Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»

Урок 14

Тема. Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»

Мета: удосконалювати вміння щодо розмічання геометричних фігур; навчити розмічати за допомогою косинця; закріпити навички користування ножицями; розвивати фантазію, образне та логічне мислення; виховувати охайність, посидючість.

Обладнання: демонстраційний матеріал — ігровий квадрат «Монгольська гра»; для індивідуального користування — аркуш із альбому, олівець, косинець, лінійка, ножиці, гумка; малюнки з лабіринтами.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань

— Назвіть основні лінії креслення.

— Назвіть інструменти для виконання креслення.

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення із графічною грамотою.

Ми навчимося розмічати геометричні фігури за допомогою косинця, виготовимо «Монгольську гру», навчимося складати різні предмети.

ІV. Робота над темою уроку

— Сукупність різних геометричних фігур дає можливість складати силуети різноманітних споруд, машин, тварин.

Такі фігури входять до складу «Монгольської гри» (демонстрація).

Цей ігровий квадрат є одним із видів головоломок, винайдених у Монголії кілька століть тому. Якщо розкреслений квадрат розрізати по лініях, що проведені у ньому, то отримаємо два квадрати, чотири трикутники, п’ять прямокутників.

Всі ці фігури відомі вам з уроків математики. Із них ми будемо складати різні предмети. Щоб виготовити гру, необхідно розмітити і вирізати квадрат. Використовувати ви будете косинець.

V. Інструктаж

— Послідовність виготовлення «Монгольської гри» буде такою:

1. Виріжте квадрат. (Рис. 16, а)

2. Розкресліть його, як показано на малюнку. (Рис. 16, б)

3. Розріжте квадрат на окремі геометричні фігури. (Рис. 16, в)

Учні повторюють правила безпечної праці під час користування ножицями.

10 см

Рис. 16

VІ. Практична робота

Учні вирізають квадрат зі стороною 10 см, розмічають його, розрізають на геометричні фігури.

— А тепер ми з вами вирушимо у подорож.

Відгадайте загадку.

• Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніг,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди. (Зима)

— Так, це — зима. Коли настає зима, то багато північних морів сковує крига. Пароплави залишаються у портах до весни. І тільки великі криголами пробивають дорогу крізь лід.

Уявіть собі, що ви такі сильні, що можете скувати море у кригу! Давайте спробуємо!

Учні складають із льодинок квадрат, тобто сковують море льодом.

— Криголами розбивають льодовий панцир та залишають широку смугу чистої води. Навіщо? Щоб великі пароплави з вантажем змогли пройти.

Розберіть квадрат та складіть великий пароплав з вантажем. (Учні складають із геометричних фігур пароплав із вантажем.)

— Лісовози везуть із півночі ліс, рудовози — руду та вугілля, танкери — нафту. Уявіть собі, що всі ці пароплави залишилися у лабіринті з криг. Допоможіть їм. (Рис. 17)

На кожній парті — «Лабіринт».

Робота у парах.

— Поки пароплави вибираються із лабіринту, на шляху зустрілася якась чудова риба.

Складіть її із геометричних фігур. (Учні складають рибку.)

— Тепер усі пароплави повертаються у порт. Щоб вони не заблукали, давайте викладемо доріжку.

(Учні викладають із геометричних фігур доріжку.)

— Ось тепер наша подорож наближається до завершення.

VІІ . Підсумок уроку

Учитель оцінює роботу учнів. Відзначає старанність під час складання геометричних фігур. Учні складають вирізані фігури у конверти, щоб їх можна було використати іншим разом.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести альбомний аркуш паперу, ножиці, олівець.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 2333 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Жива і нежива природа
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]