💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою. Розв'язування і порівняння простих задач

УРОК 101

Тема: Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою. Розв'язування і порівняння простих задач

Мета: закріпити вміння учнів додавати й віднімати числа з переходом через десяток; ознайомити з виразами зі змінною; формувати вміння розв'язувати і порівнювати прості задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Замовк дзвінок,

 Починається УРОК.

II. Повторення вивченого матеріалу

— А зараз відгадайте загадку.

 • Вдень вона лягає спати,

 Бо всю ніч їй знов літати,

 Ловить мишок, гризунів,

 З нею їм вже не до снів! (Сова)

— Подивіться, хто до нас завітав на УРОК? (Мудра тітонька Сова)

— Вона принесла вам цікаві завдання.

1 Магічний квадрат

+ 4 3

5 7

9

8

2 Гра «Математична естафета»

+ 3+ 4+ 8

©^о^о^о^о^о

+ 2 + 6+ 3

+ 5 + 3+ 4

+ 5+ 3 + 4

©^о^о^о^о^о

3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням

 — Знайдіть і запишіть зайвий ряд.

2 5 811 14

4 7 10 13 16

3 4 567

5 8 11 14 17

— Яке число додається до попереднього числа кожного ряду?

 4 Математичний диктант

 • До суми чисел 8 і 2 додати 3.

 • Число 9 збільшити на 4.

 • Число 11 зменшити на 3.

III. повідомлення теми і мети уроку

— Наша хороша подруга і помічниця у математичних справах Мудра Сова запрошує розглянути вирази зі змінною, розв’язати приклади на додавання і віднімання числа з переходом через десяток, прості задачі.

● Фізкультхвилинка

 Хмарка сонечко закрила,

 Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

Пострибаємо, як зайчата,

Політаємо, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово,

А тепер до праці знову.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Пояснення вчителя

— Прочитайте приклади.

7 + 1 7+ 2 7 + 3 7+ 4

— Що ви помітили? Який доданок постійний? (Перший, не змінюється) Який доданок змінюється? (Другий) Позначимо той доданок, що змінюється, буквою а, щоб не записувати різні значення другого доданку.

Тоді суму можна записати так: 7 + а. Читають цей запис так: сума чисел 7 і а, або 7 плюс а. Якщо замість букви підставлятимемо вказані числа, то для кожного значення а можна знайти суму.

Наприклад, якщо а = 1, то 7 + 1 = 8; якщо а = 2, то 7 + 2 = 9.

 2 Первинне закріплення

— Знайдіть різницю а - 5, якщо а = 14.

— Буквою можна позначати не лише другий або перший доданок, але і від’ємник або зменшуване.

 3 Самостійна робота

— Знайдіть суму 5 + а, якщо а = 2; 3; 4.

V. розвиток математичних знань

 1 Підготовка учнів до ознайомлення зі складеною задачею

У Сергійка було 8 зошитів у клітинку, а у косу — на 3 зошити менше.

1) Скільки зошитів у косу було у Сергійка?

2) Скільки всього зошитів було у Сергійка?

— Прочитайте задачу і її перше питання. Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому? Що потрібно знати, щоб дізнатися, скільки всього зошитів було в Сергійка? Чи відомо це?

— Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на питання задачі?

 — Прочитайте розв’язання задачі.

 — Ці дві задачі можна замінити однією.

У клітинку — 8 з. — У косу —?, на 3 <

2 Розв'язування і порівняння задач

 • В однієї білки 12 горіхів, а у другої — на 3 менше. Скільки горіхів у другої білки?

• У білки було 12 горіхів, після того, як до неї завітала сойка, горіхів стало на 3 менше. Скільки горіхів залишилось у білки?

— А ось вам, діти, завдання від Мудрої Сови на увагу, кмітливість і логічне мислення.

 • У сім’ї 7 дочок. Кожна з дочок має одного брата. Скільки у цій сім’ї хлопчиків? (1 хлопчик)

 • Мишко намалював 4 картинки, а Сашко — стільки ж, півстільки і ще 1. Скільки картинок намалював Сашко? (7 картинок)

 • Катруся й Оленка зібрали по одній склянці ягід. Катруся пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Олена у великий кошик. Де ягід більше у великому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну.)

 5 Розв'язування логічних задач

 • Драбина має 13 щаблів. На який щабель слід стати, щоб стояти посередині драбини? (7)

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Завдання на кмітливість

• Скільки важить кавун?

10 кг

 Розв’язання: 10 - (1 + 3) = 6 (кг).

 Відповідь: 6 кг.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Наш УРОК добіг кінця. Він вам сподобався?

 — Що вам особливо сподобалося в уроці?

 — Що залишилося незрозумілим?

 — Які вміння допомогли вам виконувати завдання?

 — Оцініть свою роботу сигнальною карткою.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1588 | Рейтинг: 0.0/0
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]