Урок 20 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Януш Корчак «Коли я знову стану маленьким» Мета: ознайомити учнів з творами польського письменника Януша Корчака; вчити висловлювати свою думку з приводу прочитаного; розвивати навички свідомого та виразного читання; збагачувати словниковий запас; розвивати творчі здібності учнів, фантазію, уяву; виховувати позитивні моральні якості — доброту й співчуття. Обладнання: мапа Європи; картки з вправами на вдосконалення навичок читання; прислів'я; підручник; робочий зошит. |
Урок 19 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Віктор Гюго «Козетта» Мета: ознайомити учнів з романом французького письменника про важку працю, злигодні та поневіряння дітей-сиріт; вчити висловлювати оцінні судження морального й етичного характеру про події, вчинки персонажів; розвивати вміння словесно малювати героїв; виховувати бажання більше дізнатися про історію народів світу; розширювати словниковий запас учнів. Обладнання: мапа Європи; таблиця незрозумілих слів; картка із скоромовкою; підручник; робочий зошит. |
Уроки 18 Тема. Повість-казка. Джон Рональд Руел Толкієн {Толкін) «Гобіт» Мета: продовжити роботу за змістом повісті-казки «Гобіт» англійського письменника Джона Рональда Руел Толкієна; вчити самостійно знаходити в тексті слова, яких автор вживає для характеристики й опису персонажів; учити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання з використанням відповідної інтонації, тону і темпу; утверджувати добро і справедливість. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; таблиці для читання; слова для словникової роботи; кросворд. |
Уроки 17 Тема. Повість-казка. Джон Рональд Руел Толкієн (Толкін) «Гобіт» Мета: ознайомити учнів з повістю-казкою «Гобіт» англійського письменника Джона Рональда Руел Толкієна; вчити самостійно знаходити в тексті слова, яких автор вживає для характеристики й опису персонажів; учити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання з використанням відповідної інтонації, тону і темпу; утверджувати добро і справедливість. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; малюнок на дошці; слова для словникової роботи. |
Урок 16 Тема. Повість-казка. Крістіна Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки» Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю австрійської письменниці-казкарки Крістіни Нестлінґер; викликати інтерес до її творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички виразного читання, вміння зіставляти народні та літературні казки; формувати в учнів відповідальність за свої вчинки, вміння давати самооцінку; виховувати повагу до батьків, бажання прийти на допомогу, коли її хтось потребує. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; портрет письменниці; виставка книг; тести. |
Урок 15 Тема. Повість-казка. Туве Янсон. «Маленькі Мумі-тролі і велика повінь» Мета: ознайомити учнів з повістю-казкою фінської казкарки і художниці Туве Янсон; вчити самостійно знаходити в тексті слова, яких автор вживає для характеристики й опису персонажів; учити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання з використанням відповідної інтонації, тону і темпу; вчити ділити текст на частини і добирати до них заголовки; формувати в учнів відповідальність за свої вчинки, навички самооцінки; виховувати повагу до батьків, бажання прийти на допомогу, коли її хтось потребує. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; картки з анаграмами; портрет письменниці. |
Урок 14 Тема. Повість-казка. Отфрід Пройслер «Мала Баба Яга» Мета: навчати учнів самостійно орієнтуватися в структурі художнього твору, називати основні ознаки казки-повісті як жанру; зацікавити змістом казки; вчити сприймати великі за обсягом тексти цілісно; привертати увагу до засобів створення образу; розширювати словниковий запас учнів; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, логічне мислення, уяву, вміння обґрунтовувати свої думки; стверджувати ідею перемоги добра над злом. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; вислови; картки до гри «Старт — фініш»; картки для групової роботи й характеристики героїв. |
Урок 13 Тема. Повість-казка. Отфрід Пройслер «Мала Баба Яга» Мета: ознайомити учнів з повістю-казкою німецького письменника; вчити називати основні ознаки казки-повісті як жанру; зацікавити змістом казки, вчити сприймати великі за обсягом тексти цілісно; привертати увагу до засобів творення образу; розширювати словниковий запас учнів; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, логічне мислення, уяву, вміння обґрунтовувати свої думки; стверджувати ідеї перемоги добра над злом. Обладнання: мапа Європи; вислови; картки до гри «Шифрувальник»; підручник; робочий зошит. |
Урок 12 Тема. Літературна казка. Мійоко Мацутані «Песик Сіро». Узагальнення знань за розділом «Літературна казка» Мета: ознайомити учнів з літературною казкою японської письменниці; показати на основі прочитаної казки, що добро, людська праця, чесність, вдячність, вірність завжди у людей в пошані, а такі риси, як зажерливість, бажання легкої наживи, зневажають; узагальнити та систематизувати знання, здобуті під час вивчення теми «Літературна казка»; заохочувати учнів до читання європейських літературних казок; розвивати навички усного мовлення, кмітливість, винахідливість, логічне мислення та уяву; формувати в учнів моральні цінності, які утверджують у казках. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; картки для розчитування; сигнальні картки. |
Урок 11 Тема. Літературна казка. 0. Шентао «Опудало» Мета: ознайомити учнів з казкою китайського письменника 0. Шентао, вчити виразно читати текст, визначати послідовність подій у творі; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати монологічне мовлення, навички вибіркового читання, дослідницько-пошукової діяльності; учити оцінювати вчинки персонажів і визначати мотиви їх поведінки; виховувати співчуття, бажання допомогти, зрозуміти інших. Обладнання: мапа Європи; прямокутники Лезера; картки для гри «Назвіть усі числа»; підручник; робочий зошит. |