УРОК 14 Мета: уточнити й розширити уявлення дітей про сім’ю; розповісти дітям, як члени сім’ї піклуються одне про одного; формувати позитивне ставлення до сім’ї; вчити надавати допомогу членам родини, дбати про здоров’я рідних. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Права дитини», «Уроки доброти». ХІД УРОКУ 1. Вступна бесіда Учитель демонструє дітям будь-яке зображення сім’ї: фотографію, картину, малюнок тощо. — Що тут зображено? (Сім’я) — Як ви здогадалися, що це сім’я? — З кого складається сім’я? Педагог розповідає дітям про значення слова сім’я. — Це сім Я — дві бабусі, два дідусі, тато, мама і дитина. Це лише історія самого слова сім’я, а насправді склад сім’ї може бути іншим. Сім’ї — як люди: всі різні. Вправа «Мікрофон» — Чи велика у вас сім’я? Назвіть членів своєї сім’ї. — Чи дружна ваша сім’я? Висновок: сім’я — це найдорожчі люди, які тебе оточують. 2. Робота за підручником (С. 44) Учитель. У кожній сім’ї дбають і піклуються одне про одного. Але особлива турбота надається дітям і людям похилого віку. Батьки забезпечують вас усім необхідним для життя: харчуванням, одягом, шкільним приладдям, дбають про ваше здоров’я, вчать вас бути вихованими й розумними. 1) Розгляньте малюнок на с. 44. Це родина Тарасика. Він — найстарший з дітей у сім’ї. Родина прибирає у квартирі. Розкажіть, хто що робить. Складіть речення за змістом малюнків. Орієнтовні відповіді • Мама миє вікна. • Тато пилососить підлогу. • Тарасик витирає пил. • Сестричка поливає квіти. • Братик складає іграшки. Висновок: у кожного в сім’ї мають бути певні обов’язки. Виконуючи свої обов’язки, діти допомагають батькам. 2) Робота із загадкою. Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука. Як вони поділились? (Всім буде по одному, бо йшли баба, дочка, онука.) 3) Читання вірша «Дружна сім’я». — Скільки осіб у цій сім’ї? — Як звуть сестричку? — Як звуть братика? — Як ставиться хлопчик до своїх рідних? — Які слова про це свідчать? — Яку сім’ю можна назвати дружною? — Як почуваються діти і дорослі у дружній сім’ї? 4) Обговорення вірша О. Журливої «Маленька помічниця». Хоч на зріст я ще маленька, В мене й кіска ще тоненька, Та робити дещо вмію — Ось тарілочку помию, Ось кімнату замітаю, Вранці квіти поливаю. Всього я навчусь, Бо роботи не боюсь. Я матусі помагаю: Пил із меблів витираю. А як вариться обід, Підготую все як слід. Принесу з комори мамі Капустинку з бурячками. Як прийде татусь з роботи, То поставлю йому воду, Мило й щіточку подам. Ну а вмиється він сам. — Чи сподобалася вам дівчинка Оля? Якщо так — поплескайте у долоні. — Чим саме вона вам сподобалася? — Чи приємно було б вам зустрітися з такою маленькою господинею? Якщо так — поплескайте у долоні. — Чи хотіли б ви стати такими помічниками, як Оля? Якщо так — поплескайте у долоні. — Кого з вас вдома називають маленьким помічником (помічницею)? — Чи приємно вам, коли вас так називають? — Що ви для цього робите? 5) Розгляньте малюнки. Кого ви бачите? — Хто кому допомагає? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Син допомагає мамі витирати посуд. • Старша сестричка допомагає братикові вдягнутися. • Син допомагає татові пиляти. • Онук допомагає дідусеві підпирати молоді деревця у саду. Висновок: першокласник може: • допомагати мамі у на кухні; • допомагати прибирати квартиру; • піклуватися про молодших братиків і сестричок; • доглядати за домашніми улюбленцями і квітами; • робити приємні сюрпризи; • створювати гарний настрій у сім’ї. — Розкажіть про свої обов’язки у родині. Про кого ви піклуєтесь? 3. Фізкультхвилинка 4. Гра «Що ти робиш вдома?» Вчитель показує дітям (пантомімою), що він робить якусь хатню роботу (замітає підлогу, миє вікна...) і при цьому запитує: «Що я роблю?» Діти відповідають. Потім вчитель пропонує декільком бажаючим дітям показати, як вони допомагають вдома. Діти по черзі показують, а решта відгадує. Далі вчитель пропонує всім дітям показати, як вони миють посуд, як вони підмітають підлогу, витирають пил, поливають квіти тощо. Якщо діти не зможуть самі придумати завдання для пантоміми, то можна підказати їм можливі варіанти (наприклад: поливати квіти, ВІТЕР Налетів з-за лісу вітер — Він сердитий і рвучкий, Покрутив в садку нам квіти, Розгойдав усі гілки. У вікно, у двері грюкнув, Розстелив по хаті дим, Впав на шлях і мчить на луки, Я — наввипередки з ним. (Помахати руками до себе.) (Кругові рухи кулачками.) (Руки вгору, похитати із сторони в сторону.) (Поплескати в долоні.) (Показати пальчиками.) (Руки долонями вниз.) (Постукати пальчиками по парті.) застеляти ліжко, мити підлогу, прати, складати речі, мити посуд, витирати пил тощо). Вчитель запитує дітей про те, чи вони насправді вдома миють посуд, витирають пил і т. ін.? Чому вони це роблять? (Щоб у кімнаті було чисто, щоб особисті речі мали охайний вигляд, квіти не загинули; щоб допомогти мамі, татові, бабусі, дідусеві, братику, сестричці тощо.) 5. Читання й обговорення вірша І. Січовика «Виховані діти» — Що робили діти? — Які поради давав старший брат своїй сестрі? — Яку пораду дала молодша сестра брату? — Чи добре Гена знав правила поведінки? — Чи виконував він ці правила? — Яких дітей називають добре вихованими? Наведіть приклади. 6. Продовження роботи за підручником (С. 46-47) — У дружній сім’ї завжди дбають про здоров’я. Розгляньте малюнок на с. 46. — Як дбають про здоров’я у цій сім’ї? — З чого видно, що це спортивна сім’я? — Які обличчя у дорослих і дітей? — Для чого увімкнули музику? — Чим корисні заняття спортом? — Для чого потрібний обруч? — Для чого потрібні гантелі і гиря? — Що роблять на кільцях? — Що роблять на шведській стінці? — Як дбають про здоров’я у ваших родинах? — Ваше здоров’я також залежить від здоров’я ваших рідних та родинних звичаїв. Метод «Інтерв’ю» • Чи є в тебе дідусь і бабуся? • Як їх звуть? • Як ти їм допомагаєш? • Розкажи про те, чого навчили тебе дідусь чи бабуся. • Чи є у тебе прабабусі і прадідусі? Що ти про них знаєш? • Як ти про них піклуєшся? — Розгляньте малюнок на с. 47. Це родинне дерево. Як ви вважаєте, чому воно так називається? — Що зображено на його гілочках? Що є коренем? — Вдома разом з батьками намалюйте дерево свого роду. — Чи існують традиції у ваших родинах? Розкажіть, які саме. 9. Підсумок уроку — Що людині дає сім’я ? (Любов, піклування, турботу одне про одного, радість, спокій тощо) — Як ви почуваєтесь у колі своєї сім’ї? — Якими повинні бути стосунки між членами родини? — Яку сім’ю можна назвати дружною? — Про кого особливо турбуються в сім’ї? — Як може піклуватися про здоров’я своєї сім’ї першокласник? — Про кого ви піклуєтесь? — Яку домашню роботу виконують ваші мами? — Яку домашню роботу виконують ваші татусі? — Яку роботу вони виконують разом? — Як тато допомагає мамі, а мама — йому? — А чи є якась домашня робота, яку виконуєте тільки ви? — Чи приємно батькам отримувати вашу допомогу? Завдання: вдома обговорити з батьками, чим діти можуть їм допомогти, яку хатню роботу виконати. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2089 | |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Дикі та свійські тварини |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |