💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [і]. Позначення його буквами І, і

Урок  43 (читання)

Тема: Звук [і]. Позначення його буквами І, і

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [і], позначення його буквою /; пояснити дітям, що буква і позначає м'якість попередніх приголосних звуків; розвивати навички читання складів та слів з буквою /; збагачувати активний словник учнів; удосконалювати навички робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати інтерес до навчання, старанність, бажання активно працювати.

Обладнання: каса букв, картки з рукописними та друкованими літерами; картки з друкованими великою та малою буквами; предметні малюнки; чистомовки; сніжинки зі складами, малюнки із зображенням Незнайка та Снігової королеви.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Уже дзвінок сигнал нам дав,

І на урок він нас покликав.

А отже, часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

- Перед тим, як почати працювати, давайте пригадаємо правила сидіння за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на під-

лозі повного ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити тропіки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)

 Гра "Букви розсипалися"

- Діти, Незнайко розсипав букви. Давайте допоможемо йому скласти з цих букв слова.

- Розкажіть, як треба берегти зуби.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою буквою - і.

Але ось біда, Снігова королева забрала до себе цю букву. Щоб її

повернути, ми маємо виконати завдання, які приготувала Снігова королева.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення зі звуком

- Розгляньте малюнки на дошці. Назвіть, що на них зображено. Який спільний звук є у назвах цих предметів? (Звук [і])

- Коли вимовляємо звук [і], губи розкриті у посмішці, кінчик язика впирається у нижні зуби, повітря проходить через рот.

(Молоток, килим, орел)

 Гра "Злови літерр

- Якщо почуєте у вірші звук [м],- плескайте у долоні.

Маринка з Михасем чомусь захворіли. Жувачку жували, меду не їли!

Не жуйте жувачки, мої малюки,

І зуби свої бережіть залюбки!

2 Спостереження за вимовою звука

Вимовте цей звук за мною. Чи є перешкоди у вимові? Який це звук? Чому він голосний?

3 Гра "Хто почує звук [і]?"

Учитель читає вірш. Учні плескають у долоні, якщо почують слово зі звуком [і].

Ігор маленький злякався індика І на подвір'ї за хвірткою зник.

Іра гукнула: "Ця курка велика -

Це ж белькотун-забіяка індик!"

● Фізкультхвилинка

Раз-два - всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири - нахилились,

Зі струмочка гарно вмились П'ять-шість - всі веселі,

4 Робота за Букварем

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1 Читання чистомовки

Діти повторюють чистомовку "луною" за вчителем, потім - самостійно.

Ічка-ічка-ічка - ось глибока річка. Ачка-ачка-ачка - пливла по річці качка. Єчки-єчки-єчки - знесла вона яєчки.

Чат-чат-чат - навиводить каченят.

Чить-чить-чить - плавать діточок навчить. Ічці-ічці-ічці - попливуть разом по річці.

2 Гра "Доповни слово"

- Снігова королева приготувала для вас непросте завдання. Але перед тим, як отримати його, згадайте, якою буквою позначається на письмі звук [і]? А ось і завдання. На кожній сніжинці є склад. Вам треба доповнити склад, щоб утворилося слово.

Крутимось на каруселі. Сім-вісім - в потяг сіли, Ніжками затупотіли. Дев'ять-десять - відпочили, І за парти тихо сіли.

З Гра "Кидаю склади"

Учитель називає "тверді" склади, а учні - "м'які".

Ти - ті ни - ні

ри - рі ви - ві ди -ді

ми - МІ

4 Гра "Сніжинки"

- У словах деякі літери заморозилися та перетворилися на сніжинки. Вам потрібно "розморозити" ці букви.

 Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору)

1. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6.

Повторити 4-5 разів.

2. Дивитись удалину перед собою 2-3 с. Потім перевести погляд на кінчик носа на 3-5 с. Повторити 6-8 разів.

5 Робота за текстом Букваря

VI. Підсумок уроку

- З якою буквою ми сьогодні ознайомились?

- Який звук вона позначає?

- Доведіть, що він голосний.

- Ми виконали всі завдання Снігової королеви. Буква і повернулася на місце! Ви - молодці!



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 4046 | Рейтинг: 0.0/0
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]