Урок 5 Тема. Казки народів Євразії. «Кентен і муха» (бельгійська казка) Мета: ознайомити учнів із соціально-побутовими казками народів Європи; закріпити знання ознак чарівної казки; удосконалювати вміння визначати частини казки — зачин, основну частину, кінцівку, визначати послідовність подій твору, виразно читати казку; розширювати словниковий запас; розвивати кмітливість, логічне мислення, уяву; виховувати почуття вдячності за зроблене добро; формувати позитивне ставлення до казок народів Євразії. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; картки з планами характеристики героя казки, з прислів'ями. Хід уроку I. Емоційне налаштування на урок Казок чимало є на світі, — І веселих і сумних. Хіба можемо прожити ми без них? Учні висловлюють свої міркування. — Сьогодні у нас незвичне заняття. Ми будемо розв’язувати проблеми, з якими часто стикаються герої народних казок, та висловлювати різні ідеї. А шукати варіанти рішення проблем ми спробуємо за допомогою «Мозкового штурму». — Працювати будемо в групах, в колі. Кожна група обере лідера, який буде керувати обговоренням й записувати ідеї. II. Актуалізація опорних знань ►► Гра «Портрет» Групи отримують картки з ім’ям героя прочитаних казок. Завдання — скласти характеристику героя цього твору за планом у зошиті. 1-ша група — Розмарі з казки «Джерело край світу»; 2-га група — третій син з казки «Золота гуска»; 3-тя група — Ахмед з казки «Лінивий Ахмед»; 4-га група — Ан Ран Дю з казки «Чий подарунок кращий?». Ім’я героя: ________________________________________ Зовнішність: _______________________________________ Вчинки: ____________________________________________ Стосунки з іншими персонажами:______________________ Моє ставлення до героя: ____________________________ Які риси хотів би наслідувати:______________________ Виступи груп. Учитель звертає увагу учнів на правила висловлення ідей. Правила висловлення ідей 1) Кожен має право висловлюватися. 2) Висловлюватися за планом, конкретно, стисло. 3) Приймаються будь-які думки, навіть ті, що не відповідають змісту казки. 4) Своє ставлення до героя не критикують і не обговорюють. 5) Обговорюють та оцінюють риси, які варті наслідування. III. Повідомлення теми й завдань уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над казками народів Європи, ознайомимося з казкою бельгійського народу «Кентен і муха». За жанром це соціально-побутова казка. Події, зображені у побутових казках, близькі до реального життя. Герої цих казок — звичайні люди: роботящі або ліниві, чесні чи підступні, добрі або злі. Зазвичай у цих казках завжди перемагають розумні й працьовиті герої, а дурні, злі та зажерливі через свою недолугість потрапляють у безглузде, смішне становище. IV. Робота над новим матеріалом 1 Читання казки учнями в групах 2 Перевірка розуміння прочитаного — Яким чином Кентен вирішив завоювати Магдалену? — Яку роботу виконував Кентен в будинку господаря? — За що Магдалена полюбила Кентена? 3 Робота в групах ►► Гра «Портрет» [робота в зошиті) Завдання: скласти характеристику героя за планом, свої ідеї записати до картки. Ім’я героя: Кентен Зовнішність: _________________________________________ Вчинки: Стосунки з іншими персонажами: Моє ставлення до героя: Які риси хотів би наслідувати: 4 Творчий переказ ►► Гра «Співавтор» — Уявіть, що ви є автором цієї казки. Перекажіть стисло її зміст від імені: 1-ша група — Кентена; 2-га група — художника; 3-тя група — Магдалени; 4-та група — автора. 5 Робота над прислів'ями — Поясніть прислів’я, записане на картці. Свої міркування підтверджуйте рядками з тексту. 1-ша група. Яка людина, такі в неї і мрії. (В’єтнамське) 2-га група. У кого є душа, у того є мрії. (Узбецьке) 3-тя група. Поспіхом та швидко мети не досягти. (В’єтнамське) 4-та група. Є терпіння — буде і вміння. (Японське) V. Підсумок уроку — Чим вам сподобалася прочитана казка? — Як ви ставитеся до головного героя казки? — Доведіть, що це соціально-побутова казка. — Що ви дізналися про життя людей в давнину? Завдання для ерудитів Ознайомтесь із соціально-побутовими казками інших народів: «Про селянина та його пана» (французька казка); «Про три гроші» (словацька казка); «Покарана хитрість» (польська казка). | |
| |
Переглядів: 1802 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |