Урок 30 Тема. Георгі Караславов «Горобець-молодець» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого болгарського письменника Георгі Караславова; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння зіставляти народні та літературні казки; виховувати моральні якості, вчити засуджувати зарозумілість і зазнайство. Обладнання: книжка «Лісові казки»; портрет Г. Караславова; малюнки казкового будинку, горобця; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Емоційне налаштування на урок Будемо у світ знань мандрувати, Будемо казку нову вивчати, Перед нами нелегкі задачі, Тож побажаємо всім удачі. II. Актуалізація опорних знань • текст змінений, текст незмінений; • час створення відомий, час створення невідомий; • негативний чи позитивний герой; • добро перемагає зло. — Які ознаки є спільними? З Дидактична гра «Казковий палац» — У королівстві літератури всі казки мешкають в одному великому палаці: на першому поверсі — казки про тварин, на другому — побутові казки, на третьому — чарівні. (На дошці — малюнок триповерхового будинку з написами типів казок.) III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми з вами побуваємо на першому поверсі, де розмістилися казки про тварин. Чарівна скринька пропонує вам чудову зустріч з казкою Георгі Караславова «Горобець-молодець». Ми будемо вчитися виразно читати текст, аналізувати вчинки й характери дійових осіб, висловлювати свою думку про прочитане, вправлятися у вибірковому читанні, читанні за особами. 1 Розповідь учителя про автора та твори Г. Караславова — Найбільшої слави дитячий письменник зажив після виходу «Лісових казок», герої яких дуже схожі на людей. Вони змушують читачів оцінювати й аналізувати себе і свої вчинки. 2 Читання казки вчителем і підготовленими учнями (комбіновано) 3 Інтерактивна форма роботи «Мозковий штурм» — Чим була стурбована Горобчиха Ковтнишмат? — Що розповів Ласун, коли повернувся? — За що всі розхвалювали його? — Що трапилося з Горобцем-молодцем? 4 Словникова робота. Робота в зошиті — Працюємо в парах. Читання слів «луною»: необачний, заголосила, шугнув, з’юрмилися, захурделило, зойкнув, шугає, промерзлі, мигтіли, ско-цюрблений, марнолюбство, гребінь даху. Пояснюємо значення слів. 5 Виразне читання учнями, осмислення й аналіз прочитаного. Робота в зошиті — Де зимували всі горобці? — Що думали про Ласуна горобці, коли чекали на його повернення? — Чому рішення Горобця-молодця сполошило горобину зграю? — Чи можна вважати його рішення геройством? 6 Вибіркове читання — Що розповів Ласун, коли повернувся? — За що всі розхвалювали його? — Яке рішення прийняв Горобець-молодець? — Які риси характеру проявились у ньому при цьому? 7 Читання за особами IV. Фізкультхвилинка V. Узагальнення знань 1 Робота за малюнком — Знайдіть і прочитайте, як описано у творі зображений на малюнку епізод. 2 Творча робота. Робота в зошиті — Чому, на вашу думку, загинув Горобець-молодець? — Чи згодні ви із Цвіриликом-співцем? — Чому він, цей старий горобець, сумно відвів погляд від задубілого на морозі Горобця-молодця? — Яким має бути геройство? — Що таке марнославство? 3 Пофантазуймо! — Уважно вивчіть імена горобців. Чому автор так назвав своїх персонажів? Може, це пов’язано з їхньою вдачею? 4 Виступ «Довідкового бюро» Слухання повідомлень про горобців з рубрики «Цікаво знати». 5 Робота над прислів'ями. Робота в зошиті — Поясніть їх значення. — Яке з прислів’їв вам найбільше сподобалося? Чому? VI. Підсумок уроку — Чи сподобалась вам казка? — Кого ви засуджуєте? — Що б ви порадили Горобцю-молодцю? (Робота в зошиті) | |
| |
Переглядів: 2491 | |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |