Урок 43 Тема. Розв’язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часуМета: ознайомити учнів із розв’язанням задач складанням виразу, з одиницями вимірювання часу (година, хвилина); розвивати вміння записувати числа у вигляді розрядних доданків. Обладнання: таблиці усних обчислень, схеми задач, модель годинника, малюнки, циферблатів годинників. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Один учень зачитує розв’язання задачі № 329. 2) Другий учень називає цифри, якими позначені прямокутники, трикутники. 2. Усні обчислення 1) Обчислити приклади, які записані на прямокутниках. 2) Цікаві задачі. • На запитання про те, скільки йому років, дідусь відповів: «Мій вік виражається двоцифровим числом, в якого сума цифр дорівнює найменшому двоцифровому числу, а число десятків на 6 більше від одиниць». Скільки років дідусеві? • Галинка має розрізні цифри-картки, серед яких 18 карток із цифрою 5. Їй потрібно скласти всі двоцифрові числа. Чи вистачить їй розрізних цифр 5? II. Робота над новим матеріалом 1. Розв’язання задачі № 332 Діти уважно читають задачу, роздивляються малюнок. Про що можна дізнатися, якщо знаємо, що хлопець упіймав 10 риб, а з 3 зварив вуху? (Скільки повісив сушити вранці.) — Яку дію треба виконати? (Від 10 відняти 3) — Скільки ще риб він повісив сушитися? (8) — Скільки всього буде сушених риб? (7 + 8) Цю задачу можна розв’язати за допомогою виразу. (10 – 3) + 8 2. Розв’язання задачі № 331 Учитель на дошці записує скорочений запис задачі. Було — 90 к. Витратив — 40 к. і 30 к. Залишилось — ? к. — Що треба знати щоб відповісти на головне запитання задачі? (Скільки було і скільки витратив) — Можемо зразу дати відповідь на головне питання задачі? (Ні) — Чому? (Не знаємо, скільки витратив) — Як дізнатися, скільки витратив? (40 + 30) — Можна тепер відповісти на головне запитання задачі? — Як? Після аналізу діти записують задачу самостійно. 3. Перевірка роботи — Як записати розв’язання задачі за допомогою виразу? 90 – (40 + 30) — Як розв’язати задачу іншим способом? 90 – 40 – 30, або 90 – 30 – 40 4. Розв’язання задачі № 338 Діти читають задачу і роздивляються малюнок. Учитель записує на дошці скорочений запис задачі. Було — 12 с. Зварила — 3 с. і 4 с. Залишилося — ? с. Діти розв’язують задачу самостійно за допомогою виразу. 5. Перевірка роботи 6. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Розгадування загадки • Не п’є, не їсть, а ходить і б’є. (Годинник) • Що іде, не рухаючись з місця? (Час) 2. Учитель демонструє годинник і пояснює, що година і хвилина одиниці — це вимірювання часу. В 1 добі — 24 години. В 1 годині — 60 хвилин. 3. Розв’язання задачі № 337 Учитель заповнює таблицю. Час Виготовляв Виготовляє 1 год 2 год 30 д. ?, на 10 д. більше ? — Що сказано про деталі, які став виготовляти верстат-автомат після вдосконалення? — Що це означає? — Яку дію виконаємо спочатку? — Про що дізналися? — Чи можемо тепер дати відповідь на запитання задачі? Чому? Якою дією? 3. Самостійна робота Виконання завдання № 333. Діти роздивляються перший приклад і виконують наступні приклади за зразком. 4. Перевірка роботи 5. Усне обчислення прикладів № 334 6. Самостійне виконання завдання № 335 7. Взаємоперевірка IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 64 № 339, 340. | |
| |
Переглядів: 2305 | |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Тварини |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |