💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків. Сантиметр

УРОК 22

Тема: Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків. Сантиметр

Мета: розглянути всі варіанти складу числа 8; вчити складати, розв'язувати й записувати приклади на додавання в межах 8; познайомити з одиницею вимірювання довжини — сантиметром і сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка; розвивати мислення; виховувати акуратність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Пролунав дзвінок, розпочавсь УРОК.

 Один до одного поверніться,

 Один одному всміхніться,

І за парти опустіться.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Весела лічба

 • Ось до класу на урок Залетіло 6 сорок,

Дві пізніше прибуло.

 Скільки всіх пташок було?

 • У Наталочки в руці Три кольорові олівці.

А в її подружки Віри

Ось погляньте — вже чотири. Полічіть-но всі оці Кольорові олівці.

 • У папуги Гоші Було трохи грошей.

Він на них собі купив Чобітки, пальто і бриль,

Й парасольку на додачу. Скільки всіх нових речей Він повіз собі на дачу?

 2 Математичний диктант

Запишіть числа від 1 до 8; запишіть сусідів числа 7; запишіть число, попереднє до числа 5; запишіть число, наступне до числа 2; запишіть число, яке стоїть між числами 1 і 3.

 3 Гра «Білочка»

Учитель виставляє малюнок білочки, кошики із цифрами й грибочки, на яких записані приклади.

— Зберіть грибочки в кошики!

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом)

— Покладіть 8 квадратиків. Відсуньте 1 квадратик убік.

— Скільки квадратиків ліворуч? А скільки праворуч? Як можна дістати число 8?

Діти, відкладаючи по 1 квадратику вбік, називають усі випадки складу числа 8.

Учитель записує приклади на дошці, а діти — в зошиті.

8 = 7 + 1 8 = 5 + 3

8 = 6 + 2 8 = 4 + 4

 2 Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Запис їх у зошиті.

3 + 3 + 2 = 8 7 + 1 = 8

● Фізкультхвилинка

 Руки вгору, руки вниз, на сусідів подивись

 І зроби 4 кроки — заморились на УРОКах.

 Вище руки підніміть і спокійно опустіть.

 Нахиліться, розігніться, станьте прямо, усміхніться.

 Плесніть, діти, кілька раз...

 За роботу, все гаразд!

 3 Бесіда

— Мама йде до магазину купувати тканину на плаття. Чим їй відміряють відріз тканини?

— У давні часи однією з найпоширеніших одиниць довжини був лікоть, тобто відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем купці вимірювали довжину тканини, намотуючи її на руку.

— Згадайте, як вимірювали довжину удава в казці Г. Остера. (У папугах. Удав був завдовжки 38 папуг.)

— А чи можна вимірювати довжину класу кроками? (У всіх кроки різні.)

— Отже, щоб не помилитися, використовують загальні для всіх країн одиниці вимірювання.

А як називається ця одиниця, ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.

 4 Пояснення вчителя

— Діти, хто знає, що таке довжина предмета або відрізка? (Учитель показує ілюстрацію, на якій зображено дві стрічки — червона й синя, причому червона стрічка довша від синьої.)

— Яка стрічка довша — червона чи синя?

— Яка стрічка коротша?

— Як ви дізналися?

(Синя стрічка намальована під червоною, вона уклалася у червоній повністю, і ще залишився шматочок червоної.)

— Подивіться на аркуш паперу, який лежить у вас на парті. Там намальовано два відрізки а і Ь. Скажіть, не вимірюючи, який із цих відрізків довший? (Учні розходяться в думках.)

— Чому у вас різні відповіді? (Ми ці відрізки не вимірювали.)

— Давайте ми їх виміряємо за допомогою смужки з цупкого паперу. Скільки клітинок у відрізку а? (У відрізку а 6 клітинок.)

— Отже, довжина відрізка а.?

— Виміряйте цією ж смужкою довжину відрізка Ь. Чому дорівнює його довжина? (Довжина цього відрізка також дорівнює 6 кліткам.)

— Що можна сказати про довжини цих відрізків? (Довжини цих відрізків рівні.)

— Тепер давайте виміряємо довжину відрізка а міркою № 1. Яка довжина цього відрізка? (Довжина цього відрізка дорівнює двом міркам № 1.)

— Тепер виміряйте довжину відрізка Ь міркою № 2. Яка його довжина? (Його довжина дорівнює трьом міркам № 2.)

— Отже, ми з’ясували, що відрізки а і Ь однакові, а вимірявши їх, одержали різні числові значення. Що ж нам тепер робити, як зрозуміти одне одного? (Нам потрібно виміряти ці відрізки однієї міркою.)

— Правильно. Для того щоб люди, вимірюючи, одержували однакові відповіді, була створена єдина для всіх людей мірка. Хто знає, що це за мірка? (Ця мірка — один сантиметр.)

САНТИМЕТР

На дошці:

 СМ

Діти розглядають мірку завдовжки 1 см.

— А як називається інструмент, за допомогою якого можна вимірювати довжину відрізків? (Лінійка)

 5 Ознайомлення з лінійкою із сантиметровою шкалою

— На лінійці, за допомогою якої вимірюють довжину, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра. Лінійка відразу дозволяє дізнатися, скільки сантиметрів укладається вздовж вимірюваного предмета.

— Прикладемо лінійку до смужки, довжину якої ми прагнемо дізнатися, таким чином, щоб риска із цифрою 0 перебувала в одному кінці смужки. Подивимося, біля якої цифри знаходиться другий кінець вимірюваної смужки. Ця цифра покаже, якої довжини смужка, скільки в ній сантиметрів.

— Виміряйте довжину відрізка а за допомогою лінійки. (Довжина відрізка 3 см.)

● Пальчикова гімнастика «Замок»

 На дверях висить замок. Хто б його відкрити зміг? Потягнули,

 Покрутили,

 Постукали І — відкрили!

(Руки в замку.)

(Пальці тягнемо, нерозтискаючи.) (Потягнули.)

(Обертаємо руки.)

(Стукаємореберцем долоні.)

(Руки розтискаються.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 1 Вимірювання довжини відрізків за допомогою лінійки. Робота з дидактичним матеріалом

1 Гра «Яке число загубилося?»

6 + □ = 7 2 + □ = 4 4 + □= 5

Слід акцентувати увагу дітей на те, що в першому й останньому прикладі необхідно додати число 1, тому що повинне вийти наступне число. А в другому прикладі — невідоме число 2, тому що 2 і 2 — це склад числа 4.

 3 Гра «Домалюй тварин»

— Цифра 8 може перетворитися на тварину чи птаха. Спробуйте, домалюйте!

 4 У світі цікавого

 • Новонароджене дитинча кита має довжину тіла 8 м.

 • Восьминога так назвали, тому що в нього 8 «ніг».

 • Бджола, збираючи мед недалеко від вуликів, витанцьовує у повітрі фігуру, схожу на 8.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Чого вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Що повторили?

— Отже, давайте згадаємо ще раз, що таке довжина предмета або відрізка?

— Чи завжди ми можемо «на око» визначити довжину предмета або відрізка?

— Що потрібно зробити, щоб дізнатися, який відрізок або предмет довший або коротший за інший?

— Що необхідно робити, щоб не припускатися помилок під час вимірювання?

— Яку мірку вибрали як єдину?

— За допомогою якого інструмента ми вимірюємо довжину відрізків?

— Як слід прикладати лінійку до відрізка?

— Оцініть свою роботу сонечком.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4681 | Рейтинг: 1.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
СЛОВА — НАЗВИ ІГРАШОК (У КРАЇНІ ІГРАШОК)
Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (вел...
Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання ...
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]