УРОК 5 Тема: Що означає бути щасливим? Що таке бажання людини, для чого вони їй потрібні? Що таке щастя? Коли людина відчуває себе щасливою? Праця — шлях до задоволення своїх бажань, до щастя. Зроби батьків щасливими.Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»; вчити дітей приносити радість своїм батькам; поповнювати словниковий запас новими словами; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання; виховувати бажання ввічливо висловлювати свої почуття, працелюбність. Обладнання: малюнки із зображенням звірят, картина, картки, олівці, альбоми, корона «Щастя». ХІД УРОКУ I. Організація класу до роботи Учитель Сядьте, дітки, всі рівненько, Усміхніться всі гарненько, Настрій на УРОК взяли, Працювати почали. II. Робота над темою уроку 1. Повідомлення теми і мети уроку. — Дорогі діти, сьогодні ми з вами побуваємо уявно в лісовій школі. (Вивісити картину, на якій зображена сова біля дошки, а за партами сидять зайчики, білочки, лисички та їжачки.) — Давайте уявимо собі, що ми знаходимось на цій поляні. Що ж тут відбувається? — Правильно, тут навчаються звірята. — А хто у них вчитель? — Мудра сова. — Може, хтось скаже, що читає на дошці сова звірятам? — Що означає бути щасливим? — Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про щастя, про те, як зробити батьків щасливими. — Кого навчає сова? (Зайчиків, лисичок, білочок, їжачків) — Вона, мабуть, і задає на уроці їм якісь завдання. А чи хочете ви попрацювати разом із лісовими учнями? Давайте спробуємо. 2.Виконання завдань. — Ось тут у Сови є конверт. Давайте подивимося, що у ньому є? (Один учень дістає із конверта картки, на яких написані завдання.) — Діти, так як ви ще не всі вмієте читати, дозвольте мені прочитати, що там написано. Дозволяєте? Завдання перше. Прослухайте оповідання «Щастя», дайте відповіді на запитання. — Які бажання були у хлопчиків? — За ким пішло щастя? ЩАСТЯ Якось ішли шляхом троє підлітків, а за ними хлопченя дошкільного віку. Йшли-йшли і раптом бачать — яма. А в тій ямі дивна кругла істота сидить. — Ти хто? — питають її. — Я — ваше Щастя. Чого ви найбільше бажаєте? Один хлопець говорить: — Хочу бути в школі відмінником. — Хай буде по-твоєму, — відповідає Щастя й подає щоденник із відмінними оцінками. Другий говорить: — Хочу мати багато грошей. — І це можливо, — відповідає Щастя й подає йому повний гаманець. — А я сильним хочу бути! — каже третій. — Теж допоможу, — відповідає Щастя й подає йому гантелі. — А тобі що, хлопче? — питає найменшого. — Зроблю все, чого побажаєш. — Ти... якщо й далі будеш сидіти в ямі, то застудишся. Давай руку, я тебе витягну! Розсміялося Щастя, вибралося з ями й слідом за хлопченям покотилося. Завдання друге. Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви на білому папері намалюйте свої кольори до кожного щастя. Розповідь учителя. — Щастя кольорове, воно — веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно — щастя. Перший колір щастя — це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному із нас найбільше — життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас, наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу! А тепер намалюйте квіточку — це будете ви, від неї проведіть промінчик — найбільше щастя жити. (Учні пояснюють, чому саме вони вибрали такий колір.) Другий колір щастя — бачити навколишній світ у різнобарв’ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. Кажуть, що очі — це дзеркало людської душі. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі. (Учні малюють другу лінію щастя.) Третій колір щастя — це можливість чути багатоголосий світ! Прислухайтесь до пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, і ви зрозумієте, яке це щастя — чути світ! (Намалювати третю кольорову лінію і пояснити свій вибір) Четвертий колір щастя — це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці — теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, стільки щастя! Хіба без нього можна прожити? (Діти малюють четверту лінію щастя.) От ми і підійшли до п’ятого кольору щастя — це здатність відчути запахи: п’янкі аромати квітів і скошеної трави, соснового лісу і аромат степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока. Бо все має свій незабутній запах. (Виберіть і для цього щастя колір і намалюйте наступну лінію.) А ще шостий колір щастя — це смак. Так-так, якби його не було, то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів. Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Тому виберіть і для цього щастя колір. А ось він і сьомий колір щастя — це здійснені наші мрії! Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя! (Діти малюють лінію останнього кольору.) — А тепер підніміть свої альбоми і покажіть, які веселки у вас вийшли — це веселки щастя! Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя. Давайте зачитаємо, яке наступне завдання підготувала Сова звірятам і постараємось його виконати. Завдання трете. У кожного із вас є картка, на якій намальований круг. Намалюйте очі, ніс, рот так, щоб відобразити щасливу людину. — А тепер покажіть всім, як ви впорались із цим завданням. — Молодці! Завдання четверте. В четвертому завданні Сова пропонує звірятам змінити кінцівку казки «Колобок» так, щоб був щасливий кінець. Допоможемо звірятам? В кого будуть які пропозиції? Завдання п’яте. Подумайте і скажіть, як зробити батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоров’я і здоров’я батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділи тощо.) III. Підсумок уроку — Ось ми уявно побували на уроці в лісовій школі і спробували виконати завдання, які пропонувались звірятам. А тепер пограємо у гру «Модель щасливого життя». (Діти по черзі одягають корону «Щастя».) — Скажи, Щастя, що ти подаруєш для життя людині? (Кожна дитина висловлює свої побажання. Можна почати з учителя: здоров’я, хороша сім’я, великий будинок, освіта, розум, довголіття, робота для батьків, мир на Землі, злагода, радість тощо.) — Життя, діти, неповторне, тому необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку, спілкуватись із цікавими людьми, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим. Хто трудився на уроці, Той, звичайно, молодець, Ну, а зараз, мої любі, Уроку нашому кінець. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1999 | |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
В гостях у Ганнусі |
Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |