — Про що треба дізнатися? Діти повторюють задачу й імітують дії. На столі у вчителя лежать малюнки помідорів. Вчитель спочатку бере 5 помідорів, а потім 4 помідори. Потім він відраховує 6 помідорів і відкладає в сторону. Скільки залишилось помідорів? — Спочатку нам треба дізнатися, скільки помідорів зірвала мама. — Якою дією відповімо на це запитання? (Додаванням) 5 + 4 = 9 — Якою дією відповімо на головне запитання задачі? (Відніманням) 9 – 6 = 3 Такі задачі називають складеними. У цих задачах не можна одразу дати відповідь на запитання. 3. Первинне закріплення. Виконання задачі № 165 — Про що йде мова у задачі? — Що в задачі відомо? — Про що треба дізнатися? — Що треба знати, щоб відповісти на головне запитання задачі? (Скільки було яблук і скільки з’їли.) — Ми знаємо, скільки яблук з’їли? (Так, їх з’їли 7.) — Ми знаємо, скільки яблук було на тарілці? (Ні) — А можемо дізнатися? (Так. До жовтих яблук додамо червоні.) — Скільки у нас було яблук на тарілці? (10 яблук) — Можемо тепер дати відповідь на головне запитання задачі? (Від 10 відняти 7 буде 3.) На дошці з’являється скорочений запис задачі. Було — 6 ябл. і 4 ябл. З’їли — 7 ябл. Залишилось — ? ябл. Діти записують розв’язання задачі на дошці і в зошитах. 4. Фізкультхвилинка 5. Самостійна робота 1 варіант — № 166, верхній рядок; 2 варіант — № 166, нижній рядок; Троє учнів працюють з індивідуальними картками. Картка 1 Розв’язати задачу. Коли із коробки взяли 4 олівці, у ній залишилося ще 2. Скільки олівців було в коробці спочатку? Картка 2 Розв’язати задачу. Ручка коштує 2 грн., а пенал — 5 грн. На скільки пенал дорожче за ручку? Картка 3 Розв’язати приклади. 6. Перевірка роботи III. Підсумок уроку IV. Домашнє завдання С. 33 № 169, № 170. | |
| |
Переглядів: 9870 | |
Охорона тварин |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Всього коментарів: 0 | |