Урок 58 Тема. Праця людей у місті (селі)Мета: розширювати знання учнів про професії людей села і міста, про значення праці людей своєї місцевості; виховувати почуття гордості, любові до свого міста, району, краю. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — яка зараз пора року? — який місяць? — яке число? — Тепло чи холодно надворі? — який стан неба? — яка температура повітря? — чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Робота над прислів'ями • Праця людину годує, а лінь марнує. • Без охоти нема роботи. • Без труда нема плода. • Будеш трудиться — будеш кормиться. • Губами говори, а руками роби! • Де руки й охота, там скора робота. • Діло майстра величає! • Землю красить сонце, а людину — праця. — яка головна думка висловлена в цих прислів'ях? — Сьогодні на уроці говоритимемо про працю, про професії людей нашого краю. III. Вивчення нового матеріалу — Сядьте зручніше на своїх місцях, ми вирушаємо подорожувати нашим краєм. Уявіть, що ми подорожуємо потягом. Визирніть у вікно. (Учитель демонструє фотографію пшениці.) Що ви бачите? (Поле з пшеницею.) — як інакше можна сказати? (Золота нива) — Що комбайни роблять на полі? (Учитель демонструє фотографію комбайнів.) (Комбайни прибирають пшеницю.) — як називають людей, які вирощують і прибирають пшеницю? (Хлібороби, механізатори, комбайнери, агрономи, трактористи) — нелегка праця землероба. не у затишному приміщенні під дахом вирощують хліб. Усім вітрам і зливам, усім примхам природи відкрите пшеничне поле. Той, хто вирощує хліб, цінує кожний шматок хліба. Учіться і ви змолоду цінувати працю інших. Пропоную помандрувати разом із пшеницею. З поля на машині (фотографія) пшениця потрапляє на елеватор. Це приміщення, де зберігають зерно (фотографія). як називається людина, яка водить машину? (Водій, шофер) — З елеватора пшениця потрапляє на млин, де перетворюється на борошно. Продовжимо нашу подорож і дізнаємося, що ще вирощують у селі. (Фотографія поля соняшнику) • Иа сонечко я схожий і сонце я люблю. До нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник) • Стоїть палиця, на палиці хатинка, а в тій хатинці — повно людей. (Соняшник) — Подорожуємо далі. (Фотографія прибирання яблук, поля цукрового буряка) — Куди потім потрапляє урожай? (Фотографія цукрового заводу, готової продукції — томатів і т. ін.) — наша подорож триває, і ми потрапляємо на ферму. — як ви розумієте значення слів ферма, фермер? (Ферма — тваринницький підрозділ сільської місцевості, спеціалізоване звірівницьке господарство. Фермер — власник ділянки землі або декількох свійських тварин, який забезпечує собі кошти для існування нелегкою працею; власник або орендар ферми.) — Є на фермі і теслярі, і слюсарі. (Фотографія ферми, птицезаводу тощо) — Продукція із ферми, заводу потрапляє до магазинів міста. Люди якої професії працюють у магазині? (У магазині працюють продавці.) — Чиї батьки — продавці? — А які професії вам ще відомі? (Лікар лікує. Учитель учить. Перукар підстригає. Продавець продає. Водій перевозить. Будівельник будує. Доярка доїть. Пастух пасе. Музикант грає.) — Чи є з-поміж ваших рідних представники цих професій? — Де працюють люди у місті? (У місті працюють лікарі, інженери, будівельники.) — У місті дуже багато робочих місць. Можна працювати на заводі, фабриці, споруджувати будинки, дороги, займатися науковою діяльністю. Діти, є люди, яких називають інтелігенцією. Це люди, зайняті розумовою працею. До них належать лікарі, учителі, бухгалтери, музиканти і багатьох інших. Отже, підіб'ємо підсумок і зробимо висновок: чи залежать професії від того, де ми живемо — в місті чи в селі? (Так, залежать. Багато людей у селі працюють на полях, на фермах, а також на підприємствах міста. Останні переробляють сільськогосподарську продукцію. Є продавці, які реалізують готову продукцію заводів, комбінатів.) • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів — на дошці — картинки із зображенням людей різних професій. Необхідно розділити їх на дві категорії. я називатиму певну професію, а ви плескатимете у долоні 1 раз, якщо це тільки міська професія, двічі, якщо лише сільська професія, не плескатимете, якщо ці професії є і в місті, і в селі. Менеджер, учитель, тваринник, доярка, продавець, агроном, водій, ветеринар, викладач інституту, пастух, артист театру. 2 Тестування 1) яку професію не може мати міський житель? • Лікар; • доярка; • учитель. 2) яку професію не може мати у сільський житель? • Артист; • водій; • хлібороб. 3 Гра «Продукти» Учитель називає продукти харчування або предмети промислового виробництва. Завдання учнів: плеснути в долоні, коли почують назви продуктів сільського господарства. Цибуля, капуста, блуза, самокат, масло, гречка, рис, будильник, зошит, настільна лампа, м'ясо. 4 Бесіда про бережливе ставлення до речей — як народжується книга? як виготовляють хутряні речі? Звідки беруться виделки, ложки і ножі? Усе це зроблено руками людини з природних матеріалів — деревини, металів, шерсті. Добуваючи різні матеріали, люди змінюють природу, досить часто завдають їй шкоди. Природні багатства потрібно берегти — адже вони не безмежні. До речей і навчального приладдя слід ставитися дбайливо, адже кожен зошит і підручник — це вирубані для їх виробництва ліси. А ліс — це дім для тварин, їжа, ліки. Учні розглядають малюнки різних речей, називають їх. Обирають, що виготовлено з тканини, з дерева, з металу. — які з цих предметів виготовляють у нашому місті (селі)? — назвіть професії людей, які виготовляють меблі, шиють одяг, споруджують будинки. — Хто з ваших батьків, родичів або сусідів працює на швацькій фабриці, меблевому комбінаті, на будівництві? 5 Гра «Хто що робить?» — З'єднайте стрілками. Хто пише книги? лікар Хто лікує людей? учитель Хто учить дітей? письменник Хто лікує тварин? пекар Хто пече хліб? ветеринар — Люди яких професій повинні докласти зусиль, щоб ви мали на столі хліб? напишіть. 6 Робота за малюнками — Для чого люди розводять цих тварин? Закресліть зайве. — Що з чого зроблено? Дайте відповідь за допомогою стрілок. Із льону та бавовни Із вовни і хутра V. Підсумок уроку • Творче завдання намалюйте відповідь на одне з питань, записаних на дошці. • Що люди роблять в селі? • Чим займаються в місті? • Що місто дає селу? • Що дає село місту? Висновок. Місто не зможе вижити без села, а село — без міста. — які міські професії ви знаєте? — які професії сільські вам знайомі? — назвіть загальні професії для міста і села. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5222 | |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Про працелюбних і лінивих |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Всього коментарів: 0 | |