💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4. Порівняння задач на знаходження суми і на збільшення числа

УРОК 83

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4. Порівняння задач на знаходження суми і на збільшення числа на кілька одиниць

Мета: закріпити знання таблиць додавання і віднімання числа 4; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1 Усна лічба

2 Математичний диктант

— Запишіть вирази і знайдіть їх значення.

10 мінус 2.

До 3 додати 4.

Знайдіть суму чисел 9 і 2; 10 плюс 3.

Від 17 відняти 7.

Зменшуване 12, від’ємник 3. Знайдіть різницю.

Перший доданок 8, другий доданок 4. Чому дорівнює сума? Взаємоперевірка робіт. (8; 7; 11; 13; 10; 9; 12)

 3 Гра «Заповни пропуски»

1 варіант

12 см = Ц дм Ц см

2 дм = |_ '

1 дм 8 см =

см

см

см

2 варіант 1 дм 6 см = [

 20 см = Ц дм 19 см = О дм О см

III. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Складання задачі за коротким записом

Було — 13 горобців

Полетіло — 4 горобчика

Залишилося — ?

— Скільки було птахів?

— Скільки птахів полетіло?

— Як дізнатися, скільки птахів залишилося? 13 - 4 = 9 (г.)

9

● Фізкультхвилинка

 Руки в сторони та вгору — На носочки піднялись. Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись. Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розігнемо.

 Раз — присіли, руки прямо. Встали — знову все так само.

 2

 2 Самостійна робота

9 + 2 - 4 =8 + 4 - 2 =9 + 4 - 3 = 8+ 4 - 3 =

8 - 2 - 4 =9 - 4 - 4 =6 + 4 - 1 = 9+ 4 - 4 =

 3

 3 Складання задач за коротким записом на дошці. Порівняння задач на знаходження суми і на збільшення числа на кілька одиниць

 У коробці — 6 кульок На ялинці — 4 кульки

— Скільки кульок у коробці? (6)

— Скільки кульок на ялинці? (4)

— Скільки всього кульок? Як дізналися?

6 + 4 = 10 (кульок.)

 У коробці — 5 кульок і

 На ялинці — ?, на 2 кульки більше

— Скільки кульок у коробці? (5)

— Що сказано про кількість кульок на ялинці? (Їх на 2 більше.)

— Як дізнатися, скільки кульок на ялинці?

5 + 2 = 7 (к.)

— Яку дію використали в першій задачі для знаходження відповіді?

— Яку дію використали в другій задачі для знаходження відповіді?

Висновок. Якщо в питанні задачі є поняття «всього» або «на... більше», ми виконуємо дію додавання.

 ● Пальчикова гімнастика

Дружать в нашім класі Хлопчики й дівчатка.

Дружать в нас на ручках Пальчики — малятка.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Вийшли пальці погулять.

Разом пальчики всі друзі —

Плещуть у долоні.

 4 Робота з геометричним матеріалом

— Накресліть у зошиті трикутник і чотирикутник.

Відступіть від задачі 1 клітинку вниз. Від краю сторінки відрахуйте вбік 5 клітинок. На перетині клітинок поставте точку. Від неї вниз відрахуйте 4 клітинки. Поставте точку. Від цієї точки праворуч і ліворуч відрахуйте 4 клітинки і поставте точки. З’єднайте точки під лінійку. Яка фігура у вас вийшла?

— Відступіть від трикутника 2 клітинки праворуч і поставте точку. Від неї праворуч відрахуйте 8 клітинок і поставте другу точку. Від першої точки вгору відрахуйте 4 клітинки, а потім праворуч 4 клітинки і поставте точку. Від другої точки вгору відрахуйте 4 клітинки, а потім ліворуч 4 клітинки і поставте точку. З’єднайте точки під лінійку. Яка фігура у вас вийшла?

 5 Задача на кмітливість

Таня зліпила із пластиліну стільки ж іграшок, скільки і Наталка. Таня почала ліпити раніше Наталки, закінчили дівчинки одночасно. Хто ліпив швидше? (Наталка)

IV. Підсумок уроку. Рефлексія

— Назвіть напам’ять результати таблиць додавання і віднімання числа 4.

— Молодці, ви добре попрацювали на уроці!



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1501 | Рейтинг: 0.0/0
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Риби
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]