💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Казки народів Євразії. «Кентен і муха» (бельгійська казка)

Урок 5

Тема. Казки народів Євразії. «Кентен і муха» (бельгійська казка)

Мета: ознайомити учнів із соціально-побутовими казками народів Європи; закріпити знання ознак чарівної казки; удосконалювати вміння визначати частини казки — зачин, основну частину, кінцівку, визначати послідовність подій твору, виразно читати казку; розширювати словниковий запас; розвивати кмітливість, логічне мислення, уяву; виховувати почуття вдячності за зроблене добро; формувати позитивне ставлення до казок народів Євразії.

Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; картки з планами характеристики героя казки, з прислів'ями.

Хід уроку

I. Емоційне налаштування на урок

Казок чимало є на світі, —

І веселих і сумних.

Хіба можемо прожити ми без них?

Учні висловлюють свої міркування.

— Сьогодні у нас незвичне заняття. Ми будемо розв’язувати проблеми, з якими часто стикаються герої народних казок, та висловлювати різні ідеї. А шукати варіанти рішення проблем ми спробуємо за допомогою «Мозкового штурму».

— Працювати будемо в групах, в колі. Кожна група обере лідера, який буде керувати обговоренням й записувати ідеї.

II. Актуалізація опорних знань

►► Гра «Портрет»

Групи отримують картки з ім’ям героя прочитаних казок. Завдання — скласти характеристику героя цього твору за планом у зошиті.

1-ша група — Розмарі з казки «Джерело край світу»;

2-га група — третій син з казки «Золота гуска»;

3-тя група — Ахмед з казки «Лінивий Ахмед»;

4-га група — Ан Ран Дю з казки «Чий подарунок кращий?».

Ім’я героя: ________________________________________

Зовнішність: _______________________________________

Вчинки: ____________________________________________

Стосунки з іншими персонажами:______________________

Моє ставлення до героя: ____________________________

Які риси хотів би наслідувати:______________________

Виступи груп. Учитель звертає увагу учнів на правила висловлення ідей.

Правила висловлення ідей

 1) Кожен має право висловлюватися.

 2) Висловлюватися за планом, конкретно, стисло.

 3) Приймаються будь-які думки, навіть ті, що не відповідають змісту казки.

 4) Своє ставлення до героя не критикують і не обговорюють.

 5) Обговорюють та оцінюють риси, які варті наслідування.

III. Повідомлення теми й завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над казками народів Європи, ознайомимося з казкою бельгійського народу «Кентен і муха».

За жанром це соціально-побутова казка. Події, зображені у побутових казках, близькі до реального життя. Герої цих казок — звичайні люди: роботящі або ліниві, чесні чи підступні, добрі або злі.

Зазвичай у цих казках завжди перемагають розумні й працьовиті герої, а дурні, злі та зажерливі через свою недолугість потрапляють у безглузде, смішне становище.

IV. Робота над новим матеріалом

 1 Читання казки учнями в групах

 2 Перевірка розуміння прочитаного

— Яким чином Кентен вирішив завоювати Магдалену?

— Яку роботу виконував Кентен в будинку господаря?

— За що Магдалена полюбила Кентена?

 3 Робота в групах

 ►► Гра «Портрет» [робота в зошиті)

Завдання: скласти характеристику героя за планом, свої ідеї записати до картки.

Ім’я героя: Кентен

Зовнішність: _________________________________________

Вчинки:

Стосунки з іншими персонажами:

Моє ставлення до героя:

Які риси хотів би наслідувати:

 4 Творчий переказ ►► Гра «Співавтор»

— Уявіть, що ви є автором цієї казки. Перекажіть стисло її зміст від імені:

1-ша група — Кентена;

2-га група — художника;

3-тя група — Магдалени;

4-та група — автора.

 5 Робота над прислів'ями

— Поясніть прислів’я, записане на картці. Свої міркування підтверджуйте рядками з тексту.

1-ша група. Яка людина, такі в неї і мрії. (В’єтнамське)

2-га група. У кого є душа, у того є мрії. (Узбецьке)

3-тя група. Поспіхом та швидко мети не досягти. (В’єтнамське)

4-та група. Є терпіння — буде і вміння. (Японське)

V.  Підсумок уроку

— Чим вам сподобалася прочитана казка?

— Як ви ставитеся до головного героя казки?

— Доведіть, що це соціально-побутова казка.

— Що ви дізналися про життя людей в давнину?

Завдання для ерудитів

Ознайомтесь із соціально-побутовими казками інших народів: «Про селянина та його пана» (французька казка); «Про три гроші» (словацька казка); «Покарана хитрість» (польська казка).

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1802 | Рейтинг: 0.0/0
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Чим ми бачимо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]