УРОК 3 Тема. Здоров’я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щеплення проти нихМета: дати уявлення учням про те, що таке хвороба, які бувають хвороби; пояснити, що таке щеплення і для чого його роблять; вчити запобігати хворобам; формувати навички здорового способу життя; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Обережно — хвороботворні мікроби». ХІД УРОКУ 1. Навчальна мотивація. Робота за малюнком до казки «Лікар Айболить» (Зошит, С. 8 № 1) — Хто із звірів на цьому малюнку виглядає щасливим? Чому? Хто почувається погано? Чому? (Здорові звірі — щасливі, хворі — нещасні.) — Що таке хвороба? — Які ознаки хвороби ви можете назвати? (Підвищена температура тіла, головний біль, біль у горлі, животі, вухах, м’язах тощо, червоні або бліді щоки, відсутність апетиту, загальна слабкість, нежить, кашель, поганий настрій.) Висновок: хвороба викликає різні неприємні відчуття. Необхідно знати, як уберегтися від хвороб. 2. Робота за підручником (С. 10) — Розгляньте малюнки. Хто допомагає хворим дітям? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Мама дає Петрикові лікувальний чай з малиною. • Бабуся дає Марійці ліки. • Лікар слухає хворого Андрійка. • До хворого викликали швидку допомогу. — Які бувають хвороби? (Інфекційні, які спричинюються бактеріями і вірусами, і застудні, які передаються повітряно-крапельним шляхом у транспорті та інших громадських місцях.) 3. Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас, Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись, Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. 4. Проблемна ситуація Учитель. Що ж потрібно робити, щоб бути здоровим і жити у країні Нехворійці? Вправа «Мікрофон» Щоб бути здоровим, треба... (займатися спортом, загартовуватись, дотримуватись режиму дня, дружити, дотримуватися особистої гігієни, гуляти, правильно харчуватися). 5. Робота із загадкою Любить митися і купатися, Але від того тільки худне. (Мило) 6. Робота за підручником (С. 11) — Чи дружите ви з милом? Задля чого? — Що робить Сергійко вранці? Висновок: щоб не хворіти, слід щодня дбати про чистоту тіла. — Що полюбляє Катруся? Скільки разів на день треба харчуватися? Висновок: щоб не хворіти, необхідно вчасно вживати корисну їжу. — Що робить Марійка? Як вона вдягнена? Висновок: щоб не хворіти, потрібно загартовуватися. — Що робить лікар Михайликові у медичному кабінеті? Висновок: щоб не хворіти, слід робити щеплення. Учитель. Щеплення роблять для того, щоб виробити імунітет до певної хвороби. Діти, яким зробили щеплення, або взагалі не хворіють, або ж переносять хворобу значно легше. 7. Робота в зошиті 1) С. 8 № 2 — Про кого так кажуть у народі? • У його вухах кури ночували. (Про людину із брудними вухами.) • Під нігтями хоч капусту сади. (Про людину із брудними нігтями.) 2) С. 9 № 3 — Зараз я вам читатиму речення-правила. Слухайте уважно, позначаючи зеленим квадратиком правила, які ви виконуєте. • Не вживай ліки без призначення лікаря. • Не ухиляйся від щеплень. • Якщо захворів, лікуйся вдома, не заражай інших. • Під час епідемій рідше бувай у громадських місцях. 8. Робота із прислів’ям Глянь на вигляд — і про здоров’я не питай. — Як ви розумієте зміст цього речення? — Які ще прислів’я про здоров’я знаєте? 9. Підсумок уроку — Як почувається хвора людина? — Які ознаки хворої людини? — Хто допомагає хворим дітям? — Які види хвороб вам відомі? — Що саме слід робити, щоб не хворіти? — Яке правило про вживання ліків ви знаєте? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1947 | |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Всього коментарів: 0 | |