Урок 4 Тема. Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із вікнаМета. Вчити складати речення, які пов'язані між собою за змістом; розвивати спостережливість, уміння описувати побачений предмет або явище природи; виховувати любов до природи Матеріали і обладнання. Зошит з розвитку мовлення Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Визначення теми і завдань уроку. 1. Бесіда. - Подивіться у вікно. Розкажіть, що ви бачите, які ці предмети, які почуття вони викликають. (Учні розповідають). Вчитель узагальнює відповіді учнів: вони побачили багато різних предметів, звернули увагу і на дерева, і на небо, і на дорогу. Але іноді можна розказати про те, чого не бачиш. - От послухайте розмову мами і дитини, які дивляться у вікно, з вірша Лесі Українки «Мамо, іде вже зима» (уривок). Мамо, іде вже зима, Снігом травицю вкриває, В гаю пташок вже нема... Мамо, чи кожна пташина В вирій на зиму літає?» - В неньки спитала дитина. Ні, не кожна, - одказує мати, - Чому ж вона не втіка? Не боїться морозу вона, - Що дитина говорить про прихід зими? - На кого звернула увагу дитини мама? - Як дитина може допомогти цій пташці взимку? Гості зими Сиджу я біля підвіконня, Червоні яблука знялися Коли дивлюся - у садку І - полетіли! Ну й дива! На груші - яблука червоні Взяв олівець я із пенала Аж на самісінькім вершку. І записав в календарі: Та ось підкрався кіт-гульвіса, «Сьогодні вперше прилетіли На грушу плигнув, як сова, - До нас у гості снігурі». (А. Качан) - Що було видно хлопчику у вікно? - Що він помітив на вершку груші? - Хто це був? - Чому кота названо кіт-гульвіса? - Чи зміг кіт спіймати снігурів? - Чи можна сказати, що хлопчик був спостережливим? III. Вчитель повідомляє завдання уроку. - Ми сьогодні будемо вчитися передавати, описувати побачене за вікном. Придумайте тему нашого уроку відповідно до завдання, мети. Учні називають свої варіанти, вчитель відкриває тему уроку. IV. Основна частина уроку. 1. Робота в зошиті. Складання і записування деформованих речень. Завдання 1. Розгляньте малюнок у зошиті. - Що зображено за вікном на малюнку? - З чим можна порівняти ластівок? - Чому так багато ластівок, як ви гадаєте? Завдання 2. Складіть з поданих слів речення до малюнка. Запишіть. Скільки ластівок сидить восени вздовж дороги на телеграфних дротах! Посідають щільно-щільно одна до одної, ніби чорні намистиночки, нанизані на разочок. Це вони у дальню путь зібралися. - Прочитайте записані речення. - З чим порівнюються ластівки? - Прочитайте окличне речення. Який розділовий знак ставиться в кінці окличного речення? - Які ще розділові знаки ставляться в кінці речень? Завдання 3. Придумайте назву до малюнка. Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці. (Встати). Ми в стрункі стаєм рядки, Випрямляєм гілочки. (Руки перед собою). Ледь зіп'явшись з корінців, Дістаємо промінці. (Руки вгору). Ми стискаєм їх вогонь В зелені своїх долонь. (Стискання кулаків). Хилять свіжі вітерці Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба). Ще й верхівки кожен ряд Нахили вперед - назад. (Вправи для шиї). 2. Уточнення завдань уроку. - Сформулюйте ще раз завдання нашого уроку. (Сьогодні ми будемо розповідати про те, що бачимо за вікном). 3. Самостійна робота учнів. Завдання 4. Подивіться у вікно. Складіть і запишіть три речення про побачене. Ви повинні вибрати один з предметів, які ви бачите за вікном, і скласти про нього три речення, пов'язані між собою за змістом. Речення можуть бути розповідними, питальними, спонукальними. Постарайтеся використати порівняння. (Вчитель може підібрати вірші, загадки про дерева, які видно з вікна класу, звернути увагу на дорогу, що біжить до горизонту, зів'ялу квітку на клумбі, малопомітні для дітей речі і відповідно підготувати бесіду та додатковий матеріал для учнів, що потребують допомоги). 4. Перевірка написаного. Двоє-троє учнів читають свої речення, інші аналізують, що їм сподобалось, чи використали однокласники порівняння, що треба змінити чи вдосконалити. Вчитель пропонує прочитати свої речення учням, які склали питальні (окличні) речення. V. Підсумок уроку. - Чи сподобалась вам сьогодні робота на уроці? - Чого ви навчилися на уроці? - Про що б хотіли ще розповісти? - Погляньте ще раз у вікно і складіть окличні речення (питальні). - Чиє речення вам сподобалося найбільше? VI. Домашнє завдання. - Запишіть на аркуші речення, яке вам найбільше сподобалося. Вдома складіть ще два-три речення, пов'язані за змістом із записаним. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2306 | |
Київ — столиця України |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Всього коментарів: 0 | |