Урок 68 Тема. Природа Кримських гірМета: ознайомити учнів із Кримськими горами; розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку Гори дикі і суворі, Вічно гордо-мовчазні Зверху дивляться в простори, Де синіє синє море І зникає в далині. О. Олесь — Про які гори цей вірш? Чому ви так вважаєте? — Сьогодні ми помандруємо у Кримські гори. — Знайдіть їх на карті та розкажіть, де вони розташовані. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя про Кримські гори Розповідь супроводжується демонструванням фотографій. — Кримські гори вузькою смугою тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це Роман-Кош. Приблизно 200 млн років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Гори продовжують утворюватися. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок ріки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах. Улітку опадів мало, тому деякі ріки пересихають. Літо тут спекотне, сухе, тривале. Зима коротка і м'яка. Окремі гори мають примарні форми, тому вони і називаються Ведмідь-гора, Чортові пальці. Тут можна побачити різноманітні фантастичні гірські фігури: стовпи, піраміди, у прибережних горах — гроти. 2 Робота за таблицею «Кримські гори» — Рослинність Кримських гір різноманітна. У передгір'ї ростуть вічнозелені рослини — плющ, лист кримський, мускус, суничник дрібноплідний, жасмин, а також магнолія, гліцинія, кедр гімалайський, мамонтове дерево, пальма, кипарис, лавр, мигдаль, інжир, хурма та інші. Гори укриті дубовими, сосновими і буковими лісами. Подекуди зберігся тис. Трапляються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани. На плоских вершинах Кримських гір розташовані гірські луки. Ці плоскі вершинні ділянки називають яйлами. Яйла — пасовища. Вони вкриті трав'янистою рослинністю. З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, едельвейс кримський. До Червоної книги занесено такі рослини: шафран вузьколистий, півонія кримська, тюльпан двоквітковий та ін. Учні працюють з ілюстраціями. — Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. У горах Криму водяться благородний та плямистий олені, дикі свині, білка, дикий голуб, орел-білохвіст, чорний гриф тощо. У гірських річках є струмкова і райдужна форель. До Червоної книги занесено кам'яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа. У Кримських горах є багато карстових печер, глибоких колодязів, мінеральних джерел, цілющих озер. Цілюще морське повітря, мінеральні джерела, казкова краса гір — все це створює чудові умови для відпочинку людей. Тут побудовано санаторії та будинки відпочинку. Люди тут займаються вирощуванням різних сортів винограду, а також троянд, які використовують для виготовлення парфумів і ліків. • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Детектор» — Підкресліть помилки, яких припустився у своєму творі Вовчик Помилкин. Улітку я подорожував Південним берегом Криму, його пустелями, горами. У цій місцевості дуже мало звірів, птахів. Комах немає. Є гарні морські птахи: зозулі, чайки, горобці. Літо не дуже холодне, малосніжне, а зима спекотна і волога. 2 Гра «Екскурсія до Кримських гір» — Знайдіть на карті місце, з якого почнемо подорож. Учитель називає певне місто. Залізницею їдемо до Сімферополя. Від Сімферополя починаємо мандрувати в гори. Екскурсію проводитимуть екскурсоводи. Завдання: • Розповісти, де знаходяться гори. • Назвати 2-3 рослини цього краю. Показати їх на малюнках чи гербарних зразках. • Назвати 2-3 тварини цього краю. Розповідь ілюструвати малюнками. • Розповісти про значення Кримських гір, заняття людей, які там живуть. V. Підсумок уроку — Якими горами ми подорожували? — Що з'ясували і запам'ятали про ці гори? — Чим займаються люди цієї місцевості? — Як називаються місця відпочинку, яких багато в Криму? (Курорти) — Що найбільше сподобалося на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4756 | |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Конструювання меблів із сірникових коробок |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Всього коментарів: 0 | |