Урок 11 Тема. Літературна казка. 0. Шентао «Опудало» Мета: ознайомити учнів з казкою китайського письменника 0. Шентао, вчити виразно читати текст, визначати послідовність подій у творі; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати монологічне мовлення, навички вибіркового читання, дослідницько-пошукової діяльності; учити оцінювати вчинки персонажів і визначати мотиви їх поведінки; виховувати співчуття, бажання допомогти, зрозуміти інших. Обладнання: мапа Європи; прямокутники Лезера; картки для гри «Назвіть усі числа»; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Емоційне налаштування на урок — Роз’єднайте слова і прочитайте вірш. Казкавгостізавітала, Мудростіусіхнавчала. Відкриласекрети, показаладива. Розвеселиланасіповела Стежкамибарвистими, Якимнемаєзабу ття. — Про що в ньому йдеться? — Отже, ми сьогодні продовжимо ознайомлення з літературною казкою. II. Актуалізація опорних знань 1 Мовна розминка — Прочитайте прислів’я. багатододають розуму казки маленькі 2 Гра «Чого навчає казка?» — Кожна казка чогось нас навчає. Я зачитаю головну думку з прочитаних казок, а ви відгадайте, з якої це казки. • «Ця казка розповідає нам про боротьбу зі злими чаклунськими силами. Показує, що добро завжди переможе зло». («Карлик Ніс») • «Провідною є думка, що добро вічне, воно не вмирає. Герой робив лише добрі вчинки, допомагав хворим і немічним». («Щасливий Принц») • «Своїм розумом, наполегливою працею можна досягти здійснення заповітної мрії». («Пінгвінятпко без фрака») III. Повідомлення теми й завдань уроку — Сьогодні ми ознайомимося з творчістю китайського казкаря О. Шентао і будемо працювати над казкою пуОлода Учні розшифровують назву казки. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Рольова гра «Інтерв'ю з письменником» Діти об’єднуються у пари так, як сидять за партами, один учень виконує роль кореспондента, інший — китайського казкаря. Представники кореспондентів ставлять запитання напарникам по парті, щоб отримати інформацію про біографію О. Шентао. Інформацію беруть зі статті підручника (с. 188). — Чи можна дізнатися Ваше справжнє ім’я? (Справжнє ім’я О. Шаоцзюнь) — Розкажіть, будь ласка, про вашу професію. (Трудову діяльність розпочав з учителювання, надзвичайно полюбляв викладати своїм учням літературу.) — Скільки Вам було років, коли Ви написали свій перший твір? (Твори почав писати двадцятирічним юнаком.) — Як називаються Ваші збірки оповідань? (Найзначніші публікації — збірки оповідань «Відчуження», «Пожежа», «У місті».) — Які Ваші твори найбільше люблять читати діти Китаю? (Дуже популярними в Китаї є мої твори про життя школярів — повість «Дружба» та збірка «Десяти нотаток».) 2 Підготовка до читання. Вправи для розширення кута зору • Робота з прямокутниками Лезера Прямокутник 20x40 см ділять на 50 клітинок. Вписують довільні числа від 1 до 50. Час роботи — 50 с. 1 28 18 29 9 16 35 40 12 22 39 7 ЗО 17 6 21 41 2 15 34 6 38 10 49 11 20 33 43 25 27 14 26 37 3 24 47 8 48 32 45 36 42 13 46 50 4 31 23 44 5 • Гра «Назвіть всі числа» — Дивлячись у центр фігури, назвіть усі числа від 1 до 9. 165 459 3 8 2 7#87•87•6 235114 9 62 43 9 З Самостійне напівголосне читання учнями казки «Опудало» — Ми підготували очі до самостійного швидкого читання. Прочитайте казку й поділіться думками: які почуття викликала у вас прочитана історія? 4 Словникова робота — Прочитайте подані слова «Дощиком» (кожний учень читає слова напівголосно у своєму темпі). Питвонеспростовний стирчать кістякбамбуковиххміліють віялолотосовимзападають повіньподовгурозрізниш корнюневгамовноївидзьобують достаток мерехтливихяскряться — Запам’ятайте значення поданих слів. Уп’ястися очима — дивитися. Кістяк — основа тулуба. Бігти світ за очі — іти куди-небудь. 5 Виразне читання учнями казки за частинами та аналіз прочитаного 1) Читання від слів «Опудало стоїть там, де його поставили, і стежить за полем» до слів «Радісно стає на душі в Опудала, коли воно уявляє собі, як усміхатиметься його господиня, бідна стара жінка, збираючи багатий урожай». — Що розповіло нам Опудало про поле? — Чому воно радіє з того, що має бути, добрий урожай? 2) Читання від слів «Це — Опудало» до слів «Немає у нього і невгамовної цікавості, як у пса, що ладен будь-якої миті бігти світ за очі». — Яким ви уявили героя казки? Чи сподобався він вам? 6 Вибіркове читання — Як автор ставиться до свого героя? Обґрунтовуючи свою думку, використовуйте рядки з тексту. 7 Гра «Співавтор» — Уявіть, що Опудало може рухатися і говорити. Які пригоди з ним могли статися? Придумайте продовження твору. — Яка кінцівка буде у вашій казці — весела чи сумна? V. Узагальнення й систематизація знань 1 Встановлення послідовності подій казки — У якому порядку ці речення розташовані у творі? Позначте цифрами. І | Солом’яну людину, тобто Опудало змайстрували селянські руки. ] Поети оспівували у віршах осяяні сонцем поля. □ Але цього літа хліба виросли буйні та обіцяли багатий урожай. ] Опудало стоїть там, де його поставили, і стежить за полем. П Ця усмішка йому дорожча над усе, адже воно любить і шанує свою господиню. 2 Творча робота (розвиток монологічного мовлення) — Порівняйте героїв казок «Опудало» та «Щасливий Принц». — Чим відрізняється доля Принца від долі Опудала? Висловте свою думку. VI. Підсумок уроку — Чого навчає нас ця казка? — Якою була б кінцівка казки, якби Опудало могло ходити? — Що нового ви відкрили для себе, прочитавши цю казку? — Намалюйте ілюстрацію до казки. Завдання для тих, хто любить читати — Прочитайте повний варіант казки. Дізнайтеся, яку вона має кінцівку — веселу чи сумну? | |
| |
Переглядів: 2392 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Робочий стіл. Піктограми |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |