Урок 14 Тема. Повість-казка. Отфрід Пройслер «Мала Баба Яга» Мета: навчати учнів самостійно орієнтуватися в структурі художнього твору, називати основні ознаки казки-повісті як жанру; зацікавити змістом казки; вчити сприймати великі за обсягом тексти цілісно; привертати увагу до засобів створення образу; розширювати словниковий запас учнів; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, логічне мислення, уяву, вміння обґрунтовувати свої думки; стверджувати ідею перемоги добра над злом. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; вислови; картки до гри «Старт — фініш»; картки для групової роботи й характеристики героїв. Хід уроку І. Емоційне налаштування на урок Ми мандруємо у казку У цю радісну мить, Щоб зрозуміти, як прекрасно У цьому світі жить. Хай минає дитинство в перебігу літ — Не забудеться дітям казки лагідний світ! II. Мотивація навчальної діяльності ►► Вправи для розвитку артикуляції й дихання Гра «Старт — фініш» «СТАРТ» Лев — левада каша — кашалот кара — карась поли — полиця млин — млинець мер — мереживо вал — валіза пара — парашут чай — чайка «ФІНІШ» балка — рибалка мчати — тримати роси — троси сук — борсук рись — борись сир — касир коси — покоси жити — дружити роль — король_______ III. Актуалізація опорних знань ►► Тест 1) Казку «Мала Баба Яга» написала: а) Мійоко Мацутані; б) Оскар Уайльд; в) Отфрід Пройслер; г) Василь Жуковський 2) За жанром цей твір є: а) повістю; б) повістю-казкою; в) літературною казкою; г) народною казкою. 3) Казка «Мала Баба Яга» написана: а) прозою; б) віршами; в) за особами. 4) Провідній думці казки «Мала Баба Яга» відповідає прислів’я: а) Добро довго пам’ятається. б) Слово чемне кожному приємне. в) Куди голка, туди й нитка. Чин--- почин люк--- малюк ріг--- пиріг трави --- страви глина --- цеглина мідь --- ведмідь рак--- байрак кран --- екран шина --- вершина Сон --- сонце око --- околиця мед --- медуза пора --- поразка клуб --- клубок маля --- маляр вік --- віконце сини --- синиця мак --- макітра IV. Повідомлення теми й завдань уроку — Сьогодні ми продовжимо вивчати повість-казку «Мала Баба Яга» Отфрід Пройслер. Послухайте продовження казки і поміркуйте, які вчинки й справи залишила по собі ця героїня. V. Вивчення нового матеріалу 1 Читання казки вчителем й учнями, перевірка розуміння — З якою метою Яга та Абраксас прилетіли на базар? — Який настрій панував на базарі серед людей? — Чому саме дівчинці, яка продавала квіти, вирішила допомогти чаклунка? Як це її характеризує? 2 Дослідження художнього тексту Робота за технологією «Коло питань» Учні складають запитання і відповіді на них за змістом твору. 3 Вибіркове читання — Прочитайте опис базару. — Прочитайте розмову Баби Яги і дівчинки. — Розгляньте малюнки художника. Озвучте малюнки текстом твору. 4 Робота за технологією «Ситуативне моделювання» Позиція героїв творуНаш висновокВисновок автора Баба ЯгаУважна і співчутлива Доведення на основі епізодів казки АбраксасВірний товариш? ДівчинкаНесмілива, бідолашка? Тітонька Трам-Бам-Бах Зла, жорстока? 5 Робота в групах — Чи потрібні нам добрі вчинки? Для того щоб зробити висновок, запишемо свої аргументи в таблицю. Докази «ЗА» Докази «ПРОТИ» VI. Узагальнення й систематизація знань 1 Гра «Співавтори» — Перекажіть уривок казки від імені дівчинки. 2 Вправа «Передбачення» — Які ще пригоди могли статися з Бабою Ягою? Як ви вважаєте? (Учні висловлюють припущення.) — Прочитайте кінцівку казки самостійно і дізнайтесь, чи справдилися ваші передбачення. VIII. Підсумок уроку 1 Творче завдання «Сонце доброти» Учні записують на промінчиках свої добрі справи, промінчики прикріплюють до сонечка. 2 Робота за технологією «Мікрофон» — Чого вас навчив сьогоднішній урок? — Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі! Я вірю в силу доброти. Добро завжди сильніше злого, Дає наснагу, щоб цвісти І світлу обирать дорогу. Я вірю в силу доброти, Що має долю роботящу. Що хоче, щоб і я, і три, І все у світі було кращим. В. Крищенко Завдання для тих, хто любить читати — Прочитайте кінцівку казки і дізнайтеся, чи змогла Мала Баба Яга помститися чаклункам і довести, що добро перемагає зло. | |
| |
Переглядів: 1409 | |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Комахи |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |