УРОК 101 Тема: Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою. Розв'язування і порівняння простих задачМета: закріпити вміння учнів додавати й віднімати числа з переходом через десяток; ознайомити з виразами зі змінною; формувати вміння розв'язувати і порівнювати прості задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Замовк дзвінок, Починається УРОК. II. Повторення вивченого матеріалу — А зараз відгадайте загадку. • Вдень вона лягає спати, Бо всю ніч їй знов літати, Ловить мишок, гризунів, З нею їм вже не до снів! (Сова) — Подивіться, хто до нас завітав на УРОК? (Мудра тітонька Сова) — Вона принесла вам цікаві завдання. 1 Магічний квадрат + 4 3 5 7 9 8 2 Гра «Математична естафета» + 3+ 4+ 8 ©^о^о^о^о^о + 2 + 6+ 3 + 5 + 3+ 4 + 5+ 3 + 4 ©^о^о^о^о^о 3 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Знайдіть і запишіть зайвий ряд. 2 5 811 14 4 7 10 13 16 3 4 567 5 8 11 14 17 — Яке число додається до попереднього числа кожного ряду? 4 Математичний диктант • До суми чисел 8 і 2 додати 3. • Число 9 збільшити на 4. • Число 11 зменшити на 3. III. повідомлення теми і мети уроку — Наша хороша подруга і помічниця у математичних справах Мудра Сова запрошує розглянути вирази зі змінною, розв’язати приклади на додавання і віднімання числа з переходом через десяток, прості задачі. ● Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаємо, У травичці позбираємо. Пострибаємо, як зайчата, Політаємо, як пташата. Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово, А тепер до праці знову. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Прочитайте приклади. 7 + 1 7+ 2 7 + 3 7+ 4 — Що ви помітили? Який доданок постійний? (Перший, не змінюється) Який доданок змінюється? (Другий) Позначимо той доданок, що змінюється, буквою а, щоб не записувати різні значення другого доданку. Тоді суму можна записати так: 7 + а. Читають цей запис так: сума чисел 7 і а, або 7 плюс а. Якщо замість букви підставлятимемо вказані числа, то для кожного значення а можна знайти суму. Наприклад, якщо а = 1, то 7 + 1 = 8; якщо а = 2, то 7 + 2 = 9. 2 Первинне закріплення — Знайдіть різницю а - 5, якщо а = 14. — Буквою можна позначати не лише другий або перший доданок, але і від’ємник або зменшуване. 3 Самостійна робота — Знайдіть суму 5 + а, якщо а = 2; 3; 4. V. розвиток математичних знань 1 Підготовка учнів до ознайомлення зі складеною задачею У Сергійка було 8 зошитів у клітинку, а у косу — на 3 зошити менше. 1) Скільки зошитів у косу було у Сергійка? 2) Скільки всього зошитів було у Сергійка? — Прочитайте задачу і її перше питання. Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому? Що потрібно знати, щоб дізнатися, скільки всього зошитів було в Сергійка? Чи відомо це? — Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на питання задачі? — Прочитайте розв’язання задачі. — Ці дві задачі можна замінити однією. У клітинку — 8 з. — У косу —?, на 3 < 2 Розв'язування і порівняння задач • В однієї білки 12 горіхів, а у другої — на 3 менше. Скільки горіхів у другої білки? • У білки було 12 горіхів, після того, як до неї завітала сойка, горіхів стало на 3 менше. Скільки горіхів залишилось у білки? — А ось вам, діти, завдання від Мудрої Сови на увагу, кмітливість і логічне мислення. • У сім’ї 7 дочок. Кожна з дочок має одного брата. Скільки у цій сім’ї хлопчиків? (1 хлопчик) • Мишко намалював 4 картинки, а Сашко — стільки ж, півстільки і ще 1. Скільки картинок намалював Сашко? (7 картинок) • Катруся й Оленка зібрали по одній склянці ягід. Катруся пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Олена у великий кошик. Де ягід більше у великому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну.) 5 Розв'язування логічних задач • Драбина має 13 щаблів. На який щабель слід стати, щоб стояти посередині драбини? (7) 3 Офтальмологічна пауза 4 Завдання на кмітливість • Скільки важить кавун? 10 кг Розв’язання: 10 - (1 + 3) = 6 (кг). Відповідь: 6 кг. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Наш УРОК добіг кінця. Він вам сподобався? — Що вам особливо сподобалося в уроці? — Що залишилося незрозумілим? — Які вміння допомогли вам виконувати завдання? — Оцініть свою роботу сигнальною карткою. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1588 | |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |