Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Урок 39–40

Тема. Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння

Мета: вчити дітей плетіння «косичкою» та створювати з плетіння різно-манітні іграшки; розвивати творчість, фантазію; виховувати естетику у ху-дожньо-трудовій діяльності.

Обладнання: стрічки, шнур, іграшки з плетіння, смужки кольорового паперу, клей, ножиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

У ч и т е л ь. Яка у нас є традиція давня?

У ч н і. Приходити в клас із домашнім завданням!

З’ясовуємо підготовленість учнів до заняття (необхідні матеріали, інс-трументи).

ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

У ч и т е л ь. Українцям притаманні такі риси, як господарська кміт-ливість, винахідливість, уміння застосовувати навіть стару використану річ, не викидаючи її на смітник. Сьогодні ми будемо виготовляти іграшки з ви-користаного матеріалу. Це капронові стрічки, шнурки, тасьми із старих ре-чей, які ви принесли з дому.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

— Діти, хто з вас вже вміє плести «косичкою»?

Зараз Оксанка продемонструє нам усім, як вона, розділяючи волосся на три частини, заплітає косичку.

— Ось чому спосіб плетіння у три стрічки чи вервечки називають «ко-сичкою». Учні, які вміють вже плести, допомагатимуть своїм одноклас-никам. Плести косичку будемо парами: один — тримає, інший — плете, а потім навпаки.

IV. Послідовність трудових дій

— Для плетіння візьміть стрічки (шнурки, тасьми), підрівняйте, складіть разом і з одного кінця зав’яжіть вузлик (показ).

Учитель демонструє спосіб плетіння безпосередньо на капронових стріч-ках, діти почергово закріплюють послідовність трудових дій.

— Переплетені стрічки (шнурки, тасьми) у кінці зав’язуємо вузликом.

А тепер із цих косичок будемо виготовляти іграшки. А які саме — ви зараз відгадаєте.

В’ється вірьовка, на кінці — голівка. (Змія)

П’ять метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів ось ще один,

Сів на квіточку і він.

Полічимо швидко всіх,

Цих метеликів прудких. (5 + 1 = 6 метеликів)

Зловив Василько наш сім риб.

Одна з них в воду раптом — стриб!

Відповідайте, рибок скільки

Тепер зосталась у Василька? (7 – 1 = 6 рибок)

V. Самостійна робота учнів

1. Розгляд іграшок з плетінки.

2. Показ склеювання.

3. Повторення правил роботи з ножицями і клеєм.

4. Вибір способу виконання виробу.

5. Практична робота.

VI. Аналіз і оцінка учнівських робіт

1. Розгадування кросворда.

Зліва направо написані слова, в яких пропущено по одній букві. Встав-те ці букви. Згори вниз прочитайте слово-ключ. Визначте, які назви пред-метів чи явищ належать до живої природи, а які — до неживої.

2. Пропоную вдома виготовити за допомогою плетіння іграшки «Павучок», «Горобчик», «Равлик».

VII. Прибирання робочих місць

Ножиці, клей, залишки стрічок — у папку, обрізки — у визначене для сміття місце.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 2771 | Рейтинг: 0.0/0
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край»
Конструювання. Курочка Ряба
Бережливе ставлення до природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]