Урок № 6 Тема. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Овочі та фрукти.Мета: надавати учням початкові знання про натюрморт; навчати виготовляти силуетні форми за допомогою шаблонів; розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, зразки робіт. Хід уроку I. Організаційний момент: II. Актуалізація опорних знань і вмінь: – Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силу-етами? – Які засоби виразності дарує нам графіка? – Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, ство-рюючи лінійне зображення? – Де у природі ми бачимо лінії та плями? III. Вивчення нового матеріалу: 1. Слово вчителя: – Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками. (Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою фруктів і з’ясувати, що на ній зображено.) – Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом. – Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри. – Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, тому можна тривалий час розглядати їх. – Натюрморт може стати самостійною картиною або складовою сюжету. – В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині. 2. Організація сприйняття творів мистецтва: (Учитель демонструє репродукції картин, що зображують натюрморти з фруктів.) – Цей натюрморт Сезанна вражає симфонічної глибиною і високою майстерністю художника в зображенні звичайних предметні килима, їдальні, скатертини, посуду, фруктів. Один з молодих художників відвідав метра 1898 року, коли той працював над цією картиною, і пізніше згадував про те, як старанно розкладав Сезанн відібрані для композиції предмети: «Спочатку частина столу була прикрита майстерно складеною скатертиною. Потім Сезанн почав розкладати фрукти, добираючи їх у такий спосіб, щоб вони контрастували між собою, і стежачи за проявом додаткових кольорів: зеленого на червоному і жовтого — на синьому. Він багато разів пересував і повертав фрукти, підкладаючи для цього під них монетки в один і два су. Все це Сезанн проробляв неквапливо і акуратно, вочевидь, що це заняття дає йому справжню насолоду». – Покритий щільним візерунком килим утворює вишуканий задній план, характерний для пізніх натюрмортів Сезанна. – Глечик з квітковим візерунком по білому фоні водночас перегукується за кольором і зі скатертиною, і з фруктами. – Біла скатертина є не лише фоном для розкладених на ній предметів, але цікава сама по собі — вона виглядає живою, наче ворушиться, переливається каскадом складок і тіней. – Фрукти, написані Сезанном, насичені відтінками червоного й жовтогарячого. I. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Творче завдання: – Зобразімо і ми овочі та фрукти за допомогою кольорового паперу. – Ми вже ознайомилися з лінією, контуром і силуетом. – Згадаймо, які вони і чим між собою різняться? – Лінія і контур допомогли нам намалювати святковий феєрверк – Сьогодні ми покличемо на допомогу силует. – Які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий та білий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці.) – Ви, звісно, маєте рацію, проте сьогодні в нас є ще трафарети. Вони вирізані з цупкого картону. За їх допомогою сьогодні ми робитимемо аплікацію з кольорового паперу. – Розгляньте уважно зразок. З яких елементів складається зображення? – Ми підготували для аплікації білий аркуш. Як ви гадаєте, навіщо? Ще зробить нашу аплікацію гарнішою.) 2. Пояснення вчителя: – Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. – Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. – Із різних відтінків жовтого та зеленого паперу ми зробимо грушу. З оранжевого, світло- і темно-червоного — яблуко. Для стола, на якому лежать наші фрукти, ми оберемо блакитний папір, а для сливи — відтінки фіолетового та бузкового. 3. Порядок виконання роботи: – Учитель. Спочатку оберіть найтемніший відтінок потрібного кольору. Для груші це — жовто-зелений. Накладіть на нього найбільший з трафаретів груші, міцно притисність та обведіть простим олівцем. Трафарет слід розташувати не посередині, а біля краю аркуша. Коли ми віріжемо зображення, основна частина кольорового паперу залишиться неушкодженою, і ми зможемо використати його іншим разом. – Виріжте грушу за олівцевим контуром. Намагайтеся робити це дуже старанно. – Покладіть жовто-зелений папір у теку, адже він нам більше не знадобіться. – Намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і накладіть їх на свою картинку. Якщо результат вам подобається, можна приклеювати. – Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Накладіть їх на картинку і приклейте спочатку стовбур, потім — гілочки. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. – Дерево уже маємо. Нам слід «одягнути» його в листя. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. – Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. – Дуже дрібні деталі важко відривати, тому їх можна намалювати фломастером. II. Підбиття підсумків 1. Перегляд і оцінювання малюнків. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? – Кому подаруєте свій малюнок. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2624 | |
Наш вернісаж |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Російська народна казка «Лисичка» |
Всього коментарів: 0 | |