Істинні та хибні висловлення

Урок № 9

Тема: Розвиток логічного мислення і математичних здібностей. Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики.

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з різними обчислювальними пристроями;
  • сформувати уміння й навички отримувати слова, зашифровані в лабіринті;
  • розвивати пам’ять, пізнавальні інтереси, логічне мислення;
  • виховувати зацікавленість до історії світу.

Обладнання: програма «Лабіринт».

Хід уроку

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, ми з вами знаходимось у комп’ютерному класі. Давайте пригадаємо правила поведінки у цьому класі. (Діти розповідають правила з техніки безпеки).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Бесіда

Діти, ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі; вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.

  • А яку тему вивчали на минулому уроці?
  • Як раніше рахували люди?

Спочатку люди рахували за допомогою пальців, пізніше робили зарубки на палиці чи на стовпі, потім з листя агави робили мотузки і рахували на них, зав’язуючи вузлики.

Ще пізніше створили пристрій для лічби, який називався абак. Його придумали фінікійці, пізніше він з’явився в Японії та Китаї. У стародавньому Римі абак назвали кальку лі. А ще пізніше у Київський Русі придумали рахівниці.

А тепер пригадаємо гру, яку вивчали на минулому уроці.

  • Як називається ця гра? (Посадка ракети на Землю).

Діти відповідають на питання:

  • Як керувати космічними кораблями?
  • Як посадити ракету на Землю?

 

2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 19 з підручника.

Розминка.

Космонавти добре рахують. А як же ви рахуєте?

Чи ви зумієте виконати завдання з пропущеними числами?

Завдання 1.

Впиши пропущені числа

Завдання 2

Знайти суму чисел, що повторюються і суму чисел, що не повторюються. А потім різницю знайдених сум.

Ви добре рахуєте, діти. Молодці!

Адже, без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп’ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію.

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні, діти, ми ознайомимося з історією створення перших обчислювальних машин. Це і є тема сьогоднішнього уроку «Дещо з історії». (Тема записана на дошці).

Завдання:

На цьому уроці ви дізнаєтесь про можливості обчислювальних машин, виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп’ютерною програмою.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

Коли люди навчилися рахувати, вони почали створювати для цього різні пристрої. Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Його звали Блез Паскаль. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив математику. Йому доводилося робити татові розрахунки. Але це було малоцікавим, і хлопчик почав мріяти про машину, яка могла б рахувати. Цей хлопчик здійснив свою мрію – створив першу обчислювальну машину «Паскаліну». Але «Паскаліна» могла тільки додавати числа. У наступні роки були створені обчислювальні машини, які вже могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити. Їх створювали різні вчені. У 19 ст. англійський вчений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка стала прототипом перших електроннообчислювальних машин.

2. Робота з підручником.

Про це ви дізнаєтесь, коли прочитаєте підручник на с. 20. Відкрийте підручник на с. 20.

3. Читання ланцюжком.

Питання:

  • Хто створив першу обчислювальну машину?
  • Які можливості вона мала?

4.  Фізкультхвилинка.

Діти, станьте біля парт, будемо відпочивати.

Сірі зайчики маленькі,

Вушка є у них довгенькі.

В лісі грались, веселились,

Працювати вже втомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім’ялись –

Й до роботи знову взялись.

ІV. Робота за комп’ютером.

1. Бесіда.

А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером.

  • Пригадайте на який відстані від екрану монітора треба сидіти? (Не менше 50 см).

Сідайте тихенько за свій комп’ютер. Сьогодні ми познайомимо сь з новою програмою «Лабіринт». Кожному кроку по лабіринту відповідає літера. Для того, щоб зробити крок у потрібному напрямку, потрібно знайти на екрані кнопку з відповідною літерою і натиснути на неї за допомогою миші. Коли все зробите правильно, то отримаєте слово, зашифроване в лабіринті.

2.  Практична робота учнів.

Вчитель допомагає учням працювати за комп’ютером.

3. Релаксація.

Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази.
  2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.
  3. Уявить перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.

А зараз тихенько сядьте за свої парти.

V. Закріплення знань учнів.

Підсумок уроку.

Урок наближається до кінця; перевіримо, як засвоїли тему уроку.

  • Хто створив першу обчислювальну машину?
  • Які були її можливості?

VІ. Домашнє завдання.

Виконати 2 завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 21 у підручнику.

Перше завдання легше (скласти слово з маленьких камінчиків).

Друге завдання – складніше (яке висловлювання Мальвіни є правильним, а яке – помилковим)?

Вибирайте завдання за власним бажанням.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 2206 | Рейтинг: 0.0/0
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Знайомтесь — клавіатура
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]