УРОК 10 Тема. Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто в морі живе?»Мета: 1. Закріпити знання про живопис і графіку як види мистецтва, їхні виражальні засоби. 2. Удосконалювати вміння працювати з кольором згідно з основами кольорознавства, створювати художній образ графічними матеріалами. 3. Виховувати любов до природи, акуратність, відповідальність. Обладнання: матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей, акварельні фарби, пензлі, чорний фломастер або гелева ручка; альбом із шаблонами (с. 18—20), основа — аркуш синього кольору формату А1; зоровий ряд: фотографії морських мешканців; музичний ряд: М. Римський-Корсаков «Шехерезада». Хід уроку I. Організація класу Учні розподілені по групах (кількість груп визначає вчитель). II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми зануримося в морські глибини, щоб побачити незвичайну казкову красу їх мешканців. У багатьох із вас удома є акваріуми з чудовими яскравими рибками. У наших ріках їх не можна зустріти, це мешканці теплих морів і рік тропічної зони. Саме звідтіля риби вперше потрапили до біологів, які зробили так, щоб вони могли жити в наших акваріумах, хоча деякі з них змінили форму й колір. Давайте допоможемо вченим упіймати нових небачених риб або яких-небудь інших мешканців, щоб надалі вони оселилися в наших акваріумах. III. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми складемо композицію на тему моря. IV. Практична робота Клас поділений на групи-експедиції за принципом занурення в різні води. Можливі такі варіанти: біля берегів Індійського океану, поблизу австралійського континенту, біля ріки у Південній Америці. Щоб одержати дозвіл на занурення в океанські глибини, кожній групі необхідно дати правильну відповідь на запитання стосовно живопису чи графіки. 1. Виконання тренувальних вправ. Завдання 1. Назвіть, до якого виду образотворчого мистецтва належать подані твори. Завдання 2. Розфарбуйте пелюстки, намальовані суцільною лінією, основними кольорами, а пелюстки, намальовані пунктирною лінією,— похідними. Завдання 3. Спробуйте поєднати холодні й теплі кольори, яскраві й бліді, темні та світлі кольори. Усі завдання подані в альбомах із шаблонами. Групі дозволяється «занурення» тільки після того, як вона дасть правильні відповіді. 2. Колективна робота «Хто в морі живе?» Учитель проводить інструктаж щодо виконання елементів. Кожна група виконує такі елементи: каміння, водорості, рибок, восьминогів. Каміння виконується в техніці монотипії: на аркуш білого паперу наноситься не більше трьох кольорів фарби (жовта, коричнева, чорна) і робиться відбиток, з якого вирізаються морські камені й наклеюються на основу синього кольору, що створює ефект дна, гротів. Водорості слід вирізати із зеленого паперу, промалювавши гелевою чорною ручкою прожилки. Силуети риб і восьминога можна взяти з альбому. Восьминіг виконується з кольорового паперу світлого тону. Аркуш треба скласти навпіл і знову розкрити, на одну з половинок нанести окремі плями фарби одного кольору і знову скласти, утвориться відбиток. До лінії згину прикласти шаблон половини восьминога й обвести, потім вирізати й домалювати ручкою присоски на щупальцях, наклеїти очі. Для виготовлення рибок також використовується шаблон. Вони виконуються з кольорового паперу, а прикрасити їх можна за допомогою яскравих смужок або трикутників різних кольорів. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків, демонстрація «вилову» експедицій. Завдання на наступний урок: принести пластилін, стеки, картон розміром 10 × 10 см із попередньо нанесеним шаром пластиліну (3—5 мм) одного кольору. | |
| |
Переглядів: 2027 | |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |