💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Здоров’я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щеплення проти них

УРОК 3

 Тема. Здоров’я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щеплення проти них

 Мета: дати уявлення учням про те, що таке хвороба, які бувають хвороби; пояснити, що таке щеплення і для чого його роблять; вчити запобігати хворобам; формувати навички здорового способу життя; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

 На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Обережно — хвороботворні мікроби».

ХІД УРОКУ

 1. Навчальна мотивація. Робота за малюнком до казки

 «Лікар Айболить» (Зошит, С. 8 № 1)

 — Хто із звірів на цьому малюнку виглядає щасливим? Чому? Хто почувається погано? Чому? (Здорові звірі — щасливі, хворі — нещасні.)

 — Що таке хвороба?

 — Які ознаки хвороби ви можете назвати? (Підвищена температура тіла, головний біль, біль у горлі, животі, вухах, м’язах тощо, червоні або бліді щоки, відсутність апетиту, загальна слабкість, нежить, кашель, поганий настрій.)

 Висновок: хвороба викликає різні неприємні відчуття. Необхідно знати, як уберегтися від хвороб.

 2. Робота за підручником (С. 10)

 — Розгляньте малюнки. Хто допомагає хворим дітям? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Мама дає Петрикові лікувальний чай з малиною.

 • Бабуся дає Марійці ліки.

 • Лікар слухає хворого Андрійка.

 • До хворого викликали швидку допомогу.

 — Які бувають хвороби? (Інфекційні, які спричинюються бактеріями і вірусами, і застудні, які передаються повітряно-крапельним шляхом у транспорті та інших громадських місцях.)

 3. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два — присіли, руки вниз,

На сусіда подивись,

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз — присіли, два — піднялись.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

 4. Проблемна ситуація

 Учитель. Що ж потрібно робити, щоб бути здоровим і жити у країні Нехворійці?

 Вправа «Мікрофон»

 Щоб бути здоровим, треба... (займатися спортом, загартовуватись, дотримуватись режиму дня, дружити, дотримуватися особистої гігієни, гуляти, правильно харчуватися).

 5. Робота із загадкою

Любить митися і купатися,

Але від того тільки худне. (Мило)

 6. Робота за підручником (С. 11)

 — Чи дружите ви з милом? Задля чого?

 — Що робить Сергійко вранці?

 Висновок: щоб не хворіти, слід щодня дбати про чистоту тіла.

 — Що полюбляє Катруся? Скільки разів на день треба харчуватися?

 Висновок: щоб не хворіти, необхідно вчасно вживати корисну їжу.

 — Що робить Марійка? Як вона вдягнена?

 Висновок: щоб не хворіти, потрібно загартовуватися.

 — Що робить лікар Михайликові у медичному кабінеті? Висновок: щоб не хворіти, слід робити щеплення.

 Учитель. Щеплення роблять для того, щоб виробити імунітет до певної хвороби. Діти, яким зробили щеплення, або взагалі не хворіють, або ж переносять хворобу значно легше.

 7. Робота в зошиті

 1) С. 8 № 2

 — Про кого так кажуть у народі?

 • У його вухах кури ночували. (Про людину із брудними вухами.)

 • Під нігтями хоч капусту сади. (Про людину із брудними нігтями.)

 2) С. 9 № 3

 — Зараз я вам читатиму речення-правила. Слухайте уважно, позначаючи зеленим квадратиком правила, які ви виконуєте.

 • Не вживай ліки без призначення лікаря.

• Не ухиляйся від щеплень.

• Якщо захворів, лікуйся вдома, не заражай інших.

• Під час епідемій рідше бувай у громадських місцях.

8. Робота із прислів’ям

Глянь на вигляд — і про здоров’я не питай.

— Як ви розумієте зміст цього речення?

— Які ще прислів’я про здоров’я знаєте?

9. Підсумок уроку

— Як почувається хвора людина?

— Які ознаки хворої людини?

— Хто допомагає хворим дітям?

— Які види хвороб вам відомі?

— Що саме слід робити, щоб не хворіти?

— Яке правило про вживання ліків ви знаєте?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1947 | Рейтинг: 0.0/0
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]