Урок № 9 Тема: Розвиток логічного мислення і математичних здібностей. Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики.Мета уроку:
Обладнання: програма «Лабіринт». Хід уроку І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки. Діти, ми з вами знаходимось у комп’ютерному класі. Давайте пригадаємо правила поведінки у цьому класі. (Діти розповідають правила з техніки безпеки). ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Бесіда Діти, ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі; вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
Спочатку люди рахували за допомогою пальців, пізніше робили зарубки на палиці чи на стовпі, потім з листя агави робили мотузки і рахували на них, зав’язуючи вузлики. Ще пізніше створили пристрій для лічби, який називався абак. Його придумали фінікійці, пізніше він з’явився в Японії та Китаї. У стародавньому Римі абак назвали кальку лі. А ще пізніше у Київський Русі придумали рахівниці. А тепер пригадаємо гру, яку вивчали на минулому уроці.
Діти відповідають на питання:
2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 19 з підручника. Розминка. Космонавти добре рахують. А як же ви рахуєте? Чи ви зумієте виконати завдання з пропущеними числами? Завдання 1. Впиши пропущені числа Завдання 2 Знайти суму чисел, що повторюються і суму чисел, що не повторюються. А потім різницю знайдених сум. Ви добре рахуєте, діти. Молодці! Адже, без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп’ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні, діти, ми ознайомимося з історією створення перших обчислювальних машин. Це і є тема сьогоднішнього уроку «Дещо з історії». (Тема записана на дошці). Завдання: На цьому уроці ви дізнаєтесь про можливості обчислювальних машин, виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп’ютерною програмою. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Слово вчителя. Коли люди навчилися рахувати, вони почали створювати для цього різні пристрої. Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Його звали Блез Паскаль. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив математику. Йому доводилося робити татові розрахунки. Але це було малоцікавим, і хлопчик почав мріяти про машину, яка могла б рахувати. Цей хлопчик здійснив свою мрію – створив першу обчислювальну машину «Паскаліну». Але «Паскаліна» могла тільки додавати числа. У наступні роки були створені обчислювальні машини, які вже могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити. Їх створювали різні вчені. У 19 ст. англійський вчений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка стала прототипом перших електроннообчислювальних машин. 2. Робота з підручником. Про це ви дізнаєтесь, коли прочитаєте підручник на с. 20. Відкрийте підручник на с. 20. 3. Читання ланцюжком. Питання:
4. Фізкультхвилинка. Діти, станьте біля парт, будемо відпочивати. Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. В лісі грались, веселились, Працювати вже втомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім’ялись – Й до роботи знову взялись. ІV. Робота за комп’ютером. 1. Бесіда. А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером.
Сідайте тихенько за свій комп’ютер. Сьогодні ми познайомимо сь з новою програмою «Лабіринт». Кожному кроку по лабіринту відповідає літера. Для того, щоб зробити крок у потрібному напрямку, потрібно знайти на екрані кнопку з відповідною літерою і натиснути на неї за допомогою миші. Коли все зробите правильно, то отримаєте слово, зашифроване в лабіринті. 2. Практична робота учнів. Вчитель допомагає учням працювати за комп’ютером. 3. Релаксація. Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
А зараз тихенько сядьте за свої парти. V. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. Урок наближається до кінця; перевіримо, як засвоїли тему уроку.
VІ. Домашнє завдання. Виконати 2 завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 21 у підручнику. Перше завдання легше (скласти слово з маленьких камінчиків). Друге завдання – складніше (яке висловлювання Мальвіни є правильним, а яке – помилковим)? Вибирайте завдання за власним бажанням. | |
| |
Переглядів: 2245 | |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Всього коментарів: 0 | |