УРОК 100 Грайся, веселися, не сумуй і не журися. Тема. В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч»Мета: вчити правильно і свідомо читати текст, удосконалювати техніку читання; розвивати уміння переказувати зміст близько до тексту; розвивати мову дітей, читацькі навички; виховувати любов до гри, чесність. Обладнання: картки зі словами для контролю швидкості читання. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 2. Вправи з читання. 1) Гра «Слова граються у піжмурки». Н. Мовчан-Карпусь «Біля дуба». Слова прослухали чистомовки, їм сподобалась ця гра і вони теж сховались від вас у «сторінці». Спробуйте їх знайти. А допоможуть вам числа. (Кожна літера слова «сторінка» має свій номерцифру. Діти комбінують цифри і утворюють слова). У ч и т е л ь . У цьому слові ще заховались близько 10 слів. Спробуйте їх назвати. (Річка, кріт, ніч, карта, нірка, сік, кірка, старт...)2) Контроль швидкості читання. У ч и т е л ь . За ЗО с прочитайте швидко усі слова, щоб вони не втекли і не сховалися знову. II. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Про що думала Марійка». 1) Робота над заголовком. У ч и т е л ь . Про що могла думати Марійка під час гри? 2) Читання твору вчителем до слів «Чого ж це про мене забули?..» Бесіда. — Чи підтвердилось ваше передбачення щодо змісту твору? — Про що думала дівчинка? 3) Читання учнями твору до кінця (самостійно). У ч и т е л ь . — Дочитайте оповідання до кінця, роз'єднавши слова. — Чи залишились в дівчинки її сумні думки? 4) Повторне читання оповідання мовчки. Гра «Небо і земля». — Читаючи, подумайте, скільки ж років було Марійці? — Де сховалась дівчинка? — Хто її шукав? — Кого знайшов спочатку? А після Лариси? — Що викликало у Марійки сумні думки? Що їй здалося? — Як змінився її настрій? — З ким автор порівняв думки Марійки? — Якими словами твору можна підписати малюнок у підручнику? 2. Вправа на розвиток читання. На дошці записано початки речень. Знайти їх у тексті і дописати до кінця. 1. «Ось він знайшов...» 2. «Бігають діти...» 3. «Маленькі діти...» 4. «Заховалася...» 5. «Все-таки боляче...» 6. «Марійка радісно...» 7. «Так думала...». 3. Робота в зошитах (с. 71-72, завдання 1, 2, З, 4). 4. Розвиток зв'язного мовлення. 1) Перечитування твору з метою підготовки до переказу. 2) Переказ оповідання. 5. Робота з текстом. Опрацювання оповідання О. Буценя «Новий м'яч». 1) Самостійне читання твору мовчки з наступним тестуванням. Тест 1. Цей твір є ... а) казкою; б) оповіданням. 2. Хто головна героїня цього оповідання? а) дівчинка Клава; б) дівчинка Катя. 3. Що дівчинка мала новеньке? а) платтячко; б) м'ячик. 4. Дівчинка гралась м'ячиком: а) з подружками; б) сама. 5. Що трапилось з м'ячиком? а) він закотився в кропиву; б) його забрали дівчатка. 2) Словникова робота. 3) Повторне читання оповідання вголос. 4) Бесіда. — З чого почалися описувані події? — Що запропонували Клаві дівчатка? — Чи згодилась вона? Чому? — Прочитайте опис м'ячика. — Яке бажання викликала ця картина у дівчаток? — Чому дівчатка почали розходитись? — Чому Клава не витягнула м'ячика з кущів? — Чому вона запропонувала дівчаткам гратися? — Що вона хотіла насправді? — Що відповіли дівчатка? А ви що б відповіли? III. Підбиття підсумків уроку 1. Розвиток зв'язного мовлення. У ч и т е л ь . Уявіть себе режисером і розкажіть, як би ви зняли фільм за змістом прочитаного. 2. Робота в зошитах (с. 73). Визначення головної думки твору. IV. Домашнє завдання I група. Читати, переказувати зміст оповідання. Дати відповідь на запитання: про що думала Марійка? II група. Читати виразно «Новий м'яч». Скласти і дати пораду Клаві. | |
| |
Переглядів: 6084 | |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Всього коментарів: 0 | |