УРОК 70 Хочеш бути щасливим, не будь лінивим. Тема. А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист». Підсумок за темоюМета: розширити знання школярів про значення праці в житті; учити визначати дійових осіб твору, виділяти основну думку, висловлювати своє ставлення до прочитаного: узагальнити знання з теми; розвивати навички швидкого свідомого читання; виховувати любов до праці. Обладнання: таблиця складів М. Зайцева (додаток 2). Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Гра «Спіймай на гачок». У ч и т е л ь . Яке слово відрізняється від інших одним звуком? Спіймайте його на «гачок» (плесніть у долоні). Мак — мак — мак — рак — мак — мак. Галка — галка — галка — гілка — галка. Пити — пити — бити — пити — мити. 2) «Розчитування». За таблицею складів М. Зайцева читати колонки складів із голосними (а, у, я, ю). II. Мотивація навчальної діяльності Завдання учням. 1 бу 2 вим 3 ДЬ 4 ли 5 ЛІ 6 не 7 ни 8 ти 9 хо 10 чеш 11 щас Скласти прислів'я, читаючи склади у вказаному порядку: 9, 10, 1, 8, 11, 4, 2, 6, 1 3, 5, 7, 2 (Хочеш бути щасливим, не будь лінивим). У ч и т е л ь . Як ви розумієте це прислів'я? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання А. Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». 1) Словникова робота. Діти читають слова окремо з кожної колонки, а тоді поєднують слово з відповідним поясненням у правій колонці. загадала недбало загайна маленькі абияк дала завдання, попросила манюні копітка 2) Самостійне читання оповідання учнями. — Що вам сподобалось в оповідання? — Яке ваше ставлення до Дениска? — Чому? 3) Вибіркове читання. — Прочитайте, чи старанно виконав Денис доручення бабусі? — Знайдіть рядки і прочитайте, як оцінили вчинок хлопчика його рідні? — Що цікавого ви помітили у їхніх словах? — Доведіть словами тексту, чи зрозумів Дениско свою провину. 4) Визначення головної думки. — Що висміяв автор в оповіданні? — Чи хочете ви бути схожими на Дениска? Чому? 2. Вправи з читання. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Гра «Кидок-зупинка»: читання І абзацу тричі по 30с. 2) Гра «Хто що говорив?» Учитель називає слова автора, а діти відшукують у тексті слова героя, читають так, як вказано у творі: «...Як підскочить...»; «...підтакнув тато...»; «...з докором сказала...»; «...не втримавшись, докинув своє слово...»; «...посміхнулася мама...»; «...винувато закліпав очима...». 3. Робота в зошитах (с. 48, 49, завдання 1,2,4). 4. Робота з текстом. Опрацювання оповідання М. Коцюбинського «Артист». 1) Читання казки комбінованим способом. а) Читання казки учителем (до слів «За столом хлопчик сидить мовчки»). Бесіда. — Хто головна дійова особа твору? — Як його називали? — А чому Максимка так називали? — Чи виконав він прохання бабусі? — Як би ви закінчили речення: «Максим не виконував прохання бабусі, бо...» : а) був хворим; б) був артистом; в) був лінивим; г) бабуся давала йому дуже важку роботу. б) Напівголосне дочитування оповідання учнями. 2) Словникова робота. 3) Читання «ланцюжком» уголос. Аналіз змісту твору. — Що означає вираз «натішитись славою»? — Прочитайте, з яким проханням зверталися до Максимка? — Яке прохання виконав хлопець із задоволенням? — Що ніяк не міг зрозуміти хлопчик? — Що б ви йому порадили? 4) Гра «Розвідники». У ч и т е л ь . Одним поглядом знайдіть на сторінці і полічіть усі знаки оклику (12). Скільки разів ужито слово Максимкої (5) 5) Складання плану оповідання. IV. Підбиття підсумків із теми Підсумок за темою «Оповідання». 1. Бесіда. — Яку назву має розділ? — Що таке оповідання? 2. Завдання учням з елементами бесіди. — Прочитайте «ланцюжки» слів і скажіть, героям яких оповідань вони належать. а) учитель, директор, клас, дівчинка («Горбатенька дівчинка») б) бабуся, дівчинка, чорнявий і руденький хлопчики, дідусь. («Руденький»). в) дівчинка, мама, два хлопчики («На вулиці») г) хлопчик, тітонька, бабуся, дівчинка («Сідайте, будь ласка») д) хлопчик, бабуся, мама, татко, дідусь («Хочеш бути щасливим, не будь лінивим») — Пояснить прислів'я і повчальні вирази. У яких творах вони траплялись? 1. Поганим бути легко, а хорошим ... (важко) («Руденький»). 2. Ліниві охайними ... (не бувають) («На вулиці»). 3. Лінивий сидячи спить, а лежачи ... (робить) («Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»). — Назвіть авторів цих оповідань. — Які твори цього автора ми читали раніше? — Про що вони розповідають? — Які оповідання В. Сухомлинського ми прочитали? — Що об'єднує ці його твори? — Яке оповідання вас змусило хвилюватись? — Яке розсмішило? — Вчинки якого героя вас розсердили? Чому? — На кого з героїв вам би хотілось бути схожими? — Кому з героїв вам би хотілось щось порадити? | |
| |
Переглядів: 4313 | |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Всього коментарів: 0 | |