Урок 22 Тема. Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок Мета: поглибити знання учнів про сюжетну аплікацію; навчити створювати композиції на теми українських народних казок; розвивати творчість, художню уяву, просторове мислення; виховувати любов до усної народної творчості, а саме до казок, естетичний смак, уважність. Обладнання: демонстраційний матеріал, зразки сюжетних аплікації на різну тематику; українські народні казки (книги); для індивідуального користування — роздатковий матеріал; кольоровий папір, ножиці, клей, альбомний аркуш паперу; посібник І. М. Веремійчик «Трудове навчання» Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань — Які види аплікацій ви вже знаєте? — Що зображують на предметній аплікації? — Що зображують на декоративній аплікації? ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні навчимося виконувати сюжетну аплікацію з кольорового паперу. Виготовимо ілюстрації до українських народних казок. А до яких саме, ви зараз дізнаєтеся. ІV. Творчі завдання По садочку бігла мишка І несла в торбинці книжку. Об пеньок перечепилась, — І торбинка загубилась. Ту торбинку я знайшла Вам, діти, принесла. А у книжці є казки, Ті, що люблять малюки. А тепер відгадайте назви казок, уривки з яких я вам прочитаю. • В той час з кишені під пеньок Упала рукавичка. По лісу в пошуках житла Мишка пробігла, Натрапила на рукавичку, Як вкопана стала. («Рукавичка») • Герой казки, який втік від діда та баби. (Колобок) • Пішли вони на город: гуп-гуп! Узяв дід ріпку за чуб! Баба — діда за плече. Тягнуть, аж піт тече! («Ріпка») • З того часу й не знається лисичка з журавлем. («Лисичка та журавель») — Працювати будемо у групах. Учитель повторює правила роботи у групах. Завдання 1 Які тварини зустрічаються у казці? (Відповідає один учень із кожної групи.) Завдання 2. Цікаві завдання «Знайдіть пару» (казка «Рукавичка»). Знайдіть пару для кожної рукавички, з’єднайте стрілочкою. (Рис. 32) «Лабіринт» (казка «Ріпка») Допоможіть миші добігти до сиру. (Рис. 33) «Лабіринт» (казка «Колобок») Допоможіть зайчикові добігти додому. (Рис. 34) Знайдіть та розфарбуйте птахів (казка «Лисичка та Журавель»). (Рис. 35) Завдання 3. Розв’яжіть вузлики та прочитайте назви українських казок. а) 7 2 1 4 8 5 6 3 9 10 Ь А П К О Ц Н И Й («Пан Коцький») б) 5 1 9 2 4 6 7 11 8 10 3 Ц Л И Я І К Г Е С («Лисиця і глек») в) 3 8 7 11 1 6 4 5 2 9 10 Р А К О Ч У Я Б г) 2 4 11 3 1 5 12 7 6 13 8 10 9 В С А І И Т К Е Л («Івасик-Телесик») Рис. 32 Рис. 33 Рис. 34 Рис. 35 — Молодці, діти! Ви гарно виконали всі завдання. А тепер ми почнемо роботу над аплікацією. Учитель показує зразки сюжетної аплікації. Учні розповідають уривки з казок. — Аплікації, на яких зображені якісь події, уривки з казок, називаються сюжетними. Сьогодні працюєте у групах. Ви виконуватимете аплікацію із кольорового паперу до кожної казки: «Ріпка», «Рукавичка», «Лисиця та Журавель», «Колобок». V. Інструктаж — Сюжетна аплікація, як і будь-яка картина, повинна бути плановою, а саме мати задній, середній, близький плани. Спочатку готують фон: блакитний — небо, зелений — трава. Потім вирізують деталі і розміщують на фоні та наклеюють. Сюжетні аплікації до казок виконуються у такій послідовності. 1. Складіть ескіз аплікації. 2. Підготуйте основу аплікації та наклейте на неї основу. 3. Доберіть папір необхідних кольорів. 4. Розмітьте і виріжте деталі. 5. Розмістіть деталі на основі, позначте олівцем. 6. Наклейте деталі на основу. (Учні повторюють правила роботи з ножицями та клеєм.) VI. Практична робота Учні виконують практичну роботу, користуючись планом. Учитель стежить за підготовкою основи, допомагає у підборі кольорів. Учні виготовляють аплікацію. Учитель звертає увагу учнів на те, що деталі предметів можна зробити з геометричних фігур. Інші деталі можна розмічати від руки, дотримуючись співвідношення. Вчитель пропонує виготовити одного з персонажів казки. Кожна група обирає на свій розсуд одного із персонажів. Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п’ять! Вийшли звірі погулять! Лапи вгору піднімають, Ними добре всі махають. Головою покрутили, Ніжками потупотіли, Навкруг себе обернулись, Униз та вгору озирнулись. А тепер всі тихо сіли, Працювати захотіли. Учні продовжують виконувати практичну роботу. Вчитель допомагає вирізати та розмістити казкових персонажів на аплікації. VII. Підсумок уроку Кожна група розповідає про роботу. Вчитель улаштовує виставку робіт учнів. Проводиться аналіз виконаної роботи. Вчитель оцінює роботи. — Чи сподобалася вам робота? VІIІ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести цупкий кольоровий папір, ножиці, клей, олівець. | |
| |
Переглядів: 8955 | |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Чим ми чуємо |
Всього коментарів: 0 | |