УРОК 14 Тема: Правила поведінки за столомМета: формувати навички культурної поведінки за столом, правильно користуватися ножем, ложкою, виделкою, навчити сервірувати стіл, встановлювати призначення столових приборів. Розвивати словниковий запас слів учнів. Привчати дітей дякувати тим людям, які готують обід для них, бути ввічливими у спілкуванні з дорослим і ровесниками. Обладнання: серветки, столові прибори, скатертина, малюнки із правилами поведінки за столом, м'яка іграшка — зайчик. (Урок проходить в їдальні) ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Пролунав дзвінок — Починається Урок. Працюватимем старанно, Щоб почути в кінці, Що у нашім першім класі Діти просто молодці. 2. Повторення матеріалу попереднього уроку. Всім гостям різноголосим, Що приходять звідусіль, Мовить порт: — Ласкаво просим! Добрим друзям — хліб і сіль! Розвантажать, навантажать, Піднесуть і подадуть. — В добру путь! — зичливо скажуть: Тим, що в плавання ідуть (О. Пархоменко ) — Які ви почули слова ввічливості? — Які ви ще знаєте? — Навіщо вони нам потрібні? 3. Проблемний вступ до уроку. — Ви помітили, що на сьогоднішньому уроці ми, не як завжди в класі, а в їдальні. — Чи хтось здогадався, чому ми в їдальні? II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності 1. Повідомлення теми і завдань уроку. Я вам зараз скажу невеличкий секрет. Річ в тому, що, коли я сьогодні йшла на роботу, до мене підбіг зайчик, він був дуже збентежений. До нього прийдуть гості, а він не вміє вести себе за столом, не вміє сервірувати стіл. Цей зайчик тут. Ось він. Познайомтесь його звати Вухань. Діти ми допоможемо Буханчикові? 2. Відгадування загадки. У лісі народився, у лісі виріс, в дім зайшов — всіх навколо себе зібрав. (Стіл) — Як ви гадаєте, що таке стіл? — Для чого він потрібен? 3. Розповідь учителя. За столом збираються в будень і на свято вся родина, гості. Учні поспішають до шкільної їдальні, щоб посмакувати обідом за столом. Прокинувшись уранці, ми снідаємо знов-таки за столом. Зараз ми не уявляємо, як це можна жити без столу? А чи знаєте звідки і коли прийшов стіл до нас? Перші відомості про меблі прийшли до нас з історії Древнього Єгипту. Більше 4000 років тому єгиптяни користувалися стільцями, столами, сундуками, кріслами. Ці меблі були прикрашені різними тваринами. Царі й цариці відпочивали на високих кріслах, користувалися стільчиками для ніг, а їли з високих столів. Столи у римлян прикрашалися прикрасами із металу, слонової кості, каменю. Існували обов'язкові правила поведінки за столом. Як бачите тисячі років пройшло, а правила етикету так і залишилися. — Зайчику-Вуханчику, що треба робити, перш ніж розпочати їсти, як поводитися за столом? — Діти, зайчик не знає. Підкажіть йому. (Мити руки перед їжею, не розмовляти, коли в роті їжа) 4. Робота з підручником, с. 42-43. Учні коментують побачене на малюнку. III. Формування вмінь та навичок 1. Гра «Сервіровка столу». (Робота бригадами). На столах різні страви, столові прибори. Дітям необхідно назвати, в якій послідовності накривати стіл. Виграє та бригада, яка перша впоралась із завданням. 2. Бесіда. — В якій кімнаті ви їсте? — Чи миєте ви руки перед їжею? — Як треба тримати ложку, виделку? — Як слід брати хліб з тарілки? (Руками) — Куди покласти ніж, виделку після їжі? (На тарілку, а не на скатертину) — Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3372 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Панно для класної кімнати |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |