Тема. Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація робочого місця в класі і вдома. Практична робота: формування в дітей уміння організовувати свою працю і відпочинок; розучування «валеологічних хвилинок» для зменшення втоми й підвищення працездатності на різних урокахМета: дати учням уявлення про розпорядок дня школяра і його вплив на здоров'я; навчити учнів складати розпорядок дня за ма- люнками; порівнювати правильне й неправильне сидіння за партою: розпізнавати ознаки правильної постави, визначати правиль- ність своєї постави; виховувати бажання дотримуватись правил роз- порядку дня і правил користування робочим місцем; ознайомити із вправами для формування правильної постави. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видав- ництва «Ранок», зокрема плакат «Правильна постава». ХіД УРОКУ Ваш організм працює, як годинник. Щоб встигати за день зробити чимало справ і при цьому добре почуватися, добре вчити- ся, слід робити все в усталеному порядку. В один і той самий час лягайте спати, вставайте вранці, робіть ранкову зарядку, вмивайтеся, снідайте, йдіть до школи, тобто дотримуйтеся розпорядку (режиму) дня. Це корисно для здоров'я. Робота за підручником (С. 14-15) Розгляньте малюнки. Розкажіть про розпорядок дня Марій- ки і Дмитрика. Коли прокинувся Дмитрик? О котрій годині Марійка робить зарядку? О котрій годині Марійка чистить зуби і вмивається? О котрій годині Дмитрик снідає? О котрій годині у Дмитрика починаються уроки у школі? О котрій годині Марійка приходить зі школи й обідає? О котрій годині Дмитрик виконує свої обов'язки в сім'ї? О котрій годині Марійка виконує домашні завдання? О котрій годині Дмитрик гуляє? О котрій годині Марійка вечеряє? О котрій годині Марійка здійснює вечірній туалет? О котрій годині Дмитрик лягає спати? Висновок: Правило 1. Роби все вчасно, в усталеному порядку. Правило 2. Ніколи не спізнюйся. Правило 3. Учися користуватися годинником. А що то за штука, Що цілий вік стука, Не думає, не гадає, Хвостиком виляє, Все собі мигичить Та чужий вік лічить? (Годинник) Чи вмієте ви користуватися годинником? Для цього потрібне якесь вміння? 4. Робота в зошиті (С. 12 № 1) — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Дайте їм імена. Складіть речення за змістом малюнків. Орієнтовні відповіді Галинка лягає спати. Петрик вранці застеляє постіль. Сашко робить ранкову зарядку. Наталка вмивається. Сергійко снідає. Маринка йде до школи. Павло і Даринка вчаться у школі. Михайлик обідає. Юрко гуляє з молодшою сестричкою. Іринка вечеряє. Надійка грається. Андрійко спить. Біля кожного малюнка впишіть відповідну частину доби, по- значаючи її літерою: ранок — р, день — д, вечір — в, ніч — н. Чи дотримуєтесь ви розпорядку дня? Розкажіть про свій розпорядок дня. Висновок: правила розпорядку дня такі: лягати спати й прокида- тися в один і той же час, спати не менше 9 годин, харчуватися в один і той же час, ніколи не запізнюватися до школи, виконувати домаш- ні завдання в один і той же час, щоденно гуляти на свіжому повітрі. Час потрібно берегти, не гаяти його даремно. По долині ми гуляєм, Фізкультхвилинку починаєм. Справа — ліс, а зліва — поле, Унизу іскриться море. В небі сонечко сіяє І з нами промовляє. Раз, два, три, чотири, п'ять — Будем дружними зростать. Дуже добре будем вчитись, Вдома, в школі не лінитись. Робота за підручником (С. 16-19) Розгляньте верхній малюнок. Це робоче місце Галинки. У школі робочим місцем є парта, а вдома — стіл. Вони повинні від- повідати зросту. Де стоїть стіл? Звідки падає світло? Що знаходиться праворуч від столу? Висновок: у Галинки зручне робоче місце. Воно достатньо освітле- не, під рукою є все необхідне, немає зайвих речей. Правило 1 . Сидіти необхідно так, щоб тінь від руки не заважа- ла писати. Розгляньте нижній малюнок. Це робоче місце Сашка. Де стоїть стіл? Звідки падає світло? Що знаходиться на столі? Що ще є в кімнаті Сашка? Чому відкрита кватирка? Висновок: у Сашка зручне робоче місце. Воно достатньо освітле- не, під рукою є все необхідне, немає зайвих речей. Правило 2. Повітря в кімнаті має бути свіжим. Розгляньте верхній малюнок на с. 17. Як сидять учні за партою? Куди вони поставили ноги? Куди вони поклали руки? Висновок: сидіти треба, злегка опершись на спинку парти чи стільця. Тулуб має бути розслабленим. Руки зігнуті в ліктях, плечі опущені. Грудьми не спиратися на парту чи стіл. Між столом і грудь- ми має бути відстань на ширину долоні. Правило 3. Сидіти слід рівно. Правило 4. Ставте ноги на підлогу. Правило 5. Кладіть обидві руки на парту. Розгляньте нижні малюнки. Порівняйте, як сидять дівчинка і хлопчик. Хто з них сидить правильно? Кого з учнів бажано наслідувати? Розгляньте верхній малюнок на с. 18. Розкажіть, як перевірити правильну поставу. Які частини тіла повинні торкатися стіни, якщо постава правильна? Розгляньте нижній малюнок. Яка постава у хлопчика, який носить портфель? Яка постава у дітей, що носять ранці? Висновок: для правильної постави корисно носити ранець, а не портфель. Розгляньте малюнки на с. 19. Розкажіть, які вправи виконує Катруся щодня, щоб бути стрункою. Яку вправу виконує Катруся біля стільця? Яку вправу виконує Катруся з гімнастичною палицею? Яку вправу виконує Катруся з книжкою? Яку вправу виконує Катруся на підлозі? Висновок: щоб бути струнким, потрібно щодня виконувати гім- настичні вправи. 7. Розучування валеологічних вправ для очей Міцно заплющте очі (рахуйте до 10), потім розплющте їх на такий самий час. Виконайте вправу 6-8 разів. Протягом 1-2 хвилин швидко покліпайте очима. Стоячи, відведіть праву руку в сторону і повільно переміщуй- те кінець напівзігнутої руки справа наліво. Не повертаючи голови, стежте очима за пальцем. Потім переміщуйте палець зліва направо, продовжуючи стежити за ним очима. Повторіть 10-12 разів. № 1. Розгляньте малюнки. Що робить Тарасик? Складіть ре- чення.
Тарасик робить уроки. Тарасик читає книгу на дивані. Тарасик читає книгу за столом. Обведіть червоним олівцем малюнки, на яких Тарасик при- пускається помилки. Дайте йому поради, як зробити робоче місце зручним. Порадьте Тарасикові, як виправити поставу. № 2. Гра «Кожній речі — своє місце» Уважно слухаючи читання вчителя, розфарбуйте зеленим кольо- ром відповідь «так», червоним — «ні». Q Я тримаю у порядку свої домашні і шкільні речі. Q Я підтримую чистоту у своєму робочому куточку. Q Кожну взяту річ не кладу на місце. Q Куртку вішаю на свою вішалку. О Іграшки тримаю в порядку. Висновок: кожній речі — своє місце. Гра «Режим дня» (див. форзац підручника на звороті) Перевірте, чи дотримується дівчинка розпорядку дня. Розучування вправ ранкової гімнастики за підручником (С. 88-89) Поясніть зміст прислів'я. Бережи одежу знова, а здоров'я — змолоду. Чому для здоров'я корисно все робити в усталеному порядку? Що потрібно робити вранці? Що потрібно робити вдень? Що потріб- но робити ввечері? Розкажіть про свій розпорядок дня. Які правила ви запам'ятали на уроці? Які обов'язки ви виконуєте у сім'ї? Яким повинне бути робоче місце учня? Як слід правильно сидіти за партою? Розкажіть про своє робоче місце вдома. Як перевірити, чи правильною є постава? Перевірте удома свою поставу. Що корисніше носити для правильної постави: портфель чи ранець? Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 8339 | |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Чим ми бачимо |
Підсумковий урок за І семестр |
Свято Букваря! |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |