Урок 43 (читання) Тема: Звук [і]. Позначення його буквами І, іМета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [і], позначення його буквою /; пояснити дітям, що буква і позначає м'якість попередніх приголосних звуків; розвивати навички читання складів та слів з буквою /; збагачувати активний словник учнів; удосконалювати навички робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати інтерес до навчання, старанність, бажання активно працювати. Обладнання: каса букв, картки з рукописними та друкованими літерами; картки з друкованими великою та малою буквами; предметні малюнки; чистомовки; сніжинки зі складами, малюнки із зображенням Незнайка та Снігової королеви. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Уже дзвінок сигнал нам дав, І на урок він нас покликав. А отже, часу не втрачаймо, Роботу швидше починаймо. II. Актуалізація опорних знань учнів - Перед тим, як почати працювати, давайте пригадаємо правила сидіння за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на під- лозі повного ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити тропіки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.) Гра "Букви розсипалися" - Діти, Незнайко розсипав букви. Давайте допоможемо йому скласти з цих букв слова. - Розкажіть, як треба берегти зуби. III. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою буквою - і. Але ось біда, Снігова королева забрала до себе цю букву. Щоб її повернути, ми маємо виконати завдання, які приготувала Снігова королева. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення зі звуком - Розгляньте малюнки на дошці. Назвіть, що на них зображено. Який спільний звук є у назвах цих предметів? (Звук [і]) - Коли вимовляємо звук [і], губи розкриті у посмішці, кінчик язика впирається у нижні зуби, повітря проходить через рот. (Молоток, килим, орел) Гра "Злови літерр - Якщо почуєте у вірші звук [м],- плескайте у долоні. Маринка з Михасем чомусь захворіли. Жувачку жували, меду не їли! Не жуйте жувачки, мої малюки, І зуби свої бережіть залюбки! 2 Спостереження за вимовою звука Вимовте цей звук за мною. Чи є перешкоди у вимові? Який це звук? Чому він голосний? 3 Гра "Хто почує звук [і]?" Учитель читає вірш. Учні плескають у долоні, якщо почують слово зі звуком [і]. Ігор маленький злякався індика І на подвір'ї за хвірткою зник. Іра гукнула: "Ця курка велика - Це ж белькотун-забіяка індик!" ● Фізкультхвилинка Раз-два - всі присіли, Потім вгору підлетіли. Три-чотири - нахилились, Зі струмочка гарно вмились П'ять-шість - всі веселі, 4 Робота за Букварем V. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Читання чистомовки Діти повторюють чистомовку "луною" за вчителем, потім - самостійно. Ічка-ічка-ічка - ось глибока річка. Ачка-ачка-ачка - пливла по річці качка. Єчки-єчки-єчки - знесла вона яєчки. Чат-чат-чат - навиводить каченят. Чить-чить-чить - плавать діточок навчить. Ічці-ічці-ічці - попливуть разом по річці. 2 Гра "Доповни слово" - Снігова королева приготувала для вас непросте завдання. Але перед тим, як отримати його, згадайте, якою буквою позначається на письмі звук [і]? А ось і завдання. На кожній сніжинці є склад. Вам треба доповнити склад, щоб утворилося слово. Крутимось на каруселі. Сім-вісім - в потяг сіли, Ніжками затупотіли. Дев'ять-десять - відпочили, І за парти тихо сіли. З Гра "Кидаю склади" Учитель називає "тверді" склади, а учні - "м'які". Ти - ті ни - ні ри - рі ви - ві ди -ді ми - МІ 4 Гра "Сніжинки" - У словах деякі літери заморозилися та перетворилися на сніжинки. Вам потрібно "розморозити" ці букви. Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору) 1. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 2. Дивитись удалину перед собою 2-3 с. Потім перевести погляд на кінчик носа на 3-5 с. Повторити 6-8 разів. 5 Робота за текстом Букваря VI. Підсумок уроку - З якою буквою ми сьогодні ознайомились? - Який звук вона позначає? - Доведіть, що він голосний. - Ми виконали всі завдання Снігової королеви. Буква і повернулася на місце! Ви - молодці! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4046 | |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Всього коментарів: 0 | |