УРОК 34 Тема. Фантастичні образиМета: 1. Дати загальне уявлення про фантастичні образи в літературі й образотворчому мистецтві, розкрити їхній взаємозв’язок. 2. Розвивати образне мислення, фантазію, використовувати різні виражальні засоби для створення певного образу, удосконалювати навички роботи з кольором і роботу з графічними матеріалами. 3. Виховувати інтерес до творчості, активізувати творчу ініціативу. Обладнання: матеріали: аркуш білого паперу, акварельні фарби, чорний фломастер, альбом із шаблонами (с. 63); зоровий ряд: ілюстрації фантастичних літературних творів (Сніжна королева, Баба Яга, Кощій Безсмертний, Буратіно, Змій Горинич та ін.). Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Чи є у вас улюблені казки? — Чи завжди в казках добро перемагає зло? — Назвіть відомих вам казкових персонажів, які уособлюють добро та зло. III. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми побудемо художниками-фантастами. IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Фантастичний образ — це образ, вигаданий людиною, який не існує в реальному світі. Людей, які їх придумують, називають фантастами, а самі образи можуть народжуватися в літературі, образотворчому мистецтві, кіно. У художньому творі автор описує їх словами, в образотворчому мистецтві — за допомогою зорових образів. Таке злиття роботи письменника й художника знаходить своє повне відображення в ілюстраціях дитячих книг. — Давайте проаналізуємо подані фантастичні образи: Сніжну королеву, Буратіно, Бабу Ягу, Кощія Безсмертного, Змія Горинича — й визначимо характерні риси, які дозволяють нам вважати їх фантастичними. (Сніжна королева — з льоду, Буратіно — дерев’яний, Баба Яга — літає на мітлі, Кощій Безсмертний — лише скелет, Змій Горинич — із трьома головами.) — А тепер давайте подумаємо, прототипом яких образів стала людина, а яких — тварина? — Творчі люди можуть убачати фантастичні образи в чому завгодно: образи народжуються з лінії, плями, грудки глини, паперу... Сьогодні на уроці, створюючи свої фантастичні образи, ми переконаємося, що світ людських фантазій безмежний. V. Практична робота Створення фантастичного образу. За допомогою колірних плям із графічним пропрацюванням деталей чорним фломастером створимо фантастичні образи: місцем проживання для одних є глибоке підземелля, а для інших — небо. 1) У створенні незвичайної форми образів нам допоможе техніка роботи акварельними фарбами по-вогкому. Дуже важливо передати кольором легкість, стан невагомості істот, які живуть у небі. Для цього досить згадати закони кольорознавства, з якими ми ознайомилися на попередніх уроках, і використати фарби світлих кольорів: жовту, блакитну, рожеву, жовтогарячу. Для підземних жителів краще брати темні кольори: синій, фіолетовий, темно-зелений, темно-червоний. Для колірних плям виключте чорний колір, оскільки деталі ви домальовуватимете чорним фломастером. 2) Виберіть два—три кольори потрібної гами, змочіть водою невелику частину аркуша там, де передбачається розмістити фантастичний образ, і, не чекаючи, поки висохне, покладіть кілька колірних плям поруч. Вологий папір допоможе утворити плавні переходи одного кольору в інший. 3) Подумайте, якими деталями можна доповнити, і, коли папір висохне, домалюйте деталі фломастером. 4) Для повноти картини додайте хмари або каміння. 5) Дайте ім’я своєму образу. VI. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт. Можливий варіант поєднання в загальне панно окремих образів за принципом місця проживання фантастичних істот. | |
| |
Переглядів: 4146 | |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Всього коментарів: 0 | |