💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Георгі Караславов «Горобець-молодець»

Урок 30

Тема. Георгі Караславов «Горобець-молодець»

Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого болгарського письменника Георгі Караславова; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння зіставляти народні та літературні казки; виховувати моральні якості, вчити засуджувати зарозумілість і зазнайство.

Обладнання: книжка «Лісові казки»; портрет Г. Караславова; малюнки казкового будинку, горобця; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

І. Емоційне налаштування на урок

Будемо у світ знань мандрувати,

Будемо казку нову вивчати, Перед нами нелегкі задачі, Тож побажаємо всім удачі.

II. Актуалізація опорних знань

 • текст змінений, текст незмінений;

 • час створення відомий, час створення невідомий;

 • негативний чи позитивний герой;

 • добро перемагає зло.

— Які ознаки є спільними?

 З Дидактична гра «Казковий палац»

— У королівстві літератури всі казки мешкають в одному великому палаці: на першому поверсі — казки про тварин, на другому — побутові казки, на третьому — чарівні. (На дошці — малюнок триповерхового будинку з написами типів казок.)

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми з вами побуваємо на першому поверсі, де розмістилися казки про тварин.

Чарівна скринька пропонує вам чудову зустріч з казкою Георгі Караславова «Горобець-молодець». Ми будемо вчитися виразно читати текст, аналізувати вчинки й характери дійових осіб, висловлювати свою думку про прочитане, вправлятися у вибірковому читанні, читанні за особами.

 1 Розповідь учителя про автора та твори Г. Караславова

— Найбільшої слави дитячий письменник зажив після виходу «Лісових казок», герої яких дуже схожі на людей. Вони змушують читачів оцінювати й аналізувати себе і свої вчинки.

 2 Читання казки вчителем і підготовленими учнями (комбіновано)

 3 Інтерактивна форма роботи «Мозковий штурм»

— Чим була стурбована Горобчиха Ковтнишмат?

— Що розповів Ласун, коли повернувся?

— За що всі розхвалювали його?

— Що трапилося з Горобцем-молодцем?

 4 Словникова робота. Робота в зошиті

— Працюємо в парах.

Читання слів «луною»: необачний, заголосила, шугнув, з’юрмилися, захурделило, зойкнув, шугає, промерзлі, мигтіли, ско-цюрблений, марнолюбство, гребінь даху.

Пояснюємо значення слів.

 5 Виразне читання учнями, осмислення й аналіз прочитаного. Робота в зошиті

— Де зимували всі горобці?

— Що думали про Ласуна горобці, коли чекали на його повернення?

— Чому рішення Горобця-молодця сполошило горобину зграю?

— Чи можна вважати його рішення геройством?

 6 Вибіркове читання

— Що розповів Ласун, коли повернувся?

— За що всі розхвалювали його?

— Яке рішення прийняв Горобець-молодець?

— Які риси характеру проявились у ньому при цьому?

 7 Читання за особами

IV. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення знань

 1 Робота за малюнком

— Знайдіть і прочитайте, як описано у творі зображений на малюнку епізод.

 2 Творча робота. Робота в зошиті

— Чому, на вашу думку, загинув Горобець-молодець?

— Чи згодні ви із Цвіриликом-співцем?

— Чому він, цей старий горобець, сумно відвів погляд від задубілого на морозі Горобця-молодця?

— Яким має бути геройство?

— Що таке марнославство?

 3 Пофантазуймо!

— Уважно вивчіть імена горобців. Чому автор так назвав своїх персонажів? Може, це пов’язано з їхньою вдачею?

 4 Виступ «Довідкового бюро»

Слухання повідомлень про горобців з рубрики «Цікаво знати».

 5 Робота над прислів'ями. Робота в зошиті

— Поясніть їх значення.

— Яке з прислів’їв вам найбільше сподобалося? Чому?

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобалась вам казка?

— Кого ви засуджуєте?

— Що б ви порадили Горобцю-молодцю? (Робота в зошиті)

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2491 | Рейтинг: 5.0/1
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]