УРОК 22 Тема: Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків. СантиметрМета: розглянути всі варіанти складу числа 8; вчити складати, розв'язувати й записувати приклади на додавання в межах 8; познайомити з одиницею вимірювання довжини — сантиметром і сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка; розвивати мислення; виховувати акуратність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, розпочавсь УРОК. Один до одного поверніться, Один одному всміхніться, І за парти опустіться. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Весела лічба • Ось до класу на урок Залетіло 6 сорок, Дві пізніше прибуло. Скільки всіх пташок було? • У Наталочки в руці Три кольорові олівці. А в її подружки Віри Ось погляньте — вже чотири. Полічіть-но всі оці Кольорові олівці. • У папуги Гоші Було трохи грошей. Він на них собі купив Чобітки, пальто і бриль, Й парасольку на додачу. Скільки всіх нових речей Він повіз собі на дачу? 2 Математичний диктант Запишіть числа від 1 до 8; запишіть сусідів числа 7; запишіть число, попереднє до числа 5; запишіть число, наступне до числа 2; запишіть число, яке стоїть між числами 1 і 3. 3 Гра «Білочка» Учитель виставляє малюнок білочки, кошики із цифрами й грибочки, на яких записані приклади. — Зберіть грибочки в кошики! III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом) — Покладіть 8 квадратиків. Відсуньте 1 квадратик убік. — Скільки квадратиків ліворуч? А скільки праворуч? Як можна дістати число 8? Діти, відкладаючи по 1 квадратику вбік, називають усі випадки складу числа 8. Учитель записує приклади на дошці, а діти — в зошиті. 8 = 7 + 1 8 = 5 + 3 8 = 6 + 2 8 = 4 + 4 2 Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Запис їх у зошиті. 3 + 3 + 2 = 8 7 + 1 = 8 ● Фізкультхвилинка Руки вгору, руки вниз, на сусідів подивись І зроби 4 кроки — заморились на УРОКах. Вище руки підніміть і спокійно опустіть. Нахиліться, розігніться, станьте прямо, усміхніться. Плесніть, діти, кілька раз... За роботу, все гаразд! 3 Бесіда — Мама йде до магазину купувати тканину на плаття. Чим їй відміряють відріз тканини? — У давні часи однією з найпоширеніших одиниць довжини був лікоть, тобто відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем купці вимірювали довжину тканини, намотуючи її на руку. — Згадайте, як вимірювали довжину удава в казці Г. Остера. (У папугах. Удав був завдовжки 38 папуг.) — А чи можна вимірювати довжину класу кроками? (У всіх кроки різні.) — Отже, щоб не помилитися, використовують загальні для всіх країн одиниці вимірювання. А як називається ця одиниця, ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. 4 Пояснення вчителя — Діти, хто знає, що таке довжина предмета або відрізка? (Учитель показує ілюстрацію, на якій зображено дві стрічки — червона й синя, причому червона стрічка довша від синьої.) — Яка стрічка довша — червона чи синя? — Яка стрічка коротша? — Як ви дізналися? (Синя стрічка намальована під червоною, вона уклалася у червоній повністю, і ще залишився шматочок червоної.) — Подивіться на аркуш паперу, який лежить у вас на парті. Там намальовано два відрізки а і Ь. Скажіть, не вимірюючи, який із цих відрізків довший? (Учні розходяться в думках.) — Чому у вас різні відповіді? (Ми ці відрізки не вимірювали.) — Давайте ми їх виміряємо за допомогою смужки з цупкого паперу. Скільки клітинок у відрізку а? (У відрізку а 6 клітинок.) — Отже, довжина відрізка а.? — Виміряйте цією ж смужкою довжину відрізка Ь. Чому дорівнює його довжина? (Довжина цього відрізка також дорівнює 6 кліткам.) — Що можна сказати про довжини цих відрізків? (Довжини цих відрізків рівні.) — Тепер давайте виміряємо довжину відрізка а міркою № 1. Яка довжина цього відрізка? (Довжина цього відрізка дорівнює двом міркам № 1.) — Тепер виміряйте довжину відрізка Ь міркою № 2. Яка його довжина? (Його довжина дорівнює трьом міркам № 2.) — Отже, ми з’ясували, що відрізки а і Ь однакові, а вимірявши їх, одержали різні числові значення. Що ж нам тепер робити, як зрозуміти одне одного? (Нам потрібно виміряти ці відрізки однієї міркою.) — Правильно. Для того щоб люди, вимірюючи, одержували однакові відповіді, була створена єдина для всіх людей мірка. Хто знає, що це за мірка? (Ця мірка — один сантиметр.) САНТИМЕТР На дошці: СМ Діти розглядають мірку завдовжки 1 см. — А як називається інструмент, за допомогою якого можна вимірювати довжину відрізків? (Лінійка) 5 Ознайомлення з лінійкою із сантиметровою шкалою — На лінійці, за допомогою якої вимірюють довжину, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра. Лінійка відразу дозволяє дізнатися, скільки сантиметрів укладається вздовж вимірюваного предмета. — Прикладемо лінійку до смужки, довжину якої ми прагнемо дізнатися, таким чином, щоб риска із цифрою 0 перебувала в одному кінці смужки. Подивимося, біля якої цифри знаходиться другий кінець вимірюваної смужки. Ця цифра покаже, якої довжини смужка, скільки в ній сантиметрів. — Виміряйте довжину відрізка а за допомогою лінійки. (Довжина відрізка 3 см.) ● Пальчикова гімнастика «Замок» На дверях висить замок. Хто б його відкрити зміг? Потягнули, Покрутили, Постукали І — відкрили! (Руки в замку.) (Пальці тягнемо, нерозтискаючи.) (Потягнули.) (Обертаємо руки.) (Стукаємореберцем долоні.) (Руки розтискаються.) IV. Закріплення вивченого матеріалу. 1 Вимірювання довжини відрізків за допомогою лінійки. Робота з дидактичним матеріалом 1 Гра «Яке число загубилося?» 6 + □ = 7 2 + □ = 4 4 + □= 5 Слід акцентувати увагу дітей на те, що в першому й останньому прикладі необхідно додати число 1, тому що повинне вийти наступне число. А в другому прикладі — невідоме число 2, тому що 2 і 2 — це склад числа 4. 3 Гра «Домалюй тварин» — Цифра 8 може перетворитися на тварину чи птаха. Спробуйте, домалюйте! 4 У світі цікавого • Новонароджене дитинча кита має довжину тіла 8 м. • Восьминога так назвали, тому що в нього 8 «ніг». • Бджола, збираючи мед недалеко від вуликів, витанцьовує у повітрі фігуру, схожу на 8. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Чого вчилися на уроці? — Що нового дізналися? — Що повторили? — Отже, давайте згадаємо ще раз, що таке довжина предмета або відрізка? — Чи завжди ми можемо «на око» визначити довжину предмета або відрізка? — Що потрібно зробити, щоб дізнатися, який відрізок або предмет довший або коротший за інший? — Що необхідно робити, щоб не припускатися помилок під час вимірювання? — Яку мірку вибрали як єдину? — За допомогою якого інструмента ми вимірюємо довжину відрізків? — Як слід прикладати лінійку до відрізка? — Оцініть свою роботу сонечком. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4635 | |
Фантастичні образи |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Свято Букваря! |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |