Природа Кримських гір

Урок 68

Тема. Природа Кримських гір

Мета: ознайомити учнів із Кримськими горами; розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

Гори дикі і суворі,

Вічно гордо-мовчазні

Зверху дивляться в простори,

Де синіє синє море

І зникає в далині.

О. Олесь

— Про які гори цей вірш? Чому ви так вважаєте?

— Сьогодні ми помандруємо у Кримські гори.

— Знайдіть їх на карті та розкажіть, де вони розташовані.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Розповідь учителя про Кримські гори

Розповідь супроводжується демонструванням фотографій.

— Кримські гори вузькою смугою тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це Роман-Кош. Приблизно 200 млн років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Гори продовжують утворюватися. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок ріки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах. Улітку опадів мало, тому деякі ріки пересихають. Літо тут спекотне, сухе, тривале. Зима коротка і м'яка. Окремі гори мають примарні форми, тому вони і називаються Ведмідь-гора, Чортові пальці. Тут можна побачити різноманітні фантастичні гірські фігури: стовпи, піраміди, у прибережних горах — гроти.

2 Робота за таблицею «Кримські гори»

— Рослинність Кримських гір різноманітна. У передгір'ї ростуть вічнозелені рослини — плющ, лист кримський, мускус, суничник дрібноплідний, жасмин, а також магнолія, гліцинія, кедр гімалайський, мамонтове дерево, пальма, кипарис, лавр, мигдаль, інжир, хурма та інші. Гори укриті дубовими, сосновими і буковими лісами. Подекуди зберігся тис. Трапляються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани. На плоских вершинах Кримських гір розташовані гірські луки. Ці плоскі вершинні ділянки називають яйлами. Яйла — пасовища.

Вони вкриті трав'янистою рослинністю. З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, едельвейс кримський. До Червоної книги занесено такі рослини: шафран вузьколистий, півонія кримська, тюльпан двоквітковий та ін.

Учні працюють з ілюстраціями.

— Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. У горах Криму водяться благородний та плямистий олені, дикі свині, білка, дикий голуб, орел-білохвіст, чорний гриф тощо. У гірських річках є струмкова і райдужна форель. До Червоної книги занесено кам'яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа.

У Кримських горах є багато карстових печер, глибоких колодязів, мінеральних джерел, цілющих озер.

Цілюще морське повітря, мінеральні джерела, казкова краса гір — все це створює чудові умови для відпочинку людей. Тут побудовано санаторії та будинки відпочинку. Люди тут займаються вирощуванням різних сортів винограду, а також троянд, які використовують для виготовлення парфумів і ліків.

• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Гра «Детектор»

— Підкресліть помилки, яких припустився у своєму творі Вовчик Помилкин.

Улітку я подорожував Південним берегом Криму, його пустелями, горами. У цій місцевості дуже мало звірів, птахів. Комах немає. Є гарні морські птахи: зозулі, чайки, горобці. Літо не дуже холодне, малосніжне, а зима спекотна і волога.

2 Гра «Екскурсія до Кримських гір»

— Знайдіть на карті місце, з якого почнемо подорож.

Учитель називає певне місто.

Залізницею їдемо до Сімферополя. Від Сімферополя починаємо мандрувати в гори. Екскурсію проводитимуть екскурсоводи.

Завдання:

• Розповісти, де знаходяться гори.

• Назвати 2-3 рослини цього краю. Показати їх на малюнках чи гербарних зразках.

• Назвати 2-3 тварини цього краю. Розповідь ілюструвати малюнками.

• Розповісти про значення Кримських гір, заняття людей, які там живуть.

V. Підсумок уроку

— Якими горами ми подорожували?

— Що з'ясували і запам'ятали про ці гори?

— Чим займаються люди цієї місцевості?

— Як називаються місця відпочинку, яких багато в Криму? (Курорти)

— Що найбільше сподобалося на уроці?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 4708 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Свято Букваря!
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Тварини рідного краю
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]