💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Праця людей у місті (селі)

Урок 58

Тема. Праця людей у місті (селі)

Мета: розширювати знання учнів про професії людей села і міста, про значення праці людей своєї місцевості; виховувати почуття гордості, любові до свого міста, району, краю.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— яка зараз пора року?

— який місяць?

— яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— який стан неба?

— яка температура повітря?

— чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Робота над прислів'ями

• Праця людину годує, а лінь марнує.

• Без охоти нема роботи.

• Без труда нема плода.

• Будеш трудиться — будеш кормиться.

• Губами говори, а руками роби!

• Де руки й охота, там скора робота.

• Діло майстра величає!

• Землю красить сонце, а людину — праця.

— яка головна думка висловлена в цих прислів'ях?

— Сьогодні на уроці говоритимемо про працю, про професії людей нашого краю.

III. Вивчення нового матеріалу

— Сядьте зручніше на своїх місцях, ми вирушаємо подорожувати нашим краєм.

Уявіть, що ми подорожуємо потягом. Визирніть у вікно. (Учитель демонструє фотографію пшениці.) Що ви бачите? (Поле з пшеницею.)

— як інакше можна сказати? (Золота нива)

— Що комбайни роблять на полі? (Учитель демонструє фотографію комбайнів.) (Комбайни прибирають пшеницю.)

— як називають людей, які вирощують і прибирають пшеницю?

(Хлібороби, механізатори, комбайнери, агрономи, трактористи)

— нелегка праця землероба. не у затишному приміщенні під дахом вирощують хліб. Усім вітрам і зливам, усім примхам природи відкрите пшеничне поле. Той, хто вирощує хліб, цінує кожний шматок хліба. Учіться і ви змолоду цінувати працю інших.

Пропоную помандрувати разом із пшеницею.

З поля на машині (фотографія) пшениця потрапляє на елеватор.

Це приміщення, де зберігають зерно (фотографія). як називається людина, яка водить машину? (Водій, шофер)

— З елеватора пшениця потрапляє на млин, де перетворюється на борошно.

Продовжимо нашу подорож і дізнаємося, що ще вирощують у селі. (Фотографія поля соняшнику)

• Иа сонечко я схожий і сонце я люблю.

До нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)

• Стоїть палиця, на палиці хатинка, а в тій хатинці — повно людей. (Соняшник)

— Подорожуємо далі. (Фотографія прибирання яблук, поля цукрового буряка)

— Куди потім потрапляє урожай? (Фотографія цукрового заводу, готової продукції — томатів і т. ін.)

— наша подорож триває, і ми потрапляємо на ферму.

— як ви розумієте значення слів ферма, фермер? (Ферма — тваринницький підрозділ сільської місцевості, спеціалізоване звірівницьке господарство. Фермер — власник ділянки землі або декількох свійських тварин, який забезпечує собі кошти для існування нелегкою працею; власник або орендар ферми.)

— Є на фермі і теслярі, і слюсарі. (Фотографія ферми, птицезаводу тощо)

— Продукція із ферми, заводу потрапляє до магазинів міста.

Люди якої професії працюють у магазині? (У магазині працюють продавці.)

— Чиї батьки — продавці?

— А які професії вам ще відомі? (Лікар лікує. Учитель учить.

Перукар підстригає. Продавець продає. Водій перевозить. Будівельник будує. Доярка доїть. Пастух пасе. Музикант грає.)

— Чи є з-поміж ваших рідних представники цих професій?

— Де працюють люди у місті? (У місті працюють лікарі, інженери, будівельники.)

— У місті дуже багато робочих місць. Можна працювати на заводі, фабриці, споруджувати будинки, дороги, займатися науковою діяльністю.

Діти, є люди, яких називають інтелігенцією. Це люди, зайняті розумовою працею. До них належать лікарі, учителі, бухгалтери, музиканти і багатьох інших.

Отже, підіб'ємо підсумок і зробимо висновок: чи залежать професії від того, де ми живемо — в місті чи в селі? (Так, залежать.

Багато людей у селі працюють на полях, на фермах, а також на підприємствах міста. Останні переробляють сільськогосподарську продукцію. Є продавці, які реалізують готову продукцію заводів, комбінатів.)

• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

— на дошці — картинки із зображенням людей різних професій.

Необхідно розділити їх на дві категорії. я називатиму певну професію, а ви плескатимете у долоні 1 раз, якщо це тільки міська професія, двічі, якщо лише сільська професія, не плескатимете, якщо ці професії є і в місті, і в селі.

Менеджер, учитель, тваринник, доярка, продавець, агроном, водій, ветеринар, викладач інституту, пастух, артист театру.

2 Тестування

1) яку професію не може мати міський житель?

• Лікар;

• доярка;

• учитель.

2) яку професію не може мати у сільський житель?

• Артист;

• водій;

• хлібороб.

3 Гра «Продукти»

Учитель називає продукти харчування або предмети промислового виробництва.

Завдання учнів: плеснути в долоні, коли почують назви продуктів сільського господарства.

Цибуля, капуста, блуза, самокат, масло, гречка, рис, будильник, зошит, настільна лампа, м'ясо.

4 Бесіда про бережливе ставлення до речей

— як народжується книга? як виготовляють хутряні речі?

Звідки беруться виделки, ложки і ножі?

Усе це зроблено руками людини з природних матеріалів — деревини, металів, шерсті.

Добуваючи різні матеріали, люди змінюють природу, досить часто завдають їй шкоди. Природні багатства потрібно берегти — адже вони не безмежні. До речей і навчального приладдя слід ставитися дбайливо, адже кожен зошит і підручник — це вирубані для їх виробництва ліси. А ліс — це дім для тварин, їжа, ліки.

Учні розглядають малюнки різних речей, називають їх. Обирають, що виготовлено з тканини, з дерева, з металу.

— які з цих предметів виготовляють у нашому місті (селі)?

— назвіть професії людей, які виготовляють меблі, шиють одяг, споруджують будинки.

— Хто з ваших батьків, родичів або сусідів працює на швацькій фабриці, меблевому комбінаті, на будівництві?

5 Гра «Хто що робить?»

— З'єднайте стрілками.

Хто пише книги? лікар

Хто лікує людей? учитель

Хто учить дітей? письменник

Хто лікує тварин? пекар

Хто пече хліб? ветеринар

— Люди яких професій повинні докласти зусиль, щоб ви мали на столі хліб? напишіть.

6 Робота за малюнками

— Для чого люди розводять цих тварин? Закресліть зайве.

— Що з чого зроблено? Дайте відповідь за допомогою стрілок.

Із льону та

бавовни

Із вовни

і хутра

V. Підсумок уроку

• Творче завдання намалюйте відповідь на одне з питань, записаних на дошці.

• Що люди роблять в селі?

• Чим займаються в місті?

• Що місто дає селу?

• Що дає село місту?

Висновок. Місто не зможе вижити без села, а село — без міста.

— які міські професії ви знаєте?

— які професії сільські вам знайомі?

— назвіть загальні професії для міста і села.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 5222 | Рейтинг: 0.0/0
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
Про працелюбних і лінивих
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]